harken

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

harken

Bericht door Bor »

Vandaag maar weer eens het "harkje" tevoorschijn gehaald. Een soort hark/kam, waarmee je goed de ondervacht te "pakken" krijgt en je polsen goed ontlast.
Als Bor weer wat langer/dikker haar krijgt, gebruik ik naast de kam dit geweldige harkje. Altijd sta ik weer versteld wat je er zo'n eerste keer weer uit haalt aan (overbodig) vacht. En dit terwijl ik echt iedere dag kam...
Zijn poten, buik, kop en staart blijven met de kam gedaan worden en de rug/flanken doe ik met de hark. Kaal of dik in de vacht; ik kam/borstel iedere dag. Zo voorkom ik uren lange sessies.
Voor mezelf en voor Bor niet leuk. Nu is het altijd in een maximum van 10/15 minuten gebeurd. Als hij zo goed als kaal is, ishet met een minuutje of 3 wel klaar :mrgreen:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: harken

Bericht door mleentje »

Ik vraag me af of alle airdales zo'n hekel aan kammen hebben. Wilma wordt liever gestofzuigd en getrimd dan gekamd.
Ik gebruik een borstel-kam voor draadharigen voor de rug en de flanken en voor het overige een grove kam. Kammen doe ik niet elkde dag.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Majorie
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 297
Lid geworden op: 10 mar 2009 19:00
Mijn hond heet: Beau
Locatie: Gouda

Re: harken

Bericht door Majorie »

Wij hebben een terriermatje en ook z'n hark/kam.
Beau vindt zijn poten kammen echt het ergste, de rest maakt hem niet zo uit.
Wij borstelen hem z'n 4x per week.
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: harken

Bericht door Helene »

wat goed van jullie ,dat gekam en gehark.Ik kam niet veel,af en toe met de borstel,zo'n platte met stekeltjes.Er komt dan veel haar af wat heel zacht is .Deze week begint Roel met trimmen,van het haar ga ik een pet of hoed maken, met stukjes rood geruite stof ertussen.Als de pet of hoed of baret af is laat ik hem wel zien.Groeten Hélène
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Re: harken

Bericht door Marieta »

Bofkonten! Sally heeft een hekel aan alles wat aan haar lichaam moet gebeuren: kammen, trimmen, nagels knippen en noem maar op. Als ze me de trimspullen ziet pakken gaat ze er al vandoor.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: harken

Bericht door Donna »

Donna ziet het met een gemengd gevoel aan als de kam en borstel tevoorschijn komen.....die zitten namelijk in een doos, die vlakbij het voer en lekkers staat......
De ene keer huppelt ze enthousiast achter ons aan, het balkon op (om dan na een paar minuten de denken "verdorie, nu ben ik er weer ingestonken!), de andere keer moet ze een beetje worden aangemoedigd. Eenmaal bezig dan gaat het over het algemeen wel, al kan ze wel een houding aannemen van "gatver, heb ik dit?!" , maar soms krijg je zelfs een kwispel als je bezig bent.
Vaste prik en voor Donna het hoogtepunt van de borstel parade is juichen dat ze er moooooooooi uitziet en, nog belangrijker, een lekkertje.
Een beetje wisselend, maar denk dat ze zo vier keer per week wordt geborsteld.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: harken

Bericht door Isabeltje »

Bula liet het allemaal gebeuren..
het enige wat hij echt niet trok, was als zijn anaalklieren ontstopt moesten worden (lees: geluiden waarvan je niet wist dat zo'n grote hond ze kon maken)
Afbeelding
Plaats reactie