update thuiskomst Fred

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

update thuiskomst Fred

Bericht door Bor »

Daar was ze dan... mauwend, behoorlijk uitgehongerd en snakkend naar thuis zat ze vas op een dak hier niet ver vandaan. Daar hebben we wel gezocht, maar ik denk dat ze toen ergens in een afvoer of de één of andere pijp/doorgang/spleet heeft gezeten, waar ze onzichtbaar én onhoorbaar was.
We zullen het nooit weten. Maar we zijn erg dankbaar dat deze jonge jongens de moeite namen ons te bellen toen ze dachten Fred te herkennen van de flyer. (met excuses dat het in de nacht was....)

Wat gescheurde en gekneusde nageltjes, een pietsie dunner en met een minder mooie vacht dan toen ze verdween, lijkt ze gezond. We houden haar goed in de gaten, maar de stress van een DA doet nu meer fout dan goed, denk ik. Ze is erg aanhankelijk, zit alleen maar op schoot en begint jammerlijk te bléren als ik naar het toilet verdwijn of naar buiten ga met Bor. Een goed teken... hopelijk is ze zich bewust van het gevaar, mocht ze ooit nog eens het balkon af willen stappen.

Nu even alle deuren dicht en vanavond aan de slag met gaas. Helemaal afdekken zal niet gaan, maar het gevaar van herhaling verminderen kan wel.
De aankomende weken erg opletten en in de nacht de deuren maar dicht houden.
Af en toe wankelt ze iets, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk met haar kapotte nagels te maken hebben. Dat heelt allemaal wel. Ze drinkt erg veel en is nog niet op de bak geweest. Haar lichaam houdt alle voeding vast, lijkt wel. Ze zal het nodig hebben. De drinkbak van Bor en het toilet boven zijn als vanouds haar drinkplekken.

Bij Bor merken we nu pas hoe erg het was, de afgelopen week. Voor het eerst ligt hij weer op zijn rug te slapen (hij kan weer ontspannen) Als Fred naar de keuken loopt om te drinken, gaat hij er naast staan en wacht tot ze klaar is. Dan wacht hij tot zij helemaal klaar is met kopjes geven onder en tussen zijn poten door en begeleid haar dan weer naar de kamer, waar ze bij mij op schoot kruipt (lang leven de harige broeken/truien/kussens!!)

Een slapeloze nacht (alweer 1), veel emoties en een gelukzalig gevoel verder...
Wij gaan genieten.
Bedankt voor het mee leven!!
groetjes Esther

Hopelijk word ze snel weer zo glanzend en genietend als ze hier was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door mleentje »

Dat is een heerlijk bericht. Verwen haar maar. Bor zal haar wel de weg tonen. Wees er maar zeker van dat Bor afgezien heeft. Niet enkel zijn poezevriend heeft hij gemist maar ook jullie gedrag is hem allerminst ontgaan. Toch een lieverd, die Bor.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Isabeltje »

hartstikke fijn dat ze weer thuis is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Esther »

Welkom thuis Fred!! :cheer: :cheer:
Afbeelding
Simone
Puppy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 mar 2011 10:54
Mijn hond heet: Guus
Locatie: Veldhoven

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Simone »

Wat een ontroerend verhaal!
Fijn dat Fred weer thuis is en alles weer zoals het oude is.
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Eldrid »

Wat een avontuur zal ze hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zal ze niet zo snel weer op pad gaan als ik het zo lees... Geef haar van ons ook maar een dikke knuffel!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door mleentje »

Hoe maakt Fred het ?
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Bor »

Het gaat goed met haar :kat: ! Maar 's avonds na het eten heeft ze toch de neiging het gaas over te willen en het dak weer op te gaan :gek: . Daar doen we dus maar niet meer aan en hebben voor de koelte naar andere oplossingen gezocht dan de achterdeur te openen. Overdag heeft ze de neiging gelukkig niet.
Sinds gisteren gebruikt ze de mega krab-paal weer. (in de vorm van een touw dat we vanaf de grond tot aan de bovenverdieping hebben gedraait om onze open spiltrap heen) Ze springt en rent weer :ok: volop en wankeld niet meer.
Ze is wel nóg aanhankelijker dan ze al was. Ook naar Bor toe is ze erg knuffelig en lief.
Bor blijft wat onrustig soms als we haar roepen. I.p.v. naar boven te kijken, rent hij dan nog naar de balkondeur, in de veronderstelling dat ze wel weer daar vandaan zal moeten komen :weetnie: .
Haar vacht is weer als vanouds. Ze heeft nu alle tijd en rust voor het wassen weer natuurlijk. De nagels zijn zo goed als hersteld en in ieder geval doen ze geen pijn meer.
Eten doet ze volop, maar het schrokken laat ze nu achterwege, nu ze weet dat er altijd weer voldoende zal zijn.
Kortom: we genieten!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: update thuiskomst Fred

Bericht door Donna »

Wat fijn te lezen dat Fred weer thuis is. Geniet ervan!

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie