Hardnekkig

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Hardnekkig

Bericht door Eldrid »

Pinkeltje is al een heel eind op weg naar 'echte-hond-wording'. Het enige irritante is dat ze tegen je op blijft springen. Momenteel zijn we weer bezig om haar keihard te negeren en weg te sturen als ze zeurt om aandacht. Tja en dan kun je niet de ene hond streng behandelen en de andere niet. Diezel gedraagt zich eigenlijk heel voorbeeldig :engel: . Dus ook hem negeren we op dit moment als hij uit zichzelf naar ons toekomt om aandacht te vragen. En dat is eigenlijk best moeilijk. Het liefste zou ik hem gewoon willen knuffelen maar ja... een goed voorbeeld doet goed volgen. Maar als Pinkel even niet in de buurt is.... knuffel ik Diezel toch stiekem. En dan voel ik me weer schuldig (tja ik ben ook maar een mens of wordt het tijd voor de psycholoog...). :roll:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hardnekkig

Bericht door Bor »

Dat is idd lastig, met twee honden in huis. Maar ook dit gaat helemaal goed komen. Met Pinkeltje, met Diezel en ook met jouw psychische gesteldheid :?
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Hardnekkig

Bericht door Esther »

Ik behandel de honden naar hoe ze zijn. Ze hebben alle drie een andere behandeling nodig. Ik corrigeer ze verschillend en de een mag dingen die de ander niet mag en andersom. Ik heb nog nooit gemerkt dat ze daar last van hebben of dat dat onduidelijk voor ze is.

Ik zou Diezel dus gewoon knuffelen. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Hardnekkig

Bericht door Eldrid »

Misschien ligt het ook meer aan mezelf. Ik heb medelijden met Pinkeltje omdat mijn schoonmoeder er niet meer is. En daarmee projecteer ik dat gevoel op Pinkeltje die zich daardoor weer heel erg 'behoeftig' gaat gedragen. Dus eigenlijk moet ik niet meer zoveel nadenken.... denk ik. De cesar-methode dus.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hardnekkig

Bericht door Bor »

Tja, onze mensen-gedachtengang is niet aan de orde voor het honden-leven. Maar we projecteren het toch op ze. Wij zijn ook maar menselijk... Pinkeltje komt niets tekort bij jullie, zoveel weet ik wel!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Hardnekkig

Bericht door Esther »

Bor schreef:Pinkeltje komt niets tekort bij jullie, zoveel weet ik wel!
Daar sluit ik mij graag bij aan :bloem:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Hardnekkig

Bericht door mleentje »

Pinkeltje heeft een heel lieve grote broer en fantastische baasjes. Kleine honden aanpakken is best moeilijk voor dat je het in de smiezen hebt mogen ze veel meer dan je beseft en dan worden ze krengetjes maar haal die lieve Diezel toch van het strafbankje.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Hardnekkig

Bericht door Eldrid »

Diezel is al van het strafbankje af, eigenlijk heeft ie er nooit echt helemaal opgezeten :wink:.
Tegen Pinkeltje zeg ik, wanneer ik Diezel een knuffel geef, ; "Nee, nu is het Diezel-tijd". En dat lijkt ze te accepteren :D

groetjes,
Diezel, Pinkeltje en Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hardnekkig

Bericht door Bor »

Wat is dat toch leuk bij honden. Als 't baasje het echt meent, willen ze veel van je pikken.
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie