verdrietig

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

verdrietig

Bericht door Bor »

We zijn verdrietig. Maar ook een klein beetje "blij".
We kwamen geen stap verder met onze lieve Fred. Het ging er echt op lijken dat ze, net als de poezen van Esther, boven bleef wonen, nu Mika in ons huis is.
Op zich niets mis mee. De ruimte is er, ze kon bij haar eten, de kattenbak... maar.... het bleef zó knagen!
Iedere avond als Henk met de honden weg ging, stond ze beneden, zodra de deur dicht ging. Ze was zo graag bij ons, bij mensen. Ik kon me niet neer leggen bij het idee dat Fred niet vrij was in haar keuze of ze wel of niet beneden kwam.
Veel oefenen, nog meer geduld en allerlei trucjes zoals dagelijks het vlees voeren op de trap, een nieuw verblijfje wat we onder de trap hingen en nog meer oefenen.
We kwamen niet verder. Fred durfde niet en zo lang zij niet durft en in paniek weg rent zodra Mika haar kant op stapte, valt er met Mika ook niets te trainen. Er moet wel iets te trainen zijn.
Veel gesprekken, tranen, overwegingen en slapeloze nachten verder brachten ons tot de conclusie dat we ofwel Fred bij mijn oudste dochter onder zouden brengen ofwel haar hier houden en de overloop vol plempen met nog meer hang/lig/verblijf-plekken voor de koningin.
Gisteren hebben we Fred naar Utrecht gebracht naar Linda en Eva. Ze gaat daar proef wonen voor 2 weken. Vooral vanwege eventuele allergieën van oudste. Als dat goed gaat, blijft Fred bij hen.
Vandaag was ze haar angst van een ander huis al (bijna)voorbij, zodra Linda thuis kwam, kwam Fred kijken, snoepjes halen, kopjes geven en spelen. Eindelijk weer volop aandacht, zonder inmenging van een enge hond.
Het doet zeer, heel zeer. Ik had dit ook niet zien aankomen, omdat Fred en Bor prima ging/gaat en omdat Mika prima te trainen is. Maar het verdriet van een poes boven die zo graag naar ons toe wil komen, maar dat niet kan/durft is misschien nog wel erger.
Nog een kleine slag om de arm van twee weken, maar Fred heeft dus een nieuw thuis. En mocht het onverhoopt toch niet gaan in die tijd, komt ze weer terug en leggen we ons erbij neer dat het is zoals het is.
Ik bekijk de foto's die Linda opstuurde nogmaals, laat de tranen lopen, maar voel me ook opgelucht. Omdat Fred weer kan doen wat ze wil..... aandacht opeisen.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: verdrietig

Bericht door Eldrid »

Achgos, het is nooit makkelijk om dit soort ellendige beslissingen te moeten nemen. Maar... zo te lezen heb je wel een goede keuze voor Fred gemaakt, ook al doet het jou pijn.

Veel sterkte en liefs van ons hier allemaal
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: verdrietig

Bericht door mleentje »

Een moeilijk en moedig en voor Fred fijn besluit. Fantastisch dat ze bij je oudste dochter kan. Dieren - en zeker katten - zijn niet te sturen. Poezen en aandacht krijgen hé. Al heeft men het er altijd over dat voor een kat een huis het belangrijkste huiskatten vragen aandacht. Bor is een goede ziel en als ik me niet vergis was hij er al toen Fred in jullie huishouden kwam. Volwassen Mika kwam als laatste toe. Dat scheelt en ... de angst van Fred was te groot. We duimen dat je oudste dochter geen allergie krijgt. Fred zal er ongetwijfeld een hemels bestaan hebben.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: verdrietig

Bericht door AL »

Esther, dit is toch wel vervelend nieuw om te lezen. Zo had ik het me niet voorgesteld.
Bij mij is de kat jaren terug naar m'n broertje verhuisd, alleen om de reden dat Zoë het nooit kon laten om keer op keer heel blij bovenop hem te gaan liggen. Het scheelt dat hij maar een paar honderd meter van me vandaan zit.
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: verdrietig

Bericht door Donna »

Kan me je verdriet voorstellen, het valt niet mee om zo'n beslissing te nemen. Denk wel, dat als dit gaat lukken in verband met de allergie, dit voor iedereen een mooie oplossing is. Fred kan weer lekker zichzelf zijn en bij jullie zal het, ondanks het verdriet, waarschijnlijk wat rust geven. En natuurlijk extra vaak op bezoek bij Fred!
Sterkte!!!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: verdrietig

