Mukkie

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Mukkie

Bericht door Jacobine »

Wat een snoepie! Je ziet in d'r ogen nog een zekere waakzaamheid. Maar dat is natuurlijk heel begrijpelijk, er is voor haar vandaag zoooooveel gebeurd. Ben benieuwd hoelang Benthor en Iarik hun hoffelijke gedrag volhouden. :lol:
Ik zie hier stof voor een feuilleton.....de eerste weken van Mukkie. Volgens mij gaan wij allen daar heel veel lol om beleven. :lol:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Esther »

Ze heeft vanavond samen met de jongens gegeten. Ze liep mee de tuin in alsof het dagelijkse routine is, wachtte ongeduldig op het eten en de pens compleet vond ze heerlijk. Ze stak haar kop in eerste instantie bij Benthor in de bak en at een hap mee :mrgreen: (Benthor heeft hier totaal geen moeite mee. :knip: ).
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Heb je haar achtergrond gelezen? Ik ben zo benieuwd hoe ze zal reageren op de vrijheid, los rennen, zwemmen en spelen...
Mogelijk heeft ze vier jaar hoofdzakelijk in een soort kattenbench gezeten. :cry:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Ik zie hier stof voor een feuilleton.....de eerste weken van Mukkie. Volgens mij gaan wij allen daar heel veel lol om beleven. :lol:
:mrgreen: :mrgreen:

Voorlopig is ze heeeel rustig Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Als we haar aaien blijft ze heel stil (in stand) staan. Ik denk dat het aanraken wat ze in het verleden heeft meegemaakt vooral het betasten tijdens shows is geweest.
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Ik ben aan het 'waken' beneden maar alles slaapt in vrede hier. Mukkie is echt een schat van een hond. Ik hoop dat ze snel uit haar schulp kruipt en de vrolijke stuiterbal in haarzelf hervindt. Als ik eraan denk dat ze misschien wel jaren in een kratje in een donkere, stoffige schuur heeft gezeten krijg ik tranen in mijn ogen. Maar vanaf nu is ze vrij, veilig en wordt er voor haar gezorgd. Niet alleen haar natje en droogje maar haar hele welzijn komt onder onze zorg. We zullen ons uiterste best doen om haar te geven wat ze tot nu toe heeft moeten missen in haar leven: een roedel, een plek waar ze zich veilig voelt en kan genieten van wat het leven haar te bieden heeft. Morgen naar de Schipbeek. :wink:

Naar het schijnt is het verhaal achter het pension waar Mukkie in beslag is genomen overigens te bizar voor woorden. Pensionhoudster is na alle ellende van de inbeslagname recentelijk overleden op slechts 40 jarige leeftijd. Als je het verhaal leest denk je een script in handen te hebben van een hele nare film die ook nog eens slecht afloopt. :huil:

Veel emotie dus hier. We hadden tot nu toe alleen super gelukkige raspups groot gebracht. Door goede fokkers gezond en wel aan ons meegegeven met de gedachte dat alles goed was en niets fout kon gaan. De afgelopen dagen hebben we de andere kant gezien. Veel honden maken een hele slechte start omdat niemand om ze geeft. Ze kwijnen weg in asiels of erger nog, brengen hun leven door in een kratje in een donkere, stoffige schuur waar nauwelijks daglicht is. Help ze! Ze zijn net zo lief en net zo dankbaar als je 1000 euro kostende rashond.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... schokt.htm rechtsonder op de foto zit Mukkie in haar kratje.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

Nachtje waken zit er bijna op. Alles nog steeds rustig. Mukkie ligt bijna roerloos al de hele nacht in een luie stoel te slapen. Dat is goed te begrijpen als je haar vorige 'onderkomen' ziet. Ze is gewend aan hele kleine ruimtes. Heb deze nacht nog veel gelezen over haar vorige baas. Het werd me, kan ik je eerlijk zeggen, een aantal keer teveel.

