Mukkie

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Hier is het filmpje bij het verslag van Marco!


Link


Benthor was aan de lijn wegens ondeugendheid. :mrgreen:
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Je hebt een bepaald verwachtingspatroon als je een herplaatser in huis haalt. Gaat het wel goed met je roedel? Hoe lang duurt het om te wennen? In het beste geval, wanneer is alles koek en ei?

Dit filmpje is gemaakt meteen nadat Mukkie van de lijn werd gehaald. Ik had mij voorbereid op een observerend hondje die een beetje verlegen op een plek bleef en mijn videocamera op een statief gezet. Kreeg ik even de verrassing van de dag. Ze begon meteen Iarik te dollen, rende rondjes om mij heen met enorme pretoogjes met Iarik in de achtervolging. Mukkie overtreft alle verwachtingen. Ga maar lekker rennen beest en vier je vrijheid! :blij:


Link
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Mukkie

Bericht door Bor »

Wat zullen jullie hier blij van worden!! :blob: Heerlijk, zoals het gaat met Mukkie erbij. Jammer dat Benthor aangelijnd moest.... moet 'ie maar luisteren... :mrgreen:
Nog veel van deze uurtjes toegewenst.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Mukkie

Bericht door Helene »

geweldig zo'n spring in 't veld , ze laat haar gekooide leven achter zich , hier word je als mens ook heel blij van .Geniet van alle hondjes, en graag nog meer fimpjes! groeten Hélène
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Ik werd net heel blij begroet toen ik binnen kwam. Ze sprong naast me op de bank, kwispelde als een gek en probeerde op me te klimmen om kusjes te geven. Ze was echt blij mij te zien. :D Ze draait mee alsof ze er altijd al bij was. Ze vindt het eten hier heerlijk. Gisteren wilde ze na het eten wat restjes kip (met haar en al) uit Iarik's baard trekken. :lol: Iarik zag dat natuurlijk niet zo zitten en heeft haar dat laten weten door zacht en kort te grommen. Ze stopte er meteen mee. Buiten gingen twee JR's tekeer aan de lijn tegen onze club. Mukkie zocht de veiligheid van de roedel en ging tussen Benthor en Iarik in lopen. Petje af voor Mukkie maar ook voor Benthor en Iarik. Die twee gedragen zich echt als heren. Mukkie let heel erg veel op wat Benthor en Iarik doen.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mukkie

Bericht door mleentje »

Honden zijn heel gevoelig voor de sfeer die heerst. Mukkie voelt gewoon dat het goed is en heeft er alle vertrouwen in. Heerlijk toch.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Nog een filmpje van Mukkie met de jongens, ook gisteren gemaakt!


Link


Ik vind het ongelooflijk hoe speels ze al is!
Afbeelding
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Mukkie

Bericht door Jacobine »

Gaat hartstikke goed zo met dat feuilleton! Wat een vrolijk en enthousiast hondje zeg! Wat zullen jullie hier blij mee zijn. Gaat zo te horen allemaal erg voorspoedig.
Ik ben het helemaal eens met Mleentje, Mukkie voelt gewoon dat het goed is. Benthor en Iarik zijn ook normale, tevreden en vrolijke honden. Dat stralen ze ook uit, dat geeft haar natuurlijk ook extra veel zelfvertrouwen.
Leuk hoor.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Hier zie je hoe ze Benthor en Iarik observeert. Dit doet ze in huis ook.
Ze gaat liggen en kijkt de hele tijd Benthor en Iarik na die voorbij komen stormen.


Link
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mukkie

Bericht door mleentje »

Hoe leuk en natuurlijk zit ze daar. Laat die grote jongens maar sjezen. Ik rust even uit maar geef mijn oren en ogen toch goed de kost. Alles is nieuw en toch is ze best rustig. Je houdt het niet voor mogelijk. Ook voor de grote jongens is dat fijn. Uiteindelijk moeten zijn nu delen, niet met een pup maar met een volwassen dame.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Mukkie

Bericht door Helene »

ik vind de verhalen en de filmpjes prachtig, toch frappant dat ze tijdens de wandeling na 2 dagen in de roedel de bescherming van haar 2 grote broers opzoekt door tussen ze in te gaan lopen, dan smelt je toch helemaaL!Ook voor jullie een groot compliment, die 2 grote boeven zijn goed opgevoed.Succes groeten Hélène
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Mukkie

Bericht door Marco »

Het is zo mooi om te zien hoe Mukkie haar draai vindt bij ons. Stabiele honden zijn toch de beste leermeesters in een roedel. :mrgreen: Wat wij vooral doen is NIET MICRO MANAGEN. Laat ze lekker hond zijn en de dynamiek van een roedel ervaren. Met grenzen en vertrouwen naar Benthor en Iarik natuurlijk. Mukkie observeert en kopieert en loopt erbij alsof ze hier altijd al was. Ze kent verder geen enkel basis commando. We gaan bij de RvB nog navragen wie ze is (was).

Het apathisch gedrag neemt af en eigen initiatief neemt toe. Ze gaat uit zichzelf naar het raam om te kijken en nu ook soms als eerste de achtertuin in. Ze is zeer geïnteresseerd in piepspeeltjes. Haar koppie gaat helemaal scheef als Benthor er in bijt. Ik ben heel tevreden over deze ontwikkeling.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Mukkie

Bericht door Bor »

Daar mag je ook heel tevreden mee zijn! Geweldig, zoals ze dagelijks vooruitgang boekt. :ok:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Mukkie

Bericht door Helene »

dit komt helemaal goed , dank zij jullie en de 2 boeven groeten Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mukkie

Bericht door Esther »

Mukkie heeft nu bijna geen momenten meer dat ze apathisch is. Ze is heel actief, rent van binnen naar buiten en weer terug. Ze heeft al gekke buien waarin ze door de tuin naar binnen rent en via de bank weer naar buiten met twee honden achter haar aan natuurlijk. :lol: Ze waakt in de tuin, loopt ons steeds achterna als we ergens mee bezig zijn :mrgreen:

Smuldier vindt ze heerlijk. Wandelen aan de lijn gaat goed. Ze doet me daarin wel erg aan een pup denken.
Ze is nog niet helemaal zindelijk maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen!
Afbeelding
Plaats reactie