dagelijks kammen

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

dagelijks kammen

Bericht door Bor »

Ik ben zo langzamerhand weer begonnen met dagelijks kammen van Bor. Inclusief het "harken", waar ik al eerder eens over schreef, meen ik.
Hiervoor was het voornamelijk de poten en daar zit ook weleens een paar dagen tussen.
Maar nu begint het haar weer zodanig lang te worden, dat ik het weer dagelijks kam. Iedere dag komt er een hele bos vanaf!
Bor weet precies wat er gaat gebeuren als ik de kam en hark pak. Na het kammen krijgt hij een koekje en eigenlijk belangrijker nog: we doen het gezellig op de galerij. Krukje erbij en Bor kan dan lekker wat om zich heen kijken.
Het kammen zelf vind hij helemaal niet zo leuk, maar ondergaat het gelaten en geeft netjes zijn poten aan.
Doordat ik het dagelijks doe, is het minder arbeidsintensief. Voor 't vrouwtje handig, zodat de spierpijn uitblijft en voor Bor fijn, omdat het dan minder lang duurt.
Hij ligt weer mooi glanzend en pluizig te slapen nu. Het echte "beren-vel" is er nog niet, maar het mooie slanke van het geplukte is er ook echt af.
Leuk altijd, om zoveel verschillende honden in één te hebben.
Langharig krijg je veel meer de "aaahhh, wat schattig". Kortharig vaak de "oh, wat mooi". Kinderen zijn sneller geneigd om nu naar 'm toe te lopen in de zin van"het lijkt wel een beertje!!"
Alle fases zijn leuk en Bor is voor mij natuurlijk sowieso de mooiste.
(al moet ik eerlijk toegeven dat een net geplukte airedale toch voor een harte-sprongetje extra zorgt... da's een tik van mij)
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: dagelijks kammen

Bericht door Eldrid »

Hmmm nu ik zo je verhaal over Bor lees bedenk ik me dat het voor Diezel ook weer ns tijd wordt om te borstelen en kammen. Hij laat het altijd een beetje 'gelaten' toe, zeg maar. Maar ja, het hoort er nou eenmaal bij.

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: dagelijks kammen

Bericht door mleentje »

Met dat koude weer heeft Wilma 'tonnen' onderhaar. Een hele karrenvracht komt er bij het kammen uit. Leuk vindt ze kammen niet maar echt moeilijk doet ze evenmin. Al blijf ik het eigenaardig vinden dat ze minder protesteert bij het trimmen dan bij het kammen. Nou ja, het kammen gebeurt terwijl ze gewoon op de vloer staat. Bij het trimmen staat ze op een 'troon' en geniet volop van de belangstelling.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: dagelijks kammen

Bericht door ria »

Hier zijn we ook weer begonnen met het kammen..... Amar is in oktober getrimd en ondertussen begint er weer heel wat te krullen; wel heel leuk hoor!
En ik heb eigenlijk hetzelfde..... als Amar zo prachtig slank getrimd is, is het een echte dame.....
En nu het weer meer begint te krullen, wordt ze weer een schattig beertje....
Wel krijgen we altijd opmerking bij het wandelen....... Ook leuk....! :D
(Nu ben ik zelf ook altijd wel zo dat ik opmerkingen maak over andermans hond........ :knip: )

Groetjes, Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
amyamy
Puppy
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 nov 2010 14:23
Mijn hond heet: amy en ember

Re: dagelijks kammen

Bericht door amyamy »

hallo , ik vind een pas getrimde airedale zo mooi , het lijkt wel of ze gebeeldhouwd zijn ,zo mooi vierkant en gespierd ;echt prachtig en bovendien gemakkelijk in onderhoud !
Ann,
Plaats reactie