Iarik weer gewond door Rottweiler op cursus

Alles over je andere huisdieren en andere rashonden
Marco

Iarik weer gewond door Rottweiler op cursus

Bericht door Marco »

Iarik is vanavond gewond geraakt aan zijn oog. Hij is nu naar de dierenarts. Dezelfde Rottweiler als laatst heeft hem weer aangevallen. Ik was er nu ook bij en heb een aantal foto's kunnen maken van het zooitje.

Ik heb de docent laten weten dat vanavond de laatste keer is geweest dat Iarik gewond terugkomt van zijn les. :x

Ik hoop dat zijn hoornvlies en lens geen schade hebben en dat er geen infectie ontstaat die zijn oog kan aantasten :cry:
Gally
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 sep 2006 14:46
Locatie: Brabant

Bericht door Gally »

Wat erg, ik hoop dat het allemaal meeviel met zijn oog.
Dat wil je toch niet meemaken!
Airedale4ever
Marco

Bericht door Marco »

Afbeelding

Afbeelding

Deze rottweiler valt uit naar mensen zonder hond. Hij valt uit naar de trainer tijdens het betasten. Hij fixeert bijna de hele les en zodra hij dan los is valt hij aan.

Ik ben bijna nooit angstig voor een hond maar dit vind ik een eng kl@!$beest. :cry:

De vitale delen van Iariks oog zijn gelukkig niet beschadigd. Wel moet hij een zalf tegen infecties krijgen. Weer een rekening. Deze is 84 euro.
Esther vroeg om advies omdat ze zo'n situatie niet weer wilde. Weet je wat een muts van KC Deventer zei? Castreren met die Iarik! Alsof Iarik het probleem is!! Iemand die aan mijn oordeel twijfelt, kom een lesje naast mij zitten kijken naar dat &$@beest. :cry:

Het moet toch niet gekker worden! Ik heb haar verteld dat er beter een bepaalde Rottweiler kon worden gemuilkorfd. En ook daar kwam geen zinnig antwoord op. De DA vroeg zelfs of die Rottie niet was weggestuurd.. maar neen, KC Deventer is er voor de #@%honden +(bazen) en niet voor de vrolijke huishonden.
Tineke

Bericht door Tineke »

Oh wat erg, wordt er door de instructeur dan niet gelijk ingegrepen. Laatst was dat bij ons ook en de instructeur ging er gelijk op af.

En waarom zijn zij los?. Bij ons mag niet gespeeld worden met elkaar. En zo'n agressieve hond word door onze instructeur gelijk aangepakt op zijn dominantie.

Ik vind dit toch wel een heel rare reactie van die vereniging.

Gelukkig dat Iarik zijn oog niet is beschadigd. Maar de ellende erom heen (niet te spreken van de kosten) en hopelijk heeft het geen effect op Iarik zijn gedrag.

Sterkte ermee.
Jade

Bericht door Jade »

Wat een rotsituatie.
Wat zijn er nog voor een mogelijkheden in Deventer?

Beterschap met Iarik.

Dat je foto's ervan hebt.... :shock:

He bah wat rot!
Sandra

Bericht door Sandra »

:x Iarik Castreren ??? wat is dat voor een :evil: :evil: :evil: mevrouw.

:roll: rotweiler uit de les zetten, dan maar prive les met die hond :!:


dikke knuffel voor Iarik en voor jullie zelf,

van amy en mij.
marie-josé
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 203
Lid geworden op: 08 dec 2006 01:15
Locatie: brabant
Contacteer:

Bericht door marie-josé »

Veel beterschap met het oog van Iarik.

Groeten,
Marie-José
Marco

Bericht door Marco »

De trainer heeft een programma van maatregelen voorgesteld die dit in de toekomst en op het examen moet voorkomen. We zullen het bekijken of het genoeg garantie geeft.

Zijn oog zit helemaal dicht. Het ziet er naar uit. Gadverdamme wat heb ik hier toch een hekel aan.

Ze zijn idd los bij bepaalde oefeningen. Dat lijkt mij logisch :wink: Ze mogen niet spelen hoor. Die kleine beagle huppelde gewoon tussen drie vechtende reuen door :?

Als je die foto's ziet :shock: :lol:
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Arme Iarik... Geef hem maar een dikke knuffel van mij. Ik snap je verontwaardigheid naar de instructrice toe helemaal, zeker na zo'n antwoord!
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

Bericht door Boukje »

Arme mooie Iarik :cry: Hele veel sterkte voor jullie Marco en natuurlijk ook voor Iarik met zijn oog, hopelijk geneest het goed.

