Pan & ilias

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bob188
Nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2015 18:48
Mijn hond heet: Bob
Locatie: Gelderland

Pan & ilias

Bericht door Bob188 »

Bob heeft twee kale broertjes: Pan & Ilias. Het zijn sphynx katten die dikke matties zijn. Ze moeten nog een beetje wennen aan de onstuimige, grote harige broer maar bang zijn ze niet.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Pan & ilias

Bericht door mleentje »

Nou, die zien er ook allerminst bang uit. Wij maakten gisteren kennis met een Cornish Rex als ik het goed heb. Die lag gezellig te genieten op de loopplank van een woonboot. Het baasje vroeg ons wat voorzichtig te passeren - Gu(u)s trok echt alle kanten uit -. We bleven op het pad staan praten en poeslief was duidelijk niet onder de indruk. Die bleef gewoon mooi met de voorpootjes onder zich alles volgen. Gu(u)s lijkt katten wel interessant te vinden en op een kat die niet beweegt reageert hij niet. De arme beestjes - er was ook nog een jongere kat -waren een specaal voor hen ingerichte tuin gewoon en bleken de buitenlucht danig te missen. Vandaar het experiment.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Pan & ilias

Bericht door Helene »

wat een speciale katten nog nooit gezien
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Pan & ilias

Bericht door mleentje »

Toegegeven. Het is even wennen aan het uiterlijk. De foto's zijn prachtig en de manier waarop ze op de eerste foto liggen hou je voor onmogelijk. Ik hoop dat Bob hun tere velletje spaart en de zelfverzekerede katten voorzichtig benadert. Onze Aire's zijn vaak erg enthousiast en hun motoriek kan soms verfijnder. De ene Airedale heeft een hekel aan katten, de andere kan er best mee leven. Hetzelfde geldt trouwens voor katten. Blijkbaar zit het met Bob, Pan en Ilias wel snor.
Ik leerde op de les dat een hond het woord voorzichtig niet kan bevatten wegens te weinig concreet. Ik ben het daar niet mee eens. Aan ons het concreet te maken. Het zijn Airedales; daar praat je tegen. Kortom, Bob, benader je huisgenoten voorzichtig.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Pan & ilias

Bericht door Helene »

nog eens gekeken naar de katten en het klinkt misschien raar maar in hun blik zie ik iets menselijks ,iets van begrip,iets van tolerantie.Hoe is het karakter van deze katten?Groet Helene
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Pan & ilias

Bericht door Bor »

Als ik zie hoe Bor soms Fred (welliswaar zachtjes) in zijn grote bek neemt en haar hele ruggetje verdwijnt in zijn vervaarlijke, gapende gat met tanden, hoop ik dat de huiden van deze poezels daar tegen kunnen! Ik weet weinig van dit ras, al zag ik al weleens een serie over ze op National Geographic.
Hier thuis werkt het woord "zachtjes" wel degelijk bij Bor. Je moet het 'm vragend opdragen. Geen geschreeuw of andere waarschuwingen/verwensingen. Juist als ik in de belachelijke modus stap van: zachtjes.. Fred is toch je zusje (met een rare verhoging in de zinsconstructie :oops: ), dan dimt Bor meteen in en legt alleen zijn bek om haar lijfje. Voor anderen vaak een eng gezicht, maar Fred weet heel goed hoe ze moet ontsnappen en blijft met regelmaat liggen/hangen/zitten om wat met grote broer te stoeien. Maar soms bepaald Bor z'n lompheid de lengte van het spel :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Bob188
Nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2015 18:48
Mijn hond heet: Bob
Locatie: Gelderland

Re: Pan & ilias

Bericht door Bob188 »

Dankjewel voor de leuke reacties. Sphynx katten worden wel beschreven als 1/4 kat, 1/4 hond, 1/4 kind en 1/4 aap. Dus dat menselijke kan kloppen Helene. Ze zijn heel aanhankelijk en zitten graag bij je. Daarnaast kun je ze heel goed dingen leren. Ze apporteren hier momenteel nog beter dan Bob. Ze zijn ook heel nieuwsgierig en gaan graag op ontdekkingstocht. Daar hebben ze voordeel van nu Bob hier is. De nieuwsgierigheid wint het elke keer weer van de angst.
Bob wil graag met ze spelen en daagt ze ook uit en is dan inderdaad lomp en ruw. Tot noch toe zonder schade. De sphynx heeft een snellere stofwisseling (daardoor eten ze meer, poepen ze meer en hebben ze een hogere lichaamstemperatuur) waardoor eventuele schrammen sneller genezen. Ik maak me dus op dat vlak niet echt veel zorgen. De jongens spelen met elkaar ook heel ruw en bijten elkaar in spel voortdurend. Overigens gebruiken ze nagels en tanden eigenlijk nooit voor verdediging dus Bob is ook nog krasvrij. Er is wel een keer naar hem geblazen maar hij heeft nog geen haal gehad.

Bob zal moeten leren dat hij voorzichtig moet spelen met de jongens (zo heten ze hier) en daar heb ik alle vertrouwen in. Hij is heel pienter maar wel een beetje eigenwijs en oostindisch doof :-)

En Leentje: die eerste foto is tof hè. Echte weergave ook van de karakters. Pan is de baas (gangster) en Ilias is het sukkeltje :lol:

:zwaai: Hilde
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Pan & ilias

Bericht door Helene »

het lijkt mij fantastische dieren en bob wordt daar vast dikke vrienden mee hij is ook heel bijzonder , toch? groet Helene
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Pan & ilias

Bericht door Esther »

Mooie katten! Ze hebben een prachtige uitdrukking.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Pan & ilias

Bericht door Eldrid »

Heel bijzonder

groetjes,
Diezel & Eldrid
Plaats reactie