Kleine Mukkie heeft zich net al knorrend omgedraaid en uitgerekt in haar zetel. En ik pink nog even een traantje weg.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door mleentje »

Ik ben reuze benieuwd hoe Mukkie en Benthor elkaar in "stoute" terrierstreken gaan vinden. Waar Benthor niet aan kan, kan Mukkie immers wel en vise versa. 't Wordt spannend - niet enkel voor jullie. Gelukklig voor Mukkie weten jullie wat kan en mag en wat niet. De kans dat de boel ontspoort is daarmee tot een minimum herleid. En wij hier op het Forum zullen smullen van jullie verhalen. Dat doen we nu al.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Misschien een hondje erbij

Bericht door Marco »

De rest (Esther) is ook wakker en in de tuin heeft Mukkie zojuist als een gekkie rondjes gerend en de jongens uitgedaagd tot spel! :cheer: Ze ontdooit waar je bijstaat! Dit ziet er goed uit!
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Mukkie

Bericht door Bor »

Wat geweldig, die ontwikkelingen!! Fijn dat ze zo haar verleden snel achter zich kan laten.
Ik wens jullie een fijne dag, met veel honden-lol.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mukkie

Bericht door mleentje »

Gekke rondjes draaien, uitnodigen tot spelen, grenzen stellen ... Mukkie is duidelijk een fox-terrier. Vier jaar kooi heeft daar gelukkig niets aan veranderd. Voor haar is dit de hemel.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Mukkie

Bericht door Jacobine »

Zo te horen gaat het prima met Mukkie en zijn jullie 2 de rust en het geduld zelve. Mukkie had het niet beter kunnen treffen. Eindelijk baasjes met begrip en respect en 2 grote broers om haar te helpen herinneren wat het ook al weer is om een echte hond te zijn. :ok:
Dat ze vanochtend al gekke rondjes door de tuin heeft lopen rennen is wel heel veel zeggend. Goed zo Mukkie, wordt weer een echte terrier! Je verdient het!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Mukkie

Bericht door Helene »

Wilde vanmorgen al reageren maar het lukte niet om op het forum postreply te komen zeker te druk.Ik was heel ontroerd door jouw verhalen Marco.Wat fijn dat het al in het begin zo goed ging.De foto's met dat Mukkie smoeltje waren prachtig, alert, afwachtend maar ook vol vertrouwen keek ze in de camera.Haar naam Mukkie is eigenlijk Lukkie ( een verbastering van Luckey one ), en leuk dat die twee grote broertjes haar goed verwelkomd hebben.Veel succes, groeten Hélène
almar
Junior
Junior
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:33
Locatie: Zaandam

Re: Mukkie

Bericht door almar »

Geweldig!!!!!
Heel veel plezier met elkaar. Graag de verhalen blijven vertellen.
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Vanavond zijn we twee uurtjes naar de Schipbeek geweest met het stel. Grondpennen en lange lijnen mee maar ik zag al snel dat Mukkie gewoon los moest. Esther is altijd wat terughoudender op dat gebied. Ze was bang dat Mukkie zou weglopen. Ik heb foto's gemaakt en filmpjes. Ze is het water in gerend. Ze heeft met Iarik keihard rondjes gerend om mij heen en ze heeft de bal van Benthor afgepakt. Toen Benthor op een gegeven moment naar een luchtballon begon te blaffen ging haar staart wel omlaag en je zag dat ze wat angstig werd. Benthor gaf immers aan dat er 'gevaar' dreigde. Op de terugweg is ze 'uitgevallen' naar een stel pinken die naar het hek kwamen rennen. Al met al ging het heel goed. Mukkie deed lekker met de jongens mee. Ze heeft vrij kunnen rondsnuffelen langs het water en in het hoge gras en hard gerend met een lijpe blik in haar ogen, zoals het een terriër betaamd. Beter gezegd: ze heeft dikke lol gehad vanavond! :cheer: :hoera: :blob: :feli:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Plaats reactie