klaar

Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

klaar

Bericht door Helene »

We zijn klaar met het trimmen van Escher, vandaag de kop en de oren gedaan. Vanmorgen in alle vroegte een filmpje bekeken waarin een Engelse dame de kop trimde van een airedale. Het ging er soms best hardhandig aan toe. Ik keek hoe ze het deed en ik heb geprobeerd het na te doen. Het ging prima terwijl Roel aaide kon ik mijn gang gaan. Hij ziet er netjes uit , heel netjes, Escher is natuurlijk geen showhond want dan zou hij afgekeurd worden natuurlijk. Wat ik heel moeilijk vond was de sik , die zat vol klitten en die kreeg ik er niet uit. Ik heb ze gedeeltelijk weggeknipt. Escher staat soms minuten lang te snuffelen en te kwijlen bij een polletje gras. .Escher zit graag in de modder Daar komt het van. Ik heb de sik weleens in een kopje met biotex gehouden in de hoop dat de rotsooi eruit zou weken maar dat lukte niet, eruit kammen ook niet. Escher heeft nu een klein sikje overgehouden. Hoe doen jullie dat met die sikken ? Ik wilde een foto uploaden maar bij mij doet tinypic vandaag ook niets. Later probeer ik het weer .Escher in zijn ''nieuwe tenue, Groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: klaar

Bericht door maria »

Escher ziet er top uit hoor! Goed gedaan samen.

Mijn aire gaat zo goed als sik loos door het leven :o
Groetjes,
Maria
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: klaar

Bericht door mleentje »

Ik wring de eerste tand van een kam tussen vel en klit en trek dan voorzichtig een sukje door de klit om uiteindlijk letterlijk met hand en tand de klit voorzichtig uiteen te trekken.
Guus heeft trouwens niet zo een weelderige baard. Na het trimmen houdt hij slechts een lange sik onderaan over en die is gemakkelijker klitvrij te houden. Het slijm veeg je er gewoon gemakkelijker uit.



,
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie