lekkers

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

lekkers

Bericht door Bor »

Wat vinden jullie honden het aller lekkerst als kauwertje?
Bor kan ik echt geen kauwstaven geven, want hij slikt een te groot gedeelte door, waardoor hij dan 4 dagen niet meer kan poepen.
Na heel veel uit proberen is toch een keihard calcium-bot het beste (en lekkerste) Of zo'n mega groot koeien-bot, het liefst zo "vies" mogelijk met de drellen er nog aan :mrgreen: Deze krijgt Bor dan ook alleen met mooier weer, zodat hij 'm buiten kan op peuzelen.
Varkensoren gaat nog, qua gulzigheid, maar die zijn in een mum van een paar minuutjes op... niks geen gebitsreiniging dus :redsmile:
De kleine presentjes, zoals de pensstaafjes doen het altijd goed, maar ook hier geen goed kauw gehalte.
Gisteren kreeg Bor weer eens een nieuw calcuim bot en was totaal uitgeput, na z'n eerste, heftige kauw-beurt. Kwijlend en hebberig ligt hij dan met het bot op een oude handdoek... de eerste dag is het kwijlen heel erg! :gnagna:
Nu weer terug naar normaal en pakt hij het bot wanneer hij er weer eens zin in heeft.
Waar zijn jullie aire's dol op?
groetjes Esther
Afbeelding
aslotema
Puppy
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2011 22:24
Mijn hond heet: chico

Re: lekkers

Bericht door aslotema »

Onze aire dales waren allemaal dol op de kauwkluiven van de action.
ik haalde ze ook wel bij de welkoop maar die vonden ze nooit zo lekker en soms
gingen ze zelfs er van spugen of aan de dunne.
Ze zijn met name nogal dol op de kauwschoentjes zijn niet duur maar wel erg lekker.
Chico is al helemaal door het dolle heen als er weer een voorraad in huis is gehaald.
Afbeelding
groetjes beatrix
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: lekkers

Bericht door mleentje »

Dat wisselt. Echt vaak hoeven we geen botten in huis te halen. Een kalkbot gaat nu eenmaal lekker lang mee.Ook grote botten uit buffelhuid, varkensoren e.d. gaan er vlot in maar echt gulzig is ze niet. Wilma heeft wel de gewoonte botten in de tuin te begraven.
Het eerste dat Wilmaatje deed toen ze bij ons kwam - 16 weken telde ons spook - was alle botten die Vlady verstopt had uitgraven, er op kauwen en vervolgens weer verstoppen om later weer op te graven. Mevrouw kan eeuwig doorgaan. Niets blijft lang "vers" maar "oud" gaat best lang mee.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: lekkers

Bericht door Eldrid »

Diezel is dol op vleesbotten van de slager. Die kook ik eerst uit en dan mag hij die 'kaal' knagen.
Ook die gerookte vleesbotten van de dierenwinkel vind ie erg lekker maar doet er niet zo lang mee.
Verder buffelhuidbotten daar doet hij wel lang mee hoor. En doordat zo'n ding in lagen is opgebouwd hebben we er opeens een stuk of 5 van in de huiskamer liggen... Een gevulde kong is ook altijd goed.
Varkensoren en pezen doen we niet meer, die slikt hij vrijwel meteen in zodat we die vervolgens uit z'n strot
moeten trekken.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: lekkers

Bericht door Bor »

Grappig toch; want Bor doet het juist dus voorzichtig aan met de varkensoren en de buffelhuidbotten zijn bij hem gevaarlijk snel door geslikt...
Iedere hond z'n eigen gebruiksaanwijzing!!
En Bor heeft geen tuin, zoals Wilma, die lekker lang kan doen met al het lekkers wat nog "in opslag" ligt.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: lekkers

Bericht door Donna »

De kong is hier succesnummer één! Donna vindt het één groot feest als dat ding wordt gevuld! Ze staat al helemaal te hippen als ik de kong uit de mand vis en richting koelkast loop. Ze kan er, afhankelijk van hoe het gevuld is, ook best een tijd mee bezig zijn.
Mijn ouders hebben bij een dierenwinkel bij hun in de buurt een "echte" tandenborstel gevonden. Het ding ziet er uit als een exemplaar van ons, maar dan eetbaar, hilarisch. Niet dat ze er lang mee doet, wel erg grappig.
Wij kopen bij de dierenwinkel hier (Pet's Place) groene tandenborstels. Langwerpig ding, maakt de tanden schoon en dus groen van kleur. Donna vindt ook dat geweldig, ze pakt het aan en sjeest ermee naar het balkon. Heeft Jaap haar geleerd met de pensstaafjes, die moet ze buiten eten......
Die pensstaafjes zijn ook erg geliefd.
Die botten van vel is wisselend, soms valt ze vol overgave aan en gaan ze helemaal op, soms liggen ze weken werkeloos in de mand........ om dan ineens vol interesse bekeken te worden. Of niet!!!
Nylabone enzo werkt niet voor Donna, vindt ze niets aan. Ooit één gekocht en na een jaar, letterlijk onaangeroerd, weggegooid.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie