Iarik

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Iarik

Bericht door Esther »

Iarik is nu 12 jaar en bezig met zijn laatste levensfase. Zijn spierkracht neemt af (de spieren teren weg) waardoor hij soms moeilijk opstaat. Lopen gaat langzaam. Zijn gewrichten zijn gelukkig wel in orde want soms ligt hij op de grond als Bambi op het ijs. :mrgreen:
Hij heeft geen pijn.

Hij is verder in goede doen. Hij gaat nog graag naar buiten. Hij neemt dat altijd een stuk karton of een (keuken)rol mee. Hij wil nog best een afstand afleggen maar het gaat heel langzaam.

Sinds een tijdje verwen ik hem extra met eten en ook daar geniet hij heel erg van. Hij is wel mager maar dat komt ook omdat zijn spieren wegteren.

Wanneer hij niet meer kan opstaan of incontinent wordt, weet ik dat het tijd is om afscheid te nemen. Maar voorlopig genieten we nog. :I:
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Iarik

Bericht door FENNA »

Hopelijk kan je nog vele jaartjes op een goede manier genieten van Iarik
Mijn mopshondje had de laatste jaren ook last van haar gewrichten maar die kon ik nog dragen of in de koets zetten
Met een grote hond gaat dit al wat moeilijker natuurlijk
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Iarik

Bericht door mleentje »

Ach die lieve mooie Iarik. Geniet van hem zolang het voor hem en jou fijn blijft. Ondanks het wat trieste nieuws toch leuk nog eens van de grote kleine broer van Benthor te horen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Iarik

Bericht door Bor »

Geniet samen nog! Maar we weten het allemaal. De levens van onze vrienden zijn, als het goed is, eerder voorbij dan die van ons. Dat betekend afscheid nemen. Maar vooral ook: genieten van de tijd die er samen is!!!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Iarik

Bericht door Helene »

Ach Esther ja hij wordt oud en dan gaat het moeilijk ik hoop dat het nog heeeeeel lang duurt groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Iarik

Bericht door maria »

Sommige honden kunnen heeeel lang oud blijven hoor! Jouw Iarik waarschijnlijk ook :-)

Je kan ook nog overwegen om een anabole spuit te halen bij de da. Het maakt het opstaan veel makkelijker voor je hond.
Zeker omdat hij nog graag loopt.( anabole werken alleen als de spieren nog in beweging zijn)

Geniet maar lekker van Iarik.( Maar zo te lezen doen jullie dat ook)

Groetjes,
Maria
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Iarik

Bericht door Donna »

Ze worden ouder en de ouderdom komt met gebreken. Gelukkig kunnen een aantal dingen nog wel, lekker samen genieten!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Iarik

Bericht door Esther »

Iarik geniet nog steeds. De rondjes worden steeds wat korter maar we doen er veel langer over. :mrgreen:
Soms wil hij een iets grotere ronde lopen, dan zijn we ruim een uur onderweg.

Hij heeft tussendoor nog een keelontsteking gehad. Toen voelde hij zich heel slecht en dan zijn zwakke spieren niet handig. Hij zakte zelfs door zijn poten als hij wilde drinken. Gelukkig knapte hij door antibiotica weer snel op. Ik dacht even dat zijn einde nabij was.

Ik heb een orthopedisch kussen voor hem gekocht. Daar ligt hij graag op. Verder lekker op de bank.

Zijn oren en ogen zijn nog goed. Wel slaapt hij veel dieper. Hij is ook minder alert op onraad.
Daarom hebben we de rollen omgedraaid: Ik doe nu de waak en verdediging (ik doe aan Krav Maga :mrgreen: ) en pas dus op hem. :I:
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Iarik

Bericht door FENNA »

Fijn om te horen dat Iarik nog zo geniet van zijn wandelingen :)
Waak maar goed voor hem zodat hij rustig zijn dutjes kan doen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Iarik

Bericht door Bor »

Iarik heeft z'n waak en verdedig-periode met goed gevolg afgelegd. Hij mag nu lekker vanaf de bank toekijken hoe het vrouwtje de eventuele engerds weg jaagt... prima geregeld!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Iarik

Bericht door mleentje »

Iarik, je hebt dat goed geregeld, zo kun je nog wel een tijd mee. Ook Russische terriers kunnen personeel inzetten, zeker met een grote kleine broer, volbloed Airedale als voorbeeld.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Iarik

Bericht door Donna »

Wat mooi hoe je dat beschrijft, Esther. Jij verdedigt Ilarik nu, met als het moet de technieken van Krav Maga. Natuurlijk hopen we dat dat niet nodig is en nog meer dat je nog een poos van hem mag genieten. En hij van de verwennerij.

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Iarik

Bericht door Helene »

Ik zie jou al boeven wegjagen met Iarik duttend op de bank groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Iarik

Bericht door Esther »

Helene schreef:Ik zie jou al boeven wegjagen met Iarik duttend op de bank groet Hélène
:lol: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Iarik

Bericht door Esther »

Iarik is ondertussen nog trager geworden. De wandelrondes worden steeds korter en we doen er steeds langer over. Hij loopt nu altijd los. Aan de lijn lopen is niet meer te doen omdat hij zo langzaam is. Ik ga dan onbewust te snel lopen waardoor hij "meegesleept" wordt. Dan riskeer ik liever een boete door hem los te laten lopen.

Hij kwakkelt meer met zijn gezondheid. Hij had vorig weekend een longontsteking. De dierenarts stelde voor om toch een kuurtje te proberen (alternatief was inslapen) en wonderwel sloeg het binnen een dag aan. Dus nu hobbelen we weer vrolijk rond. Heel langzaam, dat wel. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie