Fred

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Fred

Bericht door Bor »

Fred is alweer een hele poos elders en nog steeds mis ik haar. Maar bij oudste dochter heeft (had) ze het erg goed en naar d'r zin. Dat scheelde erg veel. Door persoonlijke omstandigheden heeft oudste besloten haar droom die al jaren sluimerde eerder om te zetten in daden en is vertrokken naar Curaçao... Omdat ze niet helemaal zeker weet of ze daar wel gaat blijven en omdat Fred al helemaal overstuur word door een ritje naar de dierenarts, kon ze niet mee. Het beestje heeft voor heel wat twijfels gezorgd: kan ik wel gaan? Mag ik haar wel achter laten? Als moeder vond ik dat ze het er op moest wagen. Fred ging twee deuren verder, naar een goeie vriendin, die Fred tijdelijk opvangt totdat de jongste hier een eigen stekje heeft... Fred past zich heel erg snel aan en was binnen 2 dagen ontspannen en gewend. Filmpjes gaan de wereld over om oudste gerust te stellen en te laten zien hoe Fred zich gedraagt. Het enige probleem nu is nog de vraag of vriendin Fred nog wel kwijt wil, nu er al een band aan het ontstaan is.
Jongste legt zich erbij neer, hoe het ook afloopt, al zou ze Fred heel erg graag bij zich hebben. Maar goed, er zijn meer lieve katten in asiels e.d.
Ik word per definitie heel erg blij van de filmpjes en de positieve verhalen. En we wachten wel af wat de toekomst brengt. Voor Fred, voor ons, voor Inge.
Dat een poes voor zoveel emoties en onrust kan zorgen.... maar ja, ze is dan ook wel een heel bijzondere poes!!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Fred

Bericht door Eldrid »

Mooi dat dieren zo flexibel zijn en zich super gemakkelijk kunnen aanpassen. Het blijft me iedere keer weer verwonderen. Heel fijn dat Fred opnieuw iemand heeft gevonden waaraan zij zich hecht. Je moet er toch niet aan denken dat ze ongelukkig zou zijn.

Liefs,
Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Fred

Bericht door Helene »

leuk om weer iets te horen van Fred, ach je hebt misschien gedacht, al weer een ander adres voor Fred, maar Fred heeft het naar de zin , natuurlijk , zij kende haar nieuwe vrouwtje al en is vast met open armen ontvangen en ze doet het goed , Dochter blij , jij blij, iedereen blij ,geweldig toch !!! Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Fred

Bericht door Esther »

Een nieuwe plek vlakbij huis is voor een kat het allerfijnst. Toen onze overburen verhuisden bleef hun kat in het oude huis bij de nieuwe bewoners wonen. :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Fred

Bericht door Bor »

Fred komt richting Arnhem! Inge heeft een baan en nu ook een huis. Over een kleine twee weken zal Fred een helse (auto)rit moeten doorstaan om dan terecht te komen waar ze hoort... bij Inge. We zijn heel blij met de opvang van haar, bij de buurvriendin van oudste. Maar nu ook nog blijer met de uiteindelijke bestemming bij jongste, die met de huizenkeuze steeds Fred mee nam in het wel of niet reageren. "Geen huisdieren" was aanleiding om überhaupt niet te solliciteren op een huis.
Ze zal op "dieet" gaan, ze is erg dik geworden bij de iets te lieve opvang... haha. Voor haar eigen gezondheid zal Inge er streng op toezien dat ze minder (vr)eet. Bij ons kreeg ze altijd al halve zakjes vlees i.p.v hele en voor snoepjes (gewoon kattenbrokjes van een ander merk) moest ze door het huis rennen als we ermee gooiden. Een prachtig spel voor Fred en meteen goed voor de beweging. Inge kan niet wachten deze traditie weer terug te brengen.
Zodra ik terug ben uit Curaçao ga ik even bij dochter langs om Fred te knuffelen. Het is lang geleden dat ik haar live zag.
Zo komt alles weer op de pootjes terecht. Oudste, jongste en Fred....
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Fred

Bericht door Esther »

Fijn voor jullie, en voor Fred! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Fred

Bericht door mleentje »

Wat leuk voor Fred en jullie! Inge krijgt haar zo fit en jij kunt heerlijk knuffelen. Wat zijn poezen toch zacht hé. Daarmee vergeleken zijn onze Airedales lieve kokosmatten.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Fred

Bericht door Bor »

Helaas heeft Inge afscheid moeten nemen van ons aller liefste Fred. Afgelopen maandagavond heeft ze haar in moeten laten slapen, na een verwoede poging om haar bij de arts op te laten lappen met infuus en wat al niet meer.
De laatste tijd werd Fred erg mager en bleek suikerziekte te hebben. Er zal meer aan de hand zijn geweest, maar ik weet niet alle details, ik was op Curaçao en op dit moment is Inge ook in het buitenland. Ze ziet erg op tegen haar thuiskomst. Een leeg huis... wat zal het raar zijn geen Fred meer om de benen te voelen, als ik Inge bezoek. Voor Inge veel zwaarder nog, geen Fred op schoot, irritant tijdens werkzaamheden aanwezig op/naast/in de laptop, geen knuffelmomenten, niet meer met snoep gooien (ze stond er speciaal eerder voor op)…. nou ja, we kunnen het ons allemaal voorstellen hoeveel leegte het brengt, als je huisdier wegvalt. Dag, lieve Fred.
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Fred

Bericht door FENNA »

Slaap zacht lieve Fred :huil:
Sterkte aan iedereen
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Fred

Bericht door mleentje »

Ach Fredje toch. Wat naar voor Inge en jou, Esther ook natuurlijk. Achter de regenboog is het vast fijn vertoeven voor Fred.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Fred

Bericht door Helene »

ach wat spijtig het zal een gemis zijn , gecondoleerd Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Fred

Bericht door Bor »

Ik was gister even bij Inge... en nam Mika mee. Mika kan goed trappen lopen en laat zich niet hinderen in zo'n herenhuis. Inge vond het heerlijk even troost te kunnen halen uit de aanhalige krullenbol. Het is idd stil in haar huis en het verdriet mag er zijn. Ze komt er wel, Inge. Met of zonder kat in de toekomst.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Fred

Bericht door Nicoline »

Wat verdrietig voor jullie allemaal om afscheid te moeten nemen van Fred,veel sterkte en liefs van ons
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Fred

Bericht door Esther »

Heel veel sterkte met het verlies van Fred
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Fred

Bericht door Donna »

Heel veel sterkte!!!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie