de oude airedale

Plaats reactie
jacqueline
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2008 20:12
Locatie: tilburg

de oude airedale

Bericht door jacqueline »

Hallo,

Even een vraagje. Veel mensen komen op het forum omdat ze een jonge airedale hebben. Ik ben echter geinteresseerd in de oude airedale. Waarom? Omdat ik van mijn laatste hond ervaren heb dat plukken en borstelen op hoge leