poezenbehoefte

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

poezenbehoefte

Bericht door Bor »

Zoals jullie weten, miste ik (en Henk) heel erg onze Fred. We zijn met Mika naar Monnickendam geweest om te oefenen op Moos, de stoere poes van Eldrid en Joep. Dit alles gaf niet het gewenste resultaat, maar de kriebel bleef en werd er zeker niet minder op.
Lang verhaal kort: na veel overleg met dierenbescherming hebben we ons ingeschreven op twee (!!) kittens, die terug mochten, als het hier helemaal mis zou lopen, qua poes-etende honden of andere ellende.

We hebben 3 maand gewacht en nu wonen Artan en Ewan alweer 4 weken bij ons. Met Bach-druppels en een katten/honden-kenner die hier thuis heeft gekeken hoe we de oefening aan moesten gaan zijn we de uitdaging aan gegaan. Artan en Ewan verkiezen de bovenverdieping nog, maar het oefenen gaat goed. Met hele kleine stapjes laten we ze aan elkaar wennen en soms moeten we een stapje terug (als Artan van de trap dondert, zo de poten van Bor en Mika in.... traumaatje!!)

Zoals jullie begrijpen maken we geen gebruik meer van de mogelijkheid de kittens terug te plaatsen.
Alle verhalen over hoe Bor en Mika hier mee omgaan, volgen vast nog. We zijn nu nog heel druk met dagelijks oefenen. We zijn al zo ver dat katten en honden elkaar bekijken (Bor het liefst de HELE dag), Artan en Ewan bovenaan de trap, Bor en Mika beneden. Na de avondwandeling zijn ze gezamenlijk in de huiskamer en gister bleven de kittens beide op ooghoogte zitten.

Bor geeft misschien nog wel meer "problemen" dan Mika. Hij wil zó graag met ze knuffelen, heel dichtbij ze liggen en gedraagt zich dan wat hysterisch... dat is voor een kitten van nog geen 2 kilo heel eng. Dus af en toe laten we Bor buiten de oefening. En als hij er wel bij is, doen we dat los, omdat Bor dan minder hysterish is.

Mika is nog wel jagerig, maar als de kittens stil zitten, is er niets aan de hand. Uiteindelijk zullen ze elkaar gedogen. De uitdaging ligt voornamelijk bij de kittens, die moeten leren niet bang te zijn voor die monsters. Maar omdat ze nog zo klein zijn, gaat dat vast lukken.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: poezenbehoefte

Bericht door Eldrid »

Ik heb nog steeds heel erg veel bewondering voor je niet aflatende doorzettingsvermogen. De foto van Bor bij de krabpaal(boom!) spreekt boekdelen. Dit gaat he-le-maal goed komen. Straks een grote beestenfamilie!

xx
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: poezenbehoefte

Bericht door mleentje »

Ha, ha. Domme Leentje had niet eens de krabpaal herkend, laat staan dat ze de twee ietwat bangige kittens gezien had. Bor toch, straks zijn die beesten banger van jou dan van Mika!
Artan en Ewan, welkom en ... leer schreiden, jongens. Geen hond die dan naar jullie omkijkt.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: poezenbehoefte

Bericht door FENNA »

Die gaan allemaal dikke vriendjes worden
Ik heb weinig ervaring met katten (ben zelf allergisch) maar als kittens direct met honden worden grootgebracht denk ik dat dit wel gaat lukken
In elk geval veel suc6
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: poezenbehoefte

Bericht door Helene »

Heel aandoenlijk de foto van Bor die kijkt naar de krabpaal ,hij bedoelt het allemaal zo goed, ik weet zeker dat de poesjes over een niet al te lange tijd samen met Bor op één kussen liggen groet Hélène
Plaats reactie