toch weer

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

toch weer

Bericht door Bor »

Gisteren zag ik dat Bor wat aan het knagen was geweest op de plek vlak achter zijn staart, op z'n achterhand. Vandaag was het weer helemaal nat, dus de boel maar weg geknipt en meteen aan de slag met Betadine. Ik hoop niet dat het weer een echte hotspot word. Zo lang ik in de buurt ben, knaagt hij niet, maar ja, 's nachts gaat 'ie volop aan de gang. Duimen dat het meevalt en niet zo erg word als met z'n wang, niet zo lang geleden.
groetjes Esther
Afbeelding
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: toch weer

Bericht door maria »

Wat een ellende toch met die hotspots.

Mijn airedale heeft een tijd open plekken gehad bij zijn achterhand door de medicijnen die hij kreeg.
ik heb toen een soort zwemband gekocht voor om zijn nek.( je moet hem inderdaad ook opblazen) Het werkt in principe net als zo'n lampenkap van de dierenarts
Alleen is het veel comfortabeler voor de hond. Hij heeft nog ruimte genoeg om overal langs te lopen etc. maar kan niet bij zijn achterkant.
Misschien is het voor de nacht wat voor Bor.

gr,
Maria
Gebruikersavatar
marionblomsma
Junior
Junior
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 jun 2013 21:56
Mijn hond heet: nelson
Locatie: hallum

Re: toch weer

Bericht door marionblomsma »

Arme Bor,

Hij blijkt dus een gevoelige jongen te zijn! Heb je al eens een homeopathie's middel gebruikt, n.m. Aller'g skin & pimple D'tox. Dit schijnt goed te helpen, en het zorgt er ook voor dat de huid minder gevoelig wordt. Trouwens, zalmolie schijnt ook goed voor huid en vacht te zijn . Een zoen en beterschap voor arme Bor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: toch weer

Bericht door Esther »

Beterschap voor Bor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: toch weer

Bericht door Eldrid »

Die arme Bor. Hopelijk zal het plekje snel weer genezen zijn.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: toch weer

Bericht door Bor »

Vannacht heet Bor enorm liggen likken aan zijn achterhand. De schade valt mee, maar ik baal er wel van. Aankomende nacht even afwachten en anders toch maar zien of zo'n (opblaas)band iets is. We gaan nu de dag weer in en dan kan de korst goed drogen. het geheel word (nog?) niet groter, dat is echt anders dan toen met zijn wang.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: toch weer

Bericht door Esther »

Bor schreef:Vannacht heet Bor enorm liggen likken aan zijn achterhand. De schade valt mee, maar ik baal er wel van. Aankomende nacht even afwachten en anders toch maar zien of zo'n (opblaas)band iets is. We gaan nu de dag weer in en dan kan de korst goed drogen. het geheel word (nog?) niet groter, dat is echt anders dan toen met zijn wang.
groetjes Esther
Ik doe de honden in zo'n situatie een kap om als we er niet bij zijn. Benthor en Iarik zijn helemaal gewend om een kap te dragen. Het wennen duurde bij hun ongeveer een dag.
Ik gebruik doorzichtige kappen zodat ze makkelijk kunnen kijken. En hoewel ze niet kunnen bijten aan hun achterhand worden ze totaal niet in hun beweging beperkt. Benthor gebruikt de kap zelfs bij spel. Hij zet de kap dan snel over een bal zodat niemand er bij kan. :mrgreen:

Een poos geleden had Iarik een tijdje een kap om en toen deze af mocht stond hij even in de kamer. Benthor stak zijn kop er in en liep zo met kap verder alsof er niets gebeurd was. :lol:

Als je voor zo'n opblaasgeval gaat, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Hoe dan ook, beterschap voor Borrie :bloem:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: toch weer

Bericht door Helene »

o, jee, sterkte, wij hebben dermapet bij ons want je weet het immers nooit Groet Hélène
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: toch weer

Bericht door ria »

Hopelijk geneest het al weer! Sterkte hoor!

Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
Plaats reactie