Mukkie

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Mukkie

Bericht door Esther »

Benthor en Iarik krijgen misschien een zusje :mrgreen:

Het gaat om dit hondje :I:
Maandag bellen we voor meer informatie.

Waarschijnlijk is dit hondje in het asiel gekomen na een inbeslagname. Dit voorjaar zijn bij een pension in Gelderland ruim 100 honden in beslag genomen. De honden zaten in op elkaar gestapelde benches en werden slecht verzorgd. Het ging niet om pension honden. De honden waren van één van de medewerkers van het pension (niet de eigenaar) en zijn verzorging van zijn honden is dus de ondergang geworden van het pension. Heel triest voor de eigenaren van het pension. :(

De 100 honden zijn verspreid over Nederland in asiels geplaatst.
Afbeelding
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Jacobine »

Wat een schatje. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier helemaal voor valt. Met een lap op haar oog, super! Zo hoort (in mijn ogen) een terrier te zijn.

Toch wil ik jullie iets voorleggen wat ik zie bij Spitfire en McK. Aan jullie om mee te doen wat je wil en wel of niet mee te nemen in je overweging.

Kan die kleine fox terrier straks wel op tegen jullie 2 kanjers?
Ik zie het met Spitfire en de kleine McK van mijn ouders, hoe voorzichtig Spitfire ook is. Hij blijft (en zal dat ook blijven) altijd sterker dan McK. Elk spelletje wordt door hem gewonnen. Flostouwen haal ik weg als zij komen omdat het krachtverschil gewoon te groot is. Elk bot (als wij niet oppassen) wat voor haar bedoeld is, is in 1 hap door hem verslonden. Als zij zich enorm staat op te winden en hem zijn plaats probeert te wijzen (als zij iets echt niet leuk vindt en ook gelijk heeft dat te doen) dan staat Spitfire gewoon op en loopt bij haar weg. Tot absolute kift van McK natuurlijk.

Zijn jullie niet bang dat deze prachtige dame het onderspit zal delven tussen die 2 lobessen. Ze zal nooit zo sterk en groot zijn. Benthor en Iarik kunnen elkaar nog in evenwicht houden, in het ergste geval hebben jullie een flinke knokpartij tussen die 2, maar elk heeft dan een gelijke kans. Hoe is dat met zo'n kleine fox terrier. Ik had hier zelf nooit bij stil gestaan, maar ben me hier bewust van geworden doordat ik McK en Spitfire regelmatig zie. Hij is zoooo voorzichtig, maar zij zal nooit tegen hem op kunnen.
Hoe zien jullie dat?
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Esther »

Bedankt voor je reactie! Ik waardeer het heel erg dat je mee denkt en je twijfels uit. :ok:

De relatie tussen Benthor en Iarik is heel stabiel. Er heerst geen rivaliteit of baknijd. Ze pakken eten niet van elkaar af en geven het probleemloos aan ons af als het moet. Met kleine hondjes zijn ze beide erg voorzichtig. Voor teefjes hebben ze eindeloos respect. Er heerst onderling geen jaloezie.

Ik maak me er geen zorgen over maar we houden er natuurlijk wel rekening mee. :ok:
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

'Mukkie' of 'Flóki' (zo noemen we haar waarschijnlijk :mrgreen: ) komt hier niet om te vechten met Benthor of Iarik. Overigens is Benthor als het er op aankomt ook kansloos tegen Iarik. Benthor is wel de baas. Volgens het asiel kan ze bij andere honden. We hebben vaker kleine teefjes over de vloer gehad en dat gaat prima (dikke pret). Iarik kwam hier als pupje naast Benthor en dat gaf ook geen enkel probleem met spelen. Benthor ging liggen en liet zich door de pup bespringen en bijten en deed heel voorzichtig. Iarik is gek op kleine hondjes en gaat ook liggen zodat ze op gelijke hoogte met elkaar kunnen spelen. Ze weten wel wanneer ze niet voluit kunnen gaan. Ik heb totaal geen zorgen over het krachtsverschil.

Het is natuurlijk even afwachten wat voor hondje ze zelf is. Heeft ze angsten of andere problemen? Is ze gezond, zindelijk enz. In de beschrijving van het asiel lees ik geen probleemhond. :wink:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Jacobine »

Fijn! Zo te horen hebben jullie hier ook al goed naar gekeken en over na gedacht. Had ik eigenlijk ook wel van jullie verwacht. :D En als jullie het zo beschrijven zijn Benthor en Iarik helemaal kleine hondjes proof.
Ik ben benieuwd hoe de kleine 'Mukkie' of 'Flóki' zal zijn en wat zij van Benthor en Iarik zal vinden. Wel spannend hoor.
Jullie houden ons vast van elke ontwikkeling op de hoogte. Nog 1 nachtje slapen... :cheer:
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Zodra het asiel morgen om 09.00 uur open gaat hangen we aan de telefoon. :mrgreen: We willen informatie en achtergronden. Zou zomaar kunnen dat het om een hondje gaat uit dit schokkende verhaal :cry: :

http://www.bernobekebrede.nl/ministerie ... laring.pdf
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Rechtsonder :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Bor »

Het lijkt een scheetje.... hopelijk word het wat. Bij jullie thuis heeft ze vast een leuke plek voor de aankomende jààren.groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Esther »

Net gebeld. Het is een allerliefst hondje, niet dominant naar terriermaatstaven :mrgreen: , heel makkelijk. Komt inderdaad van de inbeslagname, is daar slecht verzorgd maar wel geaaid. Dat aaien heeft natuurlijk voordelen gehad. Ze is lief en vrolijk. Geen gedragsissues en een goede gezondheid. Waarschijnlijk is ze zindelijk.

Morgen gaan we kijken :cheer:
Er heeft al iemand interesse getoond (vorige week) dus ik ben benieuwd of ze er morgen nog is. :blob: Ik moet dus morgen even vooraf bellen.
Spannend!! :cheer:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Helene »

ben heel benieuwd succes groeten Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Bor »

Spannend!! Nu wil je haar ook echt gaan zien, natuurlijk.. We duimen
groetjes Esther
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Als ze er nog is morgen, dan gaat ze meteen mee :D Eerst twee weken op proef en daarna voor de rest van haar leven. Morgenavond gaan we lekker naar het water. Lange lijn, ballen, frisbees en camera's mee. En dan maar eens observeren wat we in huis hebben gehaald. 8)

Ik zit nu wat gladhaar fox filmpjes op youtube te bekijken.
Als ze zo is als deze :I: :stuiter: :blob: :duim:

Link
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Jacobine »

Oh, wat leuk zeg! Ik hoop voor jullie dat deze dame nog beschikbaar is. Houden jullie het nog een beetje van de spanning en opwinding? Hebben Benthor en Iarik al een welkomsbord geschilderd??
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Zou dit rastypisch zijn voor Fox Terriërs :o Zo ja, iemand nog een paar dozen Ritalin over? :lol:


Link
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Jacobine schreef:Oh, wat leuk zeg! Ik hoop voor jullie dat deze dame nog beschikbaar is. Houden jullie het nog een beetje van de spanning en opwinding? Hebben Benthor en Iarik al een welkomsbord geschilderd??
Het is vooral spannend of ze er nog is. Daarna gaan we veel plezier hebben met het opnemen van Mukkie in de roedel.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Plaats reactie