hondengeur

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Barnways
Nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2011 17:52
Locatie: Oedelem (België)

hondengeur

Bericht door Barnways »

Ik wou graag eens weten van de ervaren airedalebezitters of het waar is dat een airedale een sterkere geur heeft dan een ander ras. Ik heb dat ergens gelezen, maar ik kan me het eigenlijk niet voorstellen.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: hondengeur

Bericht door Bor »

Ik vind juist dat de airedale minder ruikt/stinkt dan menig ander ras. Ook buitenstaanders zeggen vaak dat het hier in huis niet echt naar hond "stinkt".
Wal natuurlijk als Bor gezellig door de modder heeft lopen baggeren of door de regen heeft gesjouwd. :mrgreen:
Maar zijn eigen geur is meer een soort van "zoetig".
In ieder geval erg vertrouwd en DUS best lekker.
Ik denk ook dat het per hond heel erg kan verschillen.
We hadden vroeger een hond met erg veel huidproblemen. Die stonk wel, maar dat had niets met ras te maken.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hondengeur

Bericht door Eldrid »

Het ligt er inderdaad aan de situatie.
Als Diezel even lekker heeft liggen rollen in een moddersloot ruikt ie (als dat eenmaal is opgedroogd) niet zo erg fijn.
Natte vacht stinkt zowiezo erger dan normaal.
Maar om nou te zeggen dat ze erger ruiken dan andere honden...
Persoonlijk vind ik te-vaak-gewassen- honden erger om te ruiken... maar dat is mijn mening

Misschien zijn wij wel gewoon aan de geur gewend :lol:
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondengeur

Bericht door mleentje »

Onze Wheaten gaf minder geur af dan Wilma als hij nat was. Volgens mij zorgt onderhaar eventueel voor extra geur als dat er niet regelmatig uitgekamd wordt. Van de Kerry Blue terrier wordt gezegd dat die zelfs nat geen geur afgeeft.

Dit gezegd zijnde een goed onderhouden gezonde Airedale doet het huis heus niet naar hond stinken.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Barnways
Nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2011 17:52
Locatie: Oedelem (België)

Re: hondengeur

Bericht door Barnways »

Bedankt voor de antwoorden! :ok:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: hondengeur

Bericht door Esther »

Benthor ruikt naar teddybeer.
Afbeelding
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: hondengeur

Bericht door ria »

Esther zegt:
Benthor ruikt naar teddybeer
Dat doet Amar ook...... heerlijk!!
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
amyamy
Puppy
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 nov 2010 14:23
Mijn hond heet: amy en ember

Re: hondengeur

Bericht door amyamy »

hallo,
heb 2 airedales en mijn jongste kan inderdaad wat sterker ruiken dan mijn andere , maar denk dat het toch niks met het ras te maken heeft hoor !
immers ze ruiken zalig naar hond , dat vind ik juist super !
groetjes , Ann
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hondengeur

Bericht door Eldrid »

Het lijkt me geweldig om twee airedales te hebben! Dubbel zoveel lachen: lijkt mij
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: hondengeur

Bericht door Bor »

Wat let je, Eldrid? :wink:
Ik zou het een mooi plaatje vinden, naast Diezel nog zo'n boef!
Maar ja, ik denk dat een ieder hier er weleens over na heeft gedacht om nóg een aire erbij te willen of te nemen.
Hier speelt het af en toe ook best, maar niet echt heel serieus (maar zeg nooit nooit...)
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hondengeur

Bericht door Eldrid »

Hahaha, het zal wel eerder een Frans bulldogje worden... M'n schoonmoeder zit erover te denken om haar bulldogje te laten dekken als ze volwassen is.
wolvster
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2013 13:32

Re: hondengeur

Bericht door wolvster »

Dit is iets wat ik toch vaak lees en hoor over de Airedale.
Als een Airedale goed geplukt wordt, dan zou de hondengeur mee moeten vallen, niet waar?
Ligt het misschien aan het soort voer?
Of is het erger dan de meeste hondenrassen?
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: hondengeur

Bericht door Bor »

Tja, een grote hond ruikt vaak iets meer dan een hele kleine... Je hebt er dan ook nóg meer lol van... maar dat is mijn mening. Als hondengeur je afschrikt, is het sowieso geen goed plan om een hond aan te schaffen. In ieder geval geen airedale. Niet om de stank perse, maar wel om het feit dat ik geen airedale ken die zich NIET graag in de modder, blubber en andere troep werpt/wentelt/gooit :mrgreen:
De laatste dagen stonk Bor ver-schrik-ke-lijk uit z'n bek. Hij leek ergens iets van een ontstekinkje ofzo te hebben, denk ik. Hij smakte de hele dag en likte de plek waar hij met z'n bek had gelegen helemaal schoon als hij opstond. Maar grondig onderzoek wees niets uit en pijn had hij ook niet. Het lijkt nu minder en de stank is ook voor het grootste deel weg. Het was zo erg, dat het de oliebollen-geur oversteeg :bleek:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondengeur

Bericht door mleentje »

Wilma heeft een tijdje erg gestonken. We waren overgeschakeld op ander krachtiger voer en ze had zo ongeveer te zelfder tijd een heel zware ontsteking van het derde ooglid - zag er een gezwel uit maar bleek dat gelukkig niet te zijn - en even later diende zich een dubbele oorontsteking aan. We zijn terug overgeschakeld op haar lichtverteerbare voer, de stank is weg en ze heeft weer haar normale gewicht. Wat de oorzaak van de stank was -ontstekingen of ander voer of medicatie - is niet te achterhalen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
wolvster
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2013 13:32

Re: hondengeur

Bericht door wolvster »

Bor schreef:Tja, een grote hond ruikt vaak iets meer dan een hele kleine... Je hebt er dan ook nóg meer lol van... maar dat is mijn mening. Als hondengeur je afschrikt, is het sowieso geen goed plan om een hond aan te schaffen. In ieder geval geen airedale. Niet om de stank perse, maar wel om het feit dat ik geen airedale ken die zich NIET graag in de modder, blubber en andere troep werpt/wentelt/gooit :mrgreen:
Haha, daar heeft Axel (mijn profielfoto) ook een handje van :mrgreen:
Natuurlijk ruikt elke hond, Axel ruikt af en toe ook heel sterk. Ik heb ook wel Golden retrievers en andere rassen gekend die enorm stonken. Toch is het eerste dat mensen om mij heen tegen mij zeggen als ik zeg dat ik een Airedale wil; goh leuk, maar die stinken zo...

:weetnie:
Plaats reactie