gevoelig meisje

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

gevoelig meisje

Bericht door Myriam »

Cleo word binnenkort weer geplukt , iemand een idee wat ik kan doen om een hotspot te voorkomen ? ( heeft elke keer hotspot na plukbeurt ) heb al gehoord pillen tegen jeuk enkele dagen vooraf geven , hoe denken jullie erover ?
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: gevoelig meisje

Bericht door Bor »

Misschien iets minder kaal laten plukken? Bor werd voorheen ook echt helemaal kaal geplukt, zeg maar. Ik vond het zelf wel super mooi, maar hij was te angstig bij deze plukker (maar dat is/was een ander probleem). Daarnaast merkte ik, nadat ik naar een ander adres was geweest, Bor minder last had van het plukken zelf, qua huid. Geen behoefte meer om op een deken te moeten liggen, en niet meer de koude wind op zijn blote huid voelen. Afgezien van minder angstig, is zijn huid ook veel minder gevoelig na deze plukbeurten en dat is me toch wel wat waard!
Zelf heb ik geen ervaring van hotspots na het plukken, wel juist als de boel weer wat dichter groeit. Weg knippen van haar en sudocrème erop!
Ik weet dus niet of Cleo überhaupt tot bijna op de huid geplukt word (op zich niks mis mee, als het goed gaat), maar als dat zo is, kan dus een iets andere plukbeurt helpen misschien.
Succes!!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: gevoelig meisje

Bericht door mleentje »

Wj gaan wat regelmatiger met Wilma naar de plukker. Er gaat enkel uit wat er ook gemakkelijk uit gaat: echt rijp haar dus dat gewoon met de vingers uitgetrokken kan worden. Éen keer ontdekten we een hotspot bij de pluk beurt. Gelukkig bleken we er vlug bij. Wilma kan nu en dan heel droge huid hebben. We zijn dus wat voorzichtig. Voorlopig gaat het goed. Stressen doet Wilma niet. Dus dat scheelt.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: gevoelig meisje

Bericht door Myriam »

nee heel kaal word Cleo niet geplukt , bij de vorige trimster werd een beetje geschoren ben daarom bij een andere gegaan , nu werd ze volledig geplukt toch nadien hotspot !
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: gevoelig meisje

Bericht door Helene »

een hotspot is een irritatie van de huid Escher heeft dat wel eens ,door zaden , teken , jeuk en andere , onze Escher heeft regelmatig een hotspot , onze vorige Airedale nooit, ik had er zelfs nog nooit van gehoord.De oorzaak weet ik niet ,het is denk ik de hond zelf , de een heeft meer last dan de ander .Ik denk dat Escher een meer gevoeliger huid heft dan onze vorige Airedale.Wij houden het heel goed in de gaten , kijkt hij naar een bepaalde plek , bijt hij dan begin ik te smeren met sudocreme. Soms is dat niet voldoende en gebruik ik crème de dierenarts en dat is dermapet groet Helene
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: gevoelig meisje

Bericht door Esther »

Op welke plek krijgt ze een hotspot?
Wordt ze met de hand of met een trim-mesje geplukt?
Afbeelding
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: gevoelig meisje

Bericht door Myriam »

ze word met de hand getrimd , aan haar wangen de laatste keer hotspot , ook al eens aan der staart en onder der oor
Afbeelding
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: gevoelig meisje

Bericht door maria »

Misschien kan je aan de dierenarts een pijnstiller vragen?
Ik gaf mijn "oude" aire ook altijd een pijnstiller voor het plukken omdat hij er vaak last van had.( zelfs zo, dat hij eens een antibiotica kuur moest hebben)
Sinds dien gaf ik hem 2 uur voor de pluk een pijnstiller,het scheelde bij ons echt heel veel.


Ik vind het zielig en niet nodig dat een hond pijn heeft of krijgt door het plukken, dus voor ons was dat een prima oplossing.

Groetjes,
Maria
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: gevoelig meisje

Bericht door Myriam »

vandaag napluk gehad ! tot nu toe nog niet gekrabd duimen maar , de dierenarts was er niet voor te vinden om al een pijnstiller te geven en zonder voorschrift raak je er niet aan dus kraag zalf ligt klaar voor het geval , maar laat ons hopen dat we het niet nodig hebben want als de hond pijn heeft is het baasje ook van slag :bleek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: gevoelig meisje

Bericht door Eldrid »

We duimen voor je dat ze geen last heeft.

groetjes,
Diezel & Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: gevoelig meisje

Bericht door Bor »

Ik duim mee!! Wie weet gaat het deze keer helemaal goed.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: gevoelig meisje

Bericht door Esther »

Ik duim!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: gevoelig meisje

Bericht door mleentje »

Nog steeds geen last? Duim alvast mee. Wilma heeft geen last van irritatie na het trimmen maar ik merk toch dat achter de oren en staart net die gebieden zijn waar wel eens een stukje kaalpluk gebeurt, al houdt onze trimster daar meestal wel rekening mee. De wangen zijn bij veel honden een gevoelige plaats.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: gevoelig meisje

Bericht door Myriam »

zondagavond en alles gaat nog steeds goed !!! joepie :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: gevoelig meisje

Bericht door Esther »

Myriam schreef:zondagavond en alles gaat nog steeds goed !!! joepie :cheer:

:cheer: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie