vilt

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

vilt

Bericht door Bor »

Wij spoelen altijd Bor z'n poten, omdat hij last heeft van een contact-allergie...
Maar met dit weer doen we dat niet. Het heeft niet veel zin met die vorst... dacht ik.
Ach arme! :(
De laatste dagen liep Bor weer wat vaker mank. Ik kon niets ontdekken bij grondige inspectie aan de poten. Links voor was het ergst.
Ik bekijk zijn poten vaker, juist omdat hij er zo gevoelig op is.
Ik baalde goed dat ik niets kon vinden, want hij loopt niet voor niets wat mank.
Maar ja, juist door zijn poot-verleden, is hij er niet gek op als ik hem inspecteer.
Vandaag toch maar weer eens een goed oog op geworpen...
Wat bleek; tussen zijn tenen is zijn haar gaan vervilten!! :oops: Daar had 'ie last van!
Normaal voorkomen we dat waarschijnlijk, omdat we zijn poten na iedere wandeling spoelen met water. Dan blijft het haar losser natuurlijk.
Het werd een hele "worsteling", maar nu heb ik het weg geknipt en is alle leed voorbij. :ok:
Weer iets geleerd en nóg beter opletten!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: vilt

Bericht door Eldrid »

Die worstelingen kennen we hier ook. Diezel vindt het vreselijk als ik die klitten tussen z'n poten moet wegknippen. En tja, dan moet ik dus even streng zijn. Waarna hij natuurlijk wel weer wat lekkers krijgt hoor.
Maar poten afspoelen vindt hij nog veel erger, want dan gaat ie echt steigeren. En weigert daarna het liefst door plat op de grond te gaan liggen.
Het is me wat. Maar onze schatjes zijn die moeite nog steeds waard vind ik.

Groetjes,
Diezel en Eldrid
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: vilt

Bericht door ria »

Amar is nu een jaar en heeft snel last van teveel haar tussen haar tenen (laat ik het zo maar even noemen..).
Bovendien hebben we een laminaatvloer in de kamer (wel met enkele kleden, zodat ze minder snel uitglijdt) en daar is dan wel heel slecht op te lopen met zoveel haar onder je voeten.
Gelukkig is onze trimster bereid om dit elke paar maanden even weg te knippen, want het blijft lastig voor mezelf om dit weg te doen.
Amar is onze eerste Airedale; niet onze eerste "plukhond" :D , maar wel de eerste waar dit haar tussen de tenen zo snel groeit. Bovendien heeft ze tussen de teentjes ook nog van die vliesjes zitten, die ik dus maar beter niet kan raken..... :shock:
Al met al erg blij met de trimster, die we dus nu ongeveer elke drie maanden zien....... :roll: Gezellig!!
Groeit het bij jullie Airedales ook zo snel? En doen jullie dit zelf, of laat je het de trimmer ook doen...

Fijne zondag, :zwaai: ,
Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vilt

Bericht door mleentje »

Ook bij Wilma groeit het haar tussen de kussentje vlug. Onze dame gaat 3 á 4 maal per jaar naar de trimster. Dat doen we omdat Wilma anders zichzelf begint te trimmen. Bovendien is het een uitje naar haar fokster en eerste thuis - Wilma was al vier maand toen ze bij ons kwam en was eigenlijk voor de fokker zelf bestemd -. Ze gaat er graag en is dan door de dolle heen. Het trimmen laat ze over zich gaan terwijl wij zitten te kletsen.
Telkens moet het haar tussen haar poten geknipt worden en ik doe het zelf ook nog één of twee maal tussendoor. Echt graag heeft Wima dat niet maar moeilijk doet ze er ook niet over.
Ik ben maar zelf haar gaan knippen toen ze een jaar of twee was. Een goede haarschaar is alles. Voorheen durfde ik het ook niet. Vooral in de winter controleer ik de poten.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: vilt

Bericht door Eldrid »

3 x per jaar bij de trimmer en tussentijds knip ik het zelf.
Maar dan moet mijn man Diezel wel in de houdgreep nemen anders durf ik het niet.

groetjes,
Diezel en Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vilt

Bericht door Helene »

Escher heeft regelmatig keiharde stukjes vilt tussen de tenen, Roel knipt in die stukjes en wrijft dan het zand eruit, vervolgens knipt hij met een puntig schaartje het bolletje weg.Ik sta in de buurt met een stukje kaas, ik laat dat stukje kaas zien ,het is voor hem en jullie weten Escher doet alles voor kaas, het moet wel vers afgesneden zijn.Iets wat dagen in mijn zakken zit hoeft hij niet Escher vind dat geknip niet leuk maar hij ondergaat het gedwee (kaas) Groeten Hélène
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: vilt

Bericht door ria »

Nou, ik hoor al, het is geen leuke handeling voor ze (was ik ook al achter..) en samen met mijn lief dit te proberen is ook niet echt een optie....
Vanmiddag gelukkig even terecht bij de trimster. Gelukkig is ze erg gesteld op Amar en wij op haar, dus dat scheelt meer dan de helft....... 8)
Wat kun je dan blij zijn met een goede trimster!!!! :hoera:

Laat nog wel even horen hoe het gegaan is.
Fijne maandag,
:zwaai: , Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: vilt

Bericht door ria »

Even druk geweest met oppassen en zieke kleinkinderen........
Amar loopt inmiddels weer vrolijk rond, zonder steeds uit te glijden! Je ziet dat ze er zichtbaar beter van loopt..
Ben erg blij met onze trimster en heb afgesproken dat we elkaar over drie maanden weer zien voor de trimbeurt. En ze vindt het prima om tussen de trimbeurten door de voeten van Amar bij te houden. :D
Wat een fantastische trimster! En gek op Airedales! :blij:

Groetjes, Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
Plaats reactie