Sara eet haar eigen kakjes

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Sara eet haar eigen kakjes

Bericht door meerkat »

Onze Sara (airdedale van 10 maand) eet al een hele tijd haar eigen kakjes op. Ze krijgt nu brokken van Aveve (puppy, junior, optima+), van de dierenarts krijgt ze gedroogd zeewier erbij voor dit gedrag. Ik loop na haar maaltijd altijd mee en ruim ze op vooraleer ze aan een tweede vertering beginnen, maar soms heeft ze het in de gaten en wil een stukje, ze rent dan weg en ..... smak smak smak. De kakjes van onze fox terrier moet ze niet hebben, ze krijgt hetzelfde voer. Wat zou ik haar bijgeven om dit probleem af te leren. Ze heeft hier zeker geen stress of verveling, altijd iets te doen, maar ze graast, eet veel groen (dus veel vaste planten zullen we niet hebben dit jaar), op zich kunnen we daar wel mee leven maar die kakjes? Wie weet er raad, wat ik haar kan geven om te eten zodat ze dat afleert??
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Sara eet haar eigen kakjes

Bericht door Helene »

Ik kan me voorstellen dat je je drukt maakt om het eten van eigen ontlasting. Voor honden is ontlasting als een taartje. maak je niet druk het gaat van zelf over ,het zijn net kinderen ze proeven alles. Onze jongste zoon at ook alles op ,ook peuterde hij zijn ontlasting uit de luier om het op te eten. het gaat over ,hoe meer je reageert , hoe interessanter het wordt negeer het gewoon .even het volgende , onze zoon is desondanks uitgegroeid tot een brave en gezonde huisvader groet Hélène
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Sara eet haar eigen kakjes

Bericht door Sylvia »

altijd vervelend om zien, als ze snel een eigen drolletje eten! Wij hadden ook eens een Airedale teefje die het niet kon laten en zijn toen ook op zoek gegaan naar oplossingen. Er wordt wel eens gezegd dat het met verveling etc. te maken kan hebben, maar ook bij ons was dat niet aan de orde. Ook andere brokken, meer eten etc. hielpen niet. Na lang zoeken zijn we over gestapt op totaal andere voeding, enkele maanden later deed ze het niet meer. Of het door de voeding kwam of niet...wie zal het zeggen?
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara eet haar eigen kakjes

Bericht door meerkat »

Ik ga eens elke dag een ananasschijfje geven, het schijnt te helpen.
Plaats reactie