Mieke

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Mieke

Bericht door Sylvia »

Hoog tijd om Mieke voor te stellen! Ons Mie, die in haar showjaren Emelie genoemd werd, is al een jaar of vijf bij ons. In mei wordt ze negen. Ze heeft het hier altijd naar haar zin gehad en was beste maatjes met onze vorige hond, Zoef. We hebben Fidel en Mieke "veilig" kennis laten maken toen Fidel hier kwam, maar dat liep helemaal mis...Mieke ging helemaal in shock en met open gesperde ogen en ijskoud hebben we haar naar een veiligere plaats in ons huis gebracht. Ondertussen zijn we dus drie maanden verder en Mieke kan nog altijd niet beneden wonen. Elk weekend nemen we de tijd om hier wat mee te doen, maar het lukt helemaal niet (ligt niet aan haar). Ze woont op de tweede verdieping van ons huis en heeft ook de eerste en derde verdieping tot haar beschikking. 's Avonds blijft Fidel beneden (man ook) en Mieke deelt dan het salon met mij. Het begint me zwaar te wegen, want de lente komt eraan en Mieke ligt zo graag in het zonnetje te soezen en wij willen toch ook nog eens de avond samen doorbrengen...Mieke zelf lijkt er helemaal geen last van te hebben, ze geniet van het zonnetje vanachter het raam, doet nog lekker gek en zo, maar toch! Er zal toch eens een oplossing moeten komen, maar hoe of wat :?: ...
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mieke

Bericht door mleentje »

Oei.Wat naar heb er even geen woorden voor.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Mieke

Bericht door Helene »

ik vind het heel vervelend voor jullie ,je houdt van Mieke maar ook van Fidel ,jammer dat ze het met elkaar niet kunnen vinden.Helaas heb ik ook geen oplossing. Sterkte Helene
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Mieke

Bericht door Eldrid »

Ik neem aan dat Mieke een poes is. Jaagt Fidel haar op? Of is Mieke gewoon bang voor Fidel?

groetjes,
Diezel & Eldrid
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Mieke

Bericht door Sylvia »

Ja, goed opgemerkt Eldrid, Mieke is inderdaad onze poes! Ze heeft "dienst" gedaan in de fok en tot voor kort kon ze hier gewoon gelukkig zijn en ook eens buiten komen. De eerste vier jaar van haar leven was ze nooit vrij buiten geweest. Fidel gaat door het lint als hij Mieke ziet en natuurlijk voelt zij dat het niet veilig is! Zij zelf heeft nooit iets naars getoond naar onze vorige hond, integendeel, ze sloten vriendschap!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mieke

Bericht door mleentje »

De vraag lijkt mij: wat is wat is de behoefte van Mieke als ex binnenpoes. Wil zij In het zonnetje liggen tout court of is buiten in het zonnetje liggen heel belanrijk? Als dat laatst zo is dan zou er nu waarschijnlijk binnen met Mieke geen huis te houden zijn. Van hoeveel gezelschap geniet ze en groeit Fidel naar een punt waar hij best een tijdje alleen kan zijn terwijl de poes en baasjes boven met een gerust hart samen volop kunnen genieten? Toegeven gemakkelijk is het niet. Straks moeten jullie nog een 'afsprakenagenda' bij houden van de tijd die jullie samen of afzonderlijk met Mieke en Fidel willen doorbrengen. Best ingewikkeld.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mieke

Bericht door Esther »

Onze katten willen niets met de honden te maken hebben. Dit speelt al jaren. De katten hebben twee verdiepingen en kunnen via een klepje naar buiten. De honden hebben de woonkamer.

We baalden in het begin. Nu weten we niet meer beter.
Afbeelding
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Mieke

Bericht door Sylvia »

Je hebt helemaal gelijk hoor Mleentje, de vraag is hoe ik mij kan verzoenen met de situatie! Mieke zelf is best tevreden.

Hebben jullie dan nog contact met de poezen Esther? Als Mieke mij een avond heeft moeten missen, dan merk ik dat echt wel aan haar gedrag hoor! De kans is groot dat we binnenkort verhuizen en dan zal Mieke ook beneden moeten leven, willens nillens met Fidel! Dan zien we wel weer!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mieke

Bericht door Esther »

Omdat wij ook regelmatig boven zijn krijgen ze voldoende aandacht. Ze slapen daarnaast ook wel veel, ze zijn inmiddels 16.
Wat ook een voordeel is, is dat ze wanneer ze maar willen naar buiten kunnen.
Afbeelding
Plaats reactie