niet uit voerbak willen eten

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

niet uit voerbak willen eten

Bericht door miranda22 »

eten is nog steeds een issue bij tommy....
Hij eet echt niet van harte en ook nooit zijn bak helemaal leeg, maar leg je de brokken op de vloer dan eet
hij alles in een keer op!
Bizar he... verklaring voor ???

groetjes
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: niet uit voerbak willen eten

Bericht door Helene »

Escher is ook niet zo'n eter,als Roel er naast gaat zitten en hem voert( ja echt),dan eet hij met smaak.Na een paar keer voeren eet hij het soms op.Roel zijn opa moest een hoopje maken van het eten van zijn airedale.Opa zat er met een lepel naast om steeds het hoopje in orde te maken, wij zijn dus wel wat gewend van airedales.Heb je een glimmende bak misschien?Onze vorige airedale wou niet uit een metalen glimmende bak eten en ook niet drinken.Escher ook niet ,wij hebben dus plastic bakken voor hem gekocht.Groeten Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: niet uit voerbak willen eten

Bericht door Esther »

Inderdaad apart! :?: Ik kan niet echt een verklaring verzinnen. Misschien vindt hij inderdaad de bak niet prettig. Of eten is opeens wel leuk en lekker als het op de vloer ligt.
Afbeelding
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

Re: niet uit voerbak willen eten

Bericht door miranda22 »

idd glimmende metalen bak.... mmm kunnen kunstof proberen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: niet uit voerbak willen eten

Bericht door Bor »

Ook ik herken het wel. Soms wil Bor ook niet eten en als ik 'm dan voer, eet hij met smaak. Ik ga hier verder niet op in en wacht tot hij gewoon weer honger genoeg krijgt. Verhongeren doen ze niet. Aan de andere kant: als je het niet erg vind om te doen; ach... dan voer je 'm toch af en toe vanaf de vloer?? Maar plastic bakken helpen misschien ook al. Ik vind 't vooral erg grappig van die airedales van ons.... :gek:
groetjes Esther
Afbeelding
almar
Junior
Junior
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:33
Locatie: Zaandam

Re: niet uit voerbak willen eten

Bericht door almar »

Mijn buurhond eet wel een dof metalen bak leeg , maar uit de spiegelende(glimmende) eet hij tot de bodem te voorschijn komt. Doodeng dat opeens een andere hond je aan kijkt. :?:
Plaats reactie