Pup uit actieve lijn gezocht

Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kaite »

Hoi iedereen,

lang geleden :wink:

Kan iemand me helpen met deze vraag? Wij zijn eventueel toch van plan om terug een airedale te nemen (lang verhaal). Maar onze voorwaarden zijn dat het toch uit een actieve lijn komt (speuren zouden we graag doen en canicross), dus geen zetelhanger :wink:

Liefst een teefje en van een deftige fokker in het komend jaar.

Bedankt!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Bor »

Een spannend besluit!
Ik ken geen specifieke fokkers, zoals waar je naar vraagt, maar wens je wel heel veel plezier met de weg die jullie zijn ingeslagen.
groetjes Esther
Afbeelding
Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kaite »

Eventueel besluit :mrgreen:

We zijn van het platteland naar het stad verhuisd en zoeken een beetje uit welk ras nog zou passen :wink:
Een airedale zou mssc ideaal zijn (Kaité had het hier geweldig gevonden :mrgreen: ), maar de volgende moet echt wel van een deftige fokker komen.

Ik heb begrepen dat er van of dustmountain dit jaar er geen meer komen, dus...
Afbeelding
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door inky86 »

Hoi,

Je kunt nog altijd informeren bij Jan, plannen kunnen nog altijd wijzigen.
Ik heb je pm trouwens beantwoord.

Groetjes Ingrid
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Esther »

Je zou ook eens contact kunnen opnemen met het ATVN. Ik weet dat een aantal honden van of Malton actief zijn in de hondensport, oa Agility en IPO. Een van hun kampioenen is tevens IPO gecertificeerd.

Overigens, een airedale als zetelhanger, bestaan die? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Eldrid »

Diezel komt bij of Malton vandaan. En dat is zeer beslist geen bankhanger... :engel:

groetjes,
Diezel en Eldrid
Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kaite »

Ja, hoor. Ze bestaan. :mrgreen: Ik bedoelde vooral honden die naar alles hun middenvinger opsteken :engel:

Of Malton, die heb ik al gehoord. Ik dacht dat er bij ons op de HS een pupje daarvan zat (is nu ongeveer 6m?), maar nt zo mooi van uiterlijk. Héél donker :oops:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Bor »

Een airedale die niet zijn middelvinger opsteekt? Het is dat Bor het niet kan (nog niet), maar zijn houding is één grote middelvinger, als 't 'm zo uit komt :mrgreen:
En de allermooiste hond heb ik al... :hoera: ... net als alle andere baasjes hier op het forum.
Dat zie je dan weer aan onze houding op de forum-wandelingen: IK heb de mooiste!! En we hebben allemal gelijk!!! :cheer:
Succes met je zoektocht.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door mleentje »

Mooi is één zaak - en voor mij is Bor mooi en van vorm én van kleur en van haarstructuur - maar smaken verschillen. De één ziet ze liever wat lichter met iets minder stug haar, de ander houdt net van een stugge vacht en donkerder kleur. En dan is er nog de lengte. Ook daar kan er verschil op zijn, zelfs bij volle broers en zusjes. Wilma is een grote, vrij lange dame geworden met grote oren, niet licht van kleur maar ook niet niet zo donker als haar vader. Haar zusje daarentegen is kleiner, korter en met kleinere oortjes en iets donkerder. Beiden hebben dezelfde vader en moeder.

Wilma is elegant, zeer wendbaar en een zotte mie als ze ruimte heeft. Of ze geschikt zou zijn om intensief mee te sporten weet ik echter niet. Een kortere compactere hond houdt minder risico in van bijvoorbeeld heupdysplasie door overbelasting. Wilma denkt dat ze een windhond is en is heel gefrustreerd als een echte windhond een spurt aantrekt en zij niet mee kan.

De ene lijn is de andere niet maar ook honden van een zelfde kennel zijn vaak geen of nauwelijks famillie. Grotere kennels kiezen wel eens voor een bepaald type hond zodat 'de kennel' herkenbaar blijft. Zo is een Van 't Asbroek in principe vrij goed herkenbaar. Dat alle honden uit een zelfde kennel niet gelijk van uiterlijk hoeven te zijn bewijst Diezel - ook een 'Of Malton' maar heel licht en een sportieve knaap. Fantastisch hoe die met grote stokken zeult. Zwemmen doet hij alsof hij in het water geboren is.

Ach een goede kennel kiezen is moeilijk zeker als je met de hond wil sporten of net tentoonstellingen doen.

Ons Wilmaatje is als Airedale en als teefje heel bewust gekozen. De kennel echter was louter toeval. Ze hadden een teefje,haar ouders zijn schatten en in mijn ogen mooie dieren.

Dat we Wilma nog steeds daar laten trimmen bewijst dat we tevreden baasjes zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Esther »

Kaite schreef:Ja, hoor. Ze bestaan. :mrgreen: Ik bedoelde vooral honden die naar alles hun middenvinger opsteken :engel:

Of Malton, die heb ik al gehoord. Ik dacht dat er bij ons op de HS een pupje daarvan zat (is nu ongeveer 6m?), maar nt zo mooi van uiterlijk. Héél donker :oops:
Diezel is van de kennel Of Malton, Benthor heeft of Malton in zijn stamboom. Twee ontzettend knappe kerels, al zeg ik het zelf! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Isabeltje »

Ook Bula heeft of Malton in zijn stamboom zitten, en lijkt (naar mijn mening) als twee druppels water op Diezel.
een echte zwemmer is Bula niet : wel vind hij het heerlijk om tot zijn borst in de modder te staan, ik noem hem dan ook wel eens blubberkoning
Afbeelding
Kibo
Puppy
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:51

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kibo »

Je kan eens gaan horen bij 'élevage des faweux'. Het zijn heel vriendelijke mensen die erg begaan zijn met hun honden. Ik dacht (maar ben hier niet meer 100% zeker van) dat ze in de nabije toekomst weer pups zouden hebben.
Hun website: http://www.bobtailderomanico.be/.
Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kaite »

Ja, die ene van Malton was echt pikdonker (vind ik niet zo mooi). Ik heb het voor grote, slanke types :wink:

Iemand al gehoord van Of ambitious' home?
Afbeelding
Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kaite »

Van Mleentje zegt is waar! Van 't asbroek herken je direct. Kaité had ook Van 't asbroek in haar, maar leek als twee druppels waters op een 'volle' Van 't asbroek :mrgreen:
Afbeelding
Kibo
Puppy
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:51

Re: Pup uit actieve lijn gezocht

Bericht door Kibo »

Kaite schreef: Iemand al gehoord van Of ambitious' home?
Ik heb vorig jaar in mijn zoektocht naar een pup ook met hen contact opgenomen. Ze hebben vorig jaar een nestje gehad. Als ik me niet vergis hebben ze maar om de 2 jaar een nestje airedales, wat zou willen zeggen dat ze pas in 2013 weer pups hebben.
Plaats reactie