Knuffels van Jane ook !
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Marco

Bericht door Marco »

Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen en het meedenken.

Iariks oog zit echt dicht. Het is heel erg ontstoken en ik hoop zo dat die zalf (antibiotica) aanslaat. Ik las dat ogen erg gevoelig zijn bij infecties. Het ziet er naar uit dat we niet akkoord kunnen gaan met de voorstellen die de trainer had uitgezet. Het is namelijk nog steeds zo dat de Rottweiler in kwestie los (zonder muilkorf) rond kan lopen terwijl Iarik aanwezig is.

Dit is voor ons onaanvaardbaar. We zien nu al dat Iarik anders reageerde dan een paar weken geleden toen hij ook werd gebeten door deze hond. (zie andere topic). Nu ging hij wel terugvechten. En volgende week? Dan zoekt ie hem misschien op.... En daarna? Angstagressie? Kunnen we hem niet meer normaal uitlaten of los laten rennen? Iarik is net 1 jaar oud en voor een rus is dat eigenlijk nog pup...

We passen daarvoor. Onder geen beding stellen we Iarik ooit nog bloot aan die rothond (sorry dat ik het zeg want het ligt natuurlijk aan de slappe bazen).

Ik heb de foto's bestudeerd (ik heb er meer dan er hier staan) en het ziet er naar uit dat Iarik de wit- bruine jachthond wilde beschermen tegen die Rottweiler.

De Rottweiler heeft nu al weken achter elkaar elke les andere honden opgezocht om met ze te vechten. Van Iarik en een Amerikaanse Bulldog kreeg hij op zijn lazer maar hij stopt niet. Die hond gaat echt helemaal de verkeerde kant op. Wat een agressie en wat een ongewenst gedrag laat hij nu al zien.
Tineke

Bericht door Tineke »

Echt vervelend Marco, ik snap niets van die trainers bij jullie. Op zijn minst moeten zij deze hond apart gaan trainen om te zorgen dat die agressiviteit verdwijnt.
Als zij dit niet goed aanpakken, dan kan je beter daar maar weg wezen. :evil: :twisted:

Hoe gaat het nu met Iarik. Verwen hem maar lekker. :wink:
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Het zou echt doodzonde zijn als Iarik hier angst of agressie aan over zou houden. Het is juist zo'n leuke sociale hond!
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

De trainer beweerde trouwens ook nog dat ik Iarik niet de baas ben en dat Iarik over mij probeert de baas te spelen. :roll:

Ik ben daar twee dagen later nog steeds kwaad over.
Volgens mij is deze opmerking bedoeld als afleidingsmanoeuvre want Iarik is juist zeer onderdanig naar mij en prima onder appel. Aangelijnd valt hij nooit uit, ook niet naar die rottweiler. Alleen als hij aangevallen (letterlijk in zijn nek gesprongen) wordt, vecht hij terug.

De instructeur beweert verder dat Iarik, de andere reu en de rottweiler alledrie hetzelfde gedrag vertonen. Ook dat is niet waar. Die rottweiler vertoont overduidelijk heel ander gedrag.

Ik heb het gevoel dat de mensen met de rottweiler nu de hand boven het hoofd gehouden wordt omdat de instructeur gecharmeerd is van deze rottweiler.

Ik heb bijv gezien dat deze hond uitviel (grommen en happen) naar mensen maar de instructeur blijft dit glashard ontkennen.
Afbeelding
Maaike

Bericht door Maaike »

Gedver wat een rot situatie. Ik heb zelf met onze vorige hond bij een kc gezeten met van diezelfde rare opvattingen. Ik ben daar uiteindelijk weg gegaan. Mijn hond stond daar helemaal hyperen. Hij werd daar ook steeds door een andere hond opgezocht en gefixeerd. En jawel hoor, die van ons kreeg dan telkens de schuld als er iets gebeurde. Omdat dat ras nu eenmaal de naam had uit te vallen tegen andere honden.
Ik ben daar met een flinke discussie uiteindelijk van het veld gelopen en noooooooiiiiiit meer terug gekomen.

Mijn hond was trouwens geen lieverdje hoor en ik ben ook wel eens in de situatie geweest dat die van mij een ander bij zijn lurven pakte. Erg naar is dat. Maar als eigenaar van de bijtende hond vind ik het dan niets meer dan normaal dat je de DA kosten op je neemt en op zijn minst een paar keer informeert naar het slachtoffer. Ik maak uit jullie verhaal op dat zelfsdat niet is gebeurd en dat vind ik al helemaal schandelijk.
Plaats reactie