uierzalf

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

uierzalf

Bericht door Bor »

Laatst had Bor fiks last van zijn linkeroor. Een zielig gezicht: een afhangend oortje, waar Bor overduidelijk last/pijn van had. Schudden, krabben, scheef houden.
Na een grondige inspectie bleek het oor vies/rood en ook was er een stukje kapot gekrabt aan de binnenkant.
Ik heb wat haar weg geknipt, de boel zo goed mogelijk schoon gemaakt met tissues en toen een dikke klodder uierzalf er in/op gesmeerd.
Na 1 nacht was het over! Bor loopt weer vrolijk rond. Zijn oren wippen gezellig mee en de onrust is verdwenen.
Scheelde een rondje DA. Voor Bor fijn en voor mij ook; uierzalf is echt goedkoper dan een bezoekje aan de DA.
Maar oren vind ik altijd wel een bezoekje waard, mocht het niet over zijn gegaan.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: uierzalf

Bericht door Helene »

ja je hebt groot gelijk, ik probeer ook altijd eerst zelf iets te doen.Uierzalf zuivert en verzacht, mocht het iets anders zijn dan merk je dat snel genoeg.Wat ik ook gebruik is betadine voor kleine wondjes en zo en schilferige plekken.Groeten Hélène
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: uierzalf

Bericht door inky86 »

Wat een goeie tip!
En idd als het niet overgaat kun je altijd nog naar de da gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: uierzalf

Bericht door mleentje »

De meeste (Airedale)terriers zijn best wel sterk. Zo kunnen we de dierenarts houden voor kwalen die er ernstig uitzien of waar duidelijk echt pijn mee gemoeid is en blijft het voor de dierenarts uitdagend. :knip:
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: uierzalf

Bericht door Eldrid »

Prima oplossing! Wij gebruiken ook altijd eerst de huismiddeltjes voordat we naar de dierenarts rennen.

groetjes,
Diezel en Eldrid
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

Re: uierzalf

Bericht door miranda22 »

De hond van mijn ouders een Fox Terrier loopt nog wel eens een bijt of een wond op...
op lossing , leukoplast van hansaplast puur op de wond(helpt ook voor onstekingen bij mensen).
Het ontrekt de ontsteking uit de huid, elke dag verschonen net zo lang tot de wond dicht is..
Perfecte oplossing....
Met Tommy nog niet meegemaakt , maar ga het zeker gebruiken. Ik heb zelf namelijk regelmatig last van Feit in mijn nagelriem, doordat er een haar naar binnen dringt en gaat ontsteken, soda of biotex helpt veel minder snel dan de leukoplast.

groetjes miranda
Plaats reactie