Bericht door Sjef »

Moeilijke beslissing maar we goed van jullie, zeker als ik lees dat Fred direct naar je dochter komt voor aandacht en spel. Dit was helaas niet te voorzien en niemand wil zijn lieveling plaats moeten laten maken voor een andere. Ik weet niet zo goed wat te schrijven want het lijkt me allemaal zo dubbel, alle gevoelens die er door je heen gaan, het voelt zo oneerlijk denk ik. Maar als ik lees wat je geprobeerd hebt en het feit dat Fred zich zo snel weer op zijn gemak voelt doet goed voor jullie denk ik. Ik weet dat een kat zich altijd hecht aan zijn eigen omgeving maar wij hebben jarenlang onze katten mee genomen op vakantie, zelf met kamperen. Aan de lange lijn de omgeving verkennen en dat ging altijd prima. We hebben zelfs eens meegemaakt dat Zappa (onze schitterende Britse korthaar) ' s nachts was ontsnapt uit de caravan, wij werden wakker van het geluid van het gekrap van iets aan het horregaas van het raam aan de buitenzijde van de caravan, bleek Zappa aan te hangen in een poging om weer naar binnen te komen ! Volgens mij is een fijne omgeving, aandacht en liefde het belangrijkste. Fijne omgeving was in zij ogen door Mika verstoord, liefde was er voldoende maar daar kon hij niet bij door zijn angst; hopelijk vindt hij aandacht en liefde weer volop bij jullie dochters.

Liefs van Jacqueline
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: verdrietig

Bericht door Esther »

Och, wat jammer dat het niet gelukt is. :( Zo te lezen heb je een goed nieuw huis voor Fred gevonden, dat gaat vast helemaal goed komen!

Onze katten (1 kat sinds Luna dood is) wonen inderdaad boven op twee verdiepingen. Ze zijn altijd veel buiten geweest (kattenluikje die dag en nacht open staat) en slapen bij ons op bed. Picus tolereert Iarik wel, zij zijn bijna dagelijks even in dezelfde ruimte en ze doen niets op elkaar uit. Hier is het dus goed te doen. Vooral omdat ze naar buiten kunnen en wat minder mensgericht zijn dan Fred.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: verdrietig

Bericht door Bor »

Fred is inderdaad erg op mensen gericht. Zij word niet gelukkig van vrijheden, als ze niet kan laten zien wat ze heeft bereikt :mrgreen: Het gaat erg goed bij Linda en haar vriendin. Linda houdt nog een kleine slag om de arm, maar wat aanpassing van Fred betreft is alles al helemaal zoals het hoort. We duimen dus nog eventjes en gaan er steeds een beetje meer van uit dat dit 't gaat worden. Ik mis d'r nog erg, maar vond/vind haar niet echt gelukkig zijn erger.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: verdrietig

Bericht door Helene »

ach jammer om te lezen dat Fred naar een ander huis is maar misschien is dit het beste ook voor jouw gemoedsrust lieve groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: verdrietig

Bericht door Bor »

Vanaf vandaag is Fred officieel van Linda en Eva. Zoals ze zeiden: de knoop is door gehakt; Fred mag hier haar prinsessengedrag blijven vertonen. Tja, een beter paleis met beter personeel is er niet. Ja, hier was het ook erg goed, totdat die enge stuiterbal binnen kwam. Het doet zeer, soms ook echt nog wel verdrietig, maar ook erg mooi dat het op deze manier een uitweg vind. Als ik me bedacht dat ze weer hier zou komen en op haar eigen stukje overloop het zou moeten doen met alle moois qua ligplanken, krabpalen en wat nog meer, werd ik nog verdrietiger. Ze wil zo graag haar personeel bekijken, op ze liggen, zich laten aaien en dat alles natuurlijk op haar momenten!! Dat kan nu (weer).
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: verdrietig

Bericht door mleentje »

Wat prettig dat Fred nu terug volledig in de belangstelling mag staan bij jullie pidste dochter en haar vriendin. Onvoorwaardelijk. Stuiterbal Mika zal bij jullie de aaitjes en aandacht wel opeisen. Zo zijn er twee supergelukkige dieren. En Bor ... die ondergaat prinselijk en geniet. Zo is er maar één!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: verdrietig

Bericht door Eldrid »

:hoera: :bloem:

liefs,
Eldrid
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: verdrietig

Bericht door Donna »

Wat fijn dat het zo kan!

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie