smaakmakers voor puppy's

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

smaakmakers voor puppy's

Bericht door miranda22 »

Tommy heeft niet veel zin in eten, maar een enkele keer dat ie in een keer de bak leeg eet, nou moesten
we van fokker er pedigree smaak makers door doen, maar mijn man en ik vinden dat verschrikkelijk stinken..
Af en toe wellen we de brokken ook wel, maar geeft niet onze voorkeur, ivm dunnere ontlasting.
Iemand een idee om eten aantrekkelijker te maken..
Groente nat las ik al maar kan dat ook voor pups?
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door Bor »

Groentenat deed ik voor Bor ook wel, maar dan een klein beetje. Beetje nat en beetje water. Nou heeft Bor ook een periode gehad dat 'ie toch wat dunnere ontlasting kreeg...Het is soms wat uit proberen. Uiteindelijk hebben we Bor op ander voer gezet (was wel wat ouder toen dan Tommy nu)
Ik zelf heb er ook nooit zo'n punt van gemaakt als Bor liever niet at. Ik haalde (nu nog) na een kwartier het eten weg en bood dat pas weer aan als het etenstijd was.
Probeer wat dingen uit die bij jullie passen en dan komt het vanzelf weer goed.
Succes!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door Helene »

wij kregen van de fokker voer mee ,het was'' diner'' wat je moest wellen in water.De eerste dag kwam ik heel enthousiast met het bakje vol voor ons pupje Escher.Kijk eens, nou hij keek niet eens ,hij at het niet op.Wij vonden het heel vervelend want je wil toch dat ze wat binnen krijgen.Onze vorige honden lusten overigens ook geen dinerGelukkig had ik van de fokker ook proefzakjes meegekregen en dat hebben we hem toen gegeven.Na 1 dag waren we dus op zoek naar ander eten.Ik heb toen gekeken op dit forum 2 jaar geleden en daar las ik verhalen over voer waar ze hyperactief van werden.Dat wil je ook niet,er is veel te koop en wat goed is of niet weet ik niet.Onze dierenarts heeft puppyspreekuur,dat is gratis ,het duurt een jaar, elke maand staan ze op tafel en worden onderzocht,tanden hart enz.In ruil daarvoor moet je het voer wat zij verkopen afnemen.het voer was qua prijs net zo duur als het voer van de vorige hond(,gewoon uit de dierenwinkel), dus wij deden mee aan het puppyspreekuur.Escher heeft nog steeds hetzelfde voer,hij doet het er goed op,heeft eigenlijk nooit problemen.Als hij eens diarree heeft komt het van die groene of rode stripjes.Het is inderdaad uitproberen en als Tommy eens zijn portie niet opeet nou dan heeft hij geen honger.Escher laat zijn eten soms staan totdat wij naar bed gaan, opeens gaat hij eten.Ik zou me niet druk maken,laat het een kwartiertje staan,daarna zet je het gewoon weg,dan probeer je later nog eens.Succes ,ik geniet van je verhalen hoor blijf schrijven groeten Hélène
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door miranda22 »

Mijn man en ik hebben ook maar besloten, niet eten nou dan wacht je maar een ronde .. doordat we ook elke dag oefeningetjes doen voor de puppycursus krijgt natuurlijk ook wel extraatjes binnen , maar opgeteld zijn dat volgens mij maar 5 hele brokken op een dag of zo..
Kan geen kwaad dacht ik zo..

Groeten
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door Esther »

Welke brokken geef je hem momenteel?
Afbeelding
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door miranda22 »

royal canin puppy..
josey
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:44
Mijn hond heet: joe

Re: smaakmakers voor puppy's

Bericht door josey »

Heeft Tommy het alleen 's ochtends? Joe had dat namelijk ook, een diëtiste vertelde ons om 's avonds (rond 10 uur) een kluifje o.i.d te geven, zodat hij iets in z'n maag heeft. Joe krijgt z'n laatste maaltijd om 18.00 uur en dan is het best lang tot de andere ochtend dat hij weer eten krijgt. Bij Joe bleek het te helpen, ik vind dat een pup toch wel moet eten, omdat hij in de groei is.
Wanneer hij vaak slappe ontlasting heeft zou het ook met bepaalde eiwitten te maken kunnen hebben en zijn wij op ander voer overgestapt (ook op advies van die diëtiste). Wij geven hem nu First Class en dat bevalt heel goed!!!
Afbeelding
Plaats reactie