vlooien

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

vlooien

Bericht door Boukje »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik vond vandaag een vlo bij Jane, wat een ramp

Ze krijgt druppels in haar nek (advantage) van de dierenarts en ik vond maar 1 vlo.

Nou staat er op de site van Bayer (waar advantage van is) dat deze de vlo dood binnen een uur, maar heeft de vlo dan al eieren gelegd? Ik las op internet allemaal horror dingen over een vlooien plaag en de eieren larven en poppen die dan in huis leven, gruwel gruwel.

Jane heeft 3 weken gelede de druppels in haar nek gehad, ik probeerde de vlo te pakken en die sprong weg daarna me een versuffing gekamt maar ik kon hem niet meer vinden (volgens mij sprong dat beest in mijn kleed, want daar lag jane op toen ik hem zag en probeerde te pakken. Krijg ik nu allemaal eieren daar in?

Zijn er mensen met ervaring tegen vlooien, ik vind het zo een mega vies idee. Ik heb meteen over de stofzuiger over heen gedaan maar blijf toch huiverig.

Alvast bedankt

PS: Vergeten te zeggen ik zag geen poppen of wat dan ook in mijn stofzuiger (ik heb zo een ding waar het in een plastic bak komt en niet in een stofzuigerzak dus dan zie je het meteen :D )
Laatst gewijzigd door Boukje op 06 okt 2008 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

Bericht door Evelien »

Geen idee hoe snel het vermenigvuldigen gaat.
Ik gebruik zelf frontline combo, dat verhindert ook de ontwikkeling van eieren en helpt ook tegen de larven. Dit ook uit voorzorg omdat ik ze niet in huis wil hebben.

Evelien
Maaike

Bericht door Maaike »

Ik gerbuik ook Frontline Combo voor Hero. Ik heb nog nooit een vlo bij hem gevonden.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Idem bij mij.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
jacqueline
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2008 20:12
Locatie: tilburg

vlooien

Bericht door jacqueline »

Misschien is het goed om een hond wat anti-vlooien druppels te geven in het vlooien seizoen?
En als je stofzuigt kun je een stukje van een anti vlooienband in de stofzuiger opzuigen , zodat de vlooien in de stofzak geen kans krijgen.
Meestal loopt het niet zo'n vaart met de uitbreiding van vlooien, maar bij heet weer schijnt dat anders te zijn. tea tree olie kan ook werken.
groeten jacqueline
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

Re: vlooien

Bericht door Boukje »

jacqueline schreef:Misschien is het goed om een hond wat anti-vlooien druppels te geven in het vlooien seizoen?
En als je stofzuigt kun je een stukje van een anti vlooienband in de stofzuiger opzuigen , zodat de vlooien in de stofzak geen kans krijgen.
Meestal loopt het niet zo'n vaart met de uitbreiding van vlooien, maar bij heet weer schijnt dat anders te zijn. tea tree olie kan ook werken.
groeten jacqueline
Jane heeft nu een anti vlo pil gehad (werkt een maand) om deze eieren niet uit te laten komen (deze pil maakt vlooien steriel), in combinatie met de druppels die zij krijgt en het vele zuigen denk ik dat dit positief zal zijn.

Ik zal het zien over een aantal weken.

Ik heb een dyson stofzuiger dus ik was hem iedere keer na het stofzuigen af in een sopje (er zit dus geen zak in :wink: ) Omdat ik er maar eentje op haar zag en daarna niet meer denk ik dat het niet zo een vaart loopt.
Bedankt voor je betrokkenheid :)

Groetjes Helen.
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Plaats reactie