Puppybrokken of niet?

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Annesiets
Puppy
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jul 2012 15:00
Mijn hond heet: Joep
Locatie: Meppel

Puppybrokken of niet?

Bericht door Annesiets »

Nog 1 week en dan krijgen wij onze airedale... Een moment waar we enorm naar uitkijken.
We zijn dan ook overal informatie aan het inwinnen, waaronder over voedsel.
Onze fokker is van 't Seebosch en zij geven aan absoluut geen puppybrokken te gebruiken. Aangezien de informatie vooral aanstuurt op puppybrokken, ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van de anderen. Voor alles is iets te zeggen.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door mleentje »

Zij kennen hun,en hun dieren het best. Ik zou gewoon even de voeding die ze nu krijgen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Bor »

Het lijkt mij ook het beste om nog even het voer te gebruiken wat ze nu ook krijgen. Daarna kan je overstappen op voer van eigen keuze, in stappen, mocht je dit willen.
De puppy-maag raakt dan niet teveel van streek.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Helene »

wij kregen van de fokker een heleboel eten mee voor de eerste week, ze krijgen dan hetzelfde als ''thuis'', wil je overstappen kun je dat geleidelijk doen ,is goed voor hun maagjes.Het begint al spannend te worden een week is zo voorbij, geniet nog maar van de rust.Grt.Hélène
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door inky86 »

Nika krijgt wel puppybrokken, weliswaar andere dan ik van de fokker had gekregen, daar deed ze het toch niet goed op.
Ik geef haar nu puppybrokken van Royal Canin, daar doet ze het prima op.

Ik zou het voer van de fokker even aanhouden en als je over wilt stappen dit geleidelijk doen.
Het is aan jullie wat jullie je pup willen geven, succes met het nemen van de beslissing.
Weet dat ik ook best wel getwijfeld heb over welk voer ik Nika zou geven.

Groetjes Ingrid
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Esther »

Benthor heeft wel puppy-brokken gehad. Iarik niet, die is meteen begonnen met vlees en farmfood.
Het kan dus allebei. :knip:
Afbeelding
Annesiets
Puppy
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jul 2012 15:00
Mijn hond heet: Joep
Locatie: Meppel

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Annesiets »

Inmiddels is onze Joep bijna 2 weken bij ons. Van onze Fokker krijgt hij Royal Canin voor volwassen hond en in de combinatie met diner en puppybrokken. Wij zijn inmiddels aan het overgaan op brokken van prins voor de opgroeiende hond. Dus geen puppybrokken en nog geen volwassen voer. Wij zijn het langzaam aan het mengen met het voer wat wij kregen van onze fokker en Joep vindt het allemaal prima... Vanuit de fokker kregen we ook een proefemmer van Pedigree. De puppybrokken die daarin zitten geven we als beloningsbrokjes.
Er zaten ook 2 blikken in met nat voer, maar daar werd hij heel hyper van en moest enorm vaak poepen. Kortom daar zijn we vlot mee gestopt. Bijzonder dat hij daar zo duidelijk op reageert.

We hebben bij Pets Place om informatie gevraagd en bij de Welkoop. Volgens mij is het maar net wie je treft, maar Pets Place konden ons het beste advies geven. Iedereen die je vraagt zegt dat je puppies puppiebrokken moet geven. Toch wilden wij het advies van onze fokker volgen. Pedigree raadde zij af, want dat zou te zout zijn. Ze hadden een eigen merk, maar dan zit je vast aan 1 winkel waar je het kunt kopen. Vandaar dat we voor een merk hebben gekozen dat overal te koop is. Onze ervaring is dus dat je gauw genoeg merkt hoe je pup erop reageert.
Ik hoop dat eventuele toekomstige eigenaren hier ook wat aan hebben.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Bor »

Fijn dat je op deze manier je weg weet te vinden het oerwoud van honden-brokken. Ieder maakt zijn eigen keuze en zo lang je doet waar je achter staat en goed op de hond let, is het goed, denk ik.
Ervan uitgaande dat een ieder het beste wil voor zijn/haar vriend, komt men er wel uit.
En de hond zelf is een hele goed leidraad!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Eldrid »

Hetgeen doen waar je hondenbaby en jij je goed bij voelen is het allerbelangrijkste!

groetjes,
Diezel & Eldrid
Jacky
Junior
Junior
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 sep 2006 14:59
Locatie: hengelo

Re: Puppybrokken of niet?

Bericht door Jacky »

Onze Bob is nu bijna 3 maand en ik ben ook overgegaan op voer van prins. Had eerst een eigen merk van pets place maar daar moest hij ontzettend vaak van poepen en werd vaak hyper!
Ben net een paar dagen over gegaan maar merk wel dat hij minder druk is en lang niet zoveel poept.
Wij gebruiken de puppy en junior brokjes.

Groetjes jacky en bob
Het vrouwtje van Dewy of walking faitful
Plaats reactie