borstelen/kammen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Siem
Junior
Junior
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 apr 2007 20:54
Locatie: Badhoevedorp

borstelen/kammen

Bericht door Siem »

Vraagje: hoe vaak borstelen of kammen jullie je airedale en waarmee?
Bailey gaat volgende week naar de trimmer en dan is hij weer lekker kaal (en sexy! :lol: ) dus nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik heb indertijd van de trimster van Checkers een soort hark gekregen en de opdracht hem elke week te 'harken'.
Wat doen jullie zoal? en hebben jullie na een aantal weken/maanden ook zo'n last van rond dwarrelende plukken (bruin!) haar?
Maaike

Bericht door Maaike »

Als Hero net getrimd is dan borstel ik hem 1 keer in de week en dan mn de poten. Naar mate zijn vacht weer aangroeit ga ik ook vaker borstelen. Dat doe ik met een Slikkerborstel. Dat is zo'n borstel met van die metalen pinnen die aan het uiteinde zijn om geknikt. Voor zijn poten gebruik ik een benenmatje. Dat is een handpalm borstel met rechte pinnen. Deze haalt minder oud haar uit de vacht en is daarom goed geschikt voor de poten omdat daar de haren lang moeten blijven.
Voor de baard en kop gebruik ik een kleinere slikker borstel en een heel fijn getand kammetje.

Tegen de tijd dat Hero weer getrimd moet worden borstel ik zowat elke dag om de dode haren te verwijderen. Ik heb nooit last van plukken haar in huis.
Als je je hond goed onderhoud met borstelen heb je geen last van uitgevallen haar. Dus ik denk dat je Baily vaker moet borstelen.

Een airedale staat er om bekend dat hun vacht niet uitvalt. Dat is ook de reden waarom we voor een dergelijke hond hebben gekozen. I.v.m. Astma van een van de kinderen konden we geen hond hebben die verhaart. Een airedale die wel verhaart heeft of een hele slechte vacht (kan ook wel eens voorkomen op oudere leeftijd) of wordt te weinig geborsteld.
Jade

Bericht door Jade »

Ik gebruik een stalen kam.
Voor de poten een pinnetjes-borstel.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Ik gebruik ook een stalen kam. Ik borstel niet zo heel vaak. Wel bijna elke week.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Plaats reactie