Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Eldrid »

Vanmorgen jammerde Moos om half vijf dat hij naar buiten wilde. Met mijn slaperige hoofd deed ik de deur open en slofte weer terug naar bed. Toen ik op het punt stond om naar mijn werk te vertrekken. Zat Moos een eindje verderop. We riepen hem. Meestal komt hij dan aangerend en schuurt dan uitgebreid langs je benen. Maar dat gebeurde niet en hij bleef roerloos zitten. Toen we naar hem toeliepen bleek al snel waarom hij zich niet bewoog. We schokken ons rot! Zijn staart was helemaal kaal. Er zat alleen nog maar een stukje bot met een beetje vlees aan. Zijn rechter achterpoot was gebroken, er zat een snee boven zijn oog. Er zijn een paar nagels uitgetrokken en voetkussens gescheurd. Met een noodvaart zijn we met hem naar de dierenarts gereden. Ze hebben hem daar meteen geopereerd. Zijn staart is volledig geamputeerd en zijn pootje tot aan de enkel. Hij is waarschijnlijk aangereden. We hebben de rest van zijn staart langs de weg gevonden.

Vanmiddag mochten we Moos weer ophalen. Hij krijgt nu antibiotica en pijnstillers. Hij heeft nog moeite met ademen. Af en toe mauwt hij heel hard (het gaat ons door merg en been). De komende 48 uur moeten we afwachten of hij er bovenop zal komen. We zijn er kapot van.
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Sylvia »

Arme Moos! Dit is inderdaad een nachtmerrie voor elke katten eigenaar!!! Kan me voorstellen hoe zijn lijden bij jullie door merg en been gaat...Hoe gaat het nu met hem? Heel veel kracht gewenst voor Moos en voor jullie!!!

warme groet, Sylvia.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Bor »

Oh, wat erg! Ik duim voor een goede afloop! De lieve Moos, die zo onverschrokken in jullie huis loopt/ligt. Nergens bang voor en weet z'n plekkie op te eisen. Wat mooi dat hij wel weer naar jullie terug is gekomen, ondanks de helse pijn die hij moet hebben (gehad). Heel veel sterkte!!
lieve groet Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Donna »

Wat afschuwelijk!
We wensen jullie heel veel sterkte en Moos alle kracht!

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door mleentje »

ik wens Moosje een snel herstel en baasjes heel veel sterkte toe. Diezel, ga je goed voor poes zorgen!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Eldrid »

Moos is vandaag de dag goed doorgekomen. Vanmorgen was nog even vechten om de pijnstillers en antibiotica in z'n bekkie te krijgen. Hij ademt alweer wat rustiger een beetje kreunend. De kap om zijn hoofd lag er vanmorgen weer af. Ik heb die er maar af gelaten. Hij likt niet aan zijn wonden en slaapt heel veel. Eten en drinken doet ie nog niet, maar dat had de dierenarts al voorspeld voor de komende dagen. Gelukkig heeft ie wel geplast en kijkt je ook aan als je hem roept. We hebben een stuk van de huiskamer afgezet en daarin allemaal doeken gelegd. Als hij zijn behoefte doet verschonen we het meteen zodat ie zich niet hoeft te schamen (katten zijn nogal proper). Zoals het nu gaat, hebben we goede hoop.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Bor »

Wat een goed bericht!! Een goed teken, wat mij betreft, dat het moeilijk is om de medicatie toe te dienen en dat de kap er af was. Met jullie goeie zorgen komt 'ie er vast weer helemaal bovenop! Gehavend, maar dat hoeft geen probleem te zijn, als Moos eenmaal van de pijn en de wonden af is. Ik blijf duimen voor een goed herstel en wens jullie ook veel sterkte.
liefs van Esther
Afbeelding
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Sylvia »

Heel fijn nieuws, een goed begin van herstel is een voorsprong!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Helene »

oooo , ik lees dit nu pas , wat erg verschrikkelijk voor Moos en voor jullie , ik hoop dat het goed gaat en dat hij helemaal hersteld en weer door kan gaan . alle succes Roel en Helene
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Eldrid »

Moos ademt steeds beter. Drinken wil hij niet dus geven we dat via een spuitje. Eten nog niet. We hebben een profisorisch kattenbakje gemaakt en hij dook er vrijwel meteen op. Vanavond had hij weer wat ontlasting. Hele kleine stapjes... maar gelukkig wel de goede kant op.
Bedankt voor alle lieve berichtjes. Het is heel fijn om zulke lieve forum-vrienden te hebben. :bloem:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Bor »

Dat hij alweer ontlasting heeft, is een teken dat het goed gaat komen!! Geweldig nieuws! En met jullie lieve zorgen voor hem, komt ook het eten en drinken vast weer goed!
Heel veel sterkte de aankomende tijd!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door mleentje »

Zo goed als mogelijk nieuws is dat. Hoe triest Moos er ook aan toe is; ze geniet ongetwijfeld grenzeloos van jullie liefdevolle zorgen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Sjef »

Hoi, ook van ons heel sterkte gewenst. Bijzonder dat Moos toch nog naar huis gegaan ondanks dat hij zwaar gewond was! Dieren zijn toch wel heel slim, gelukkig maar anders had hij niet overleefd. Thuis is hij in goede handen en door jullie zorg komt het vast weer goed. Een dikke poot van sjef
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Eldrid »

Dank je wel. Alle steun die we krijgen is heel erg gewenst :bloem:
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie van elke kattenbezitter

Bericht door Eldrid »

Moos wilde vandaag niet meer opgesloten zitten in zijn 'hokje'. Hij heeft vannacht een paar ieniemienie stukjes zalm gegeten en drinkt ook weer zelfstandig. Hij hobbelt heel voorzichtig op drie poten door de kamer en ligt nu weer lekker te slapen op een dekentje voor het raam in de zon. Ik vind hem zo'n kanjer! Met name Diezel wil aan de wonden van Moos likken. Wat ie uiteraard niet mag! Dus even streng zijn. Pinkeltje is daarin makkelijker, want die negeert hem. Moos vind het fijn om geaaid te worden en wil er graag 'bij zijn'. Al met al vind ik het best voorspoedig gaan met de genezing. Zijn wonden zien er rustig uit. Niet gezwollen of anderzins. Ik ben zo trots op hem. :D
Plaats reactie