stapje verder

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

stapje verder

Bericht door Bor »

We zijn/gaan weer een piepklein stapje verder met de kennismaking tussen Fred en Mika. God, wat vind ik dit frustrerend en soms ook een beetje hopeloos! Maar goed, we blijven positief en dat levert dan toch weer een heel klein stukje "vooruitgang" op. Ik heb laatst een soort tunnel gekocht voor katten, waar ze in kunnen liggen en die met veel gedoe en toestanden aan de open spiltrap gebonden. Dit alvast voor als het kouder word en onze prinses niet meer de beschikking heeft tot haar eigen bed. Ze durft nog steeds niet naar beneden en dat zat me dwars. De hele toestand nog eens over gedaan, want de tunnel hing te laag voor haar angst. Dus nu hangt het lelijke ding :shock: onder de derde tree van boven en leggen we er met regelmaat snoepjes in, zodat het een vertrouwd plekje word... hoop ik. Door zo'n stap, zet je ook vaak weer een extra stap en die lijkt wel te werken (een heel klein beetje dan). Iedere keer als ik naar beneden loop, til ik Fred op van haar bed en zet haar zonder enige vorm van verdere aandacht op de derde tree van boven neer en loop zelf door naar beneden. Het is nu zo, dat Fred blijft zitten en ook Mika op haar plek blijft (wel totaal gespannen en gefocust, maar niet meer blaffend en hysterisch rond draaiend) Ze kijken naar elkaar tot het moment dat Fred besluit weer naar boven te gaan, of haar snoepjes uit de tunnel te jatten en daarna te verdwijnen. Wel weet Fred precies hoe de schema's lopen en zodra we weg gaan met de honden, dan loopt ze naar beneden en doet daar haar dingetje. Zo blijft de geur van haar goed overal zitten. Mika is nu 2 maanden hier. Als je het zo bekijkt, valt het misschien nog wel mee. Maar zo voelt het meestal niet.
We zetten door!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: stapje verder

Bericht door Esther »

Het is frustrerend. Ik weet het. :?

Onze katten zijn nooit meer in de woonkamer geweest nadat we honden hadden. Wel zaten ze vaak op de trap als de honden in de gang stonden. En dan precies hoog genoeg. :mrgreen:

Luna liep wel af en toe de kamer in als ik weg was met de honden.

Picus (onze kater) tolereert Iarik wel. Zij kunnen samen in één ruimte zijn. Iarik negeert Picus en Picus blijft zitten. Ik geef ze dan samen een snoepje waarbij Picus als eerste krijgt.

Ik hoop dat het wennen bij jouw beestenboel voorspoedig zal verlopen.
Afbeelding
Plaats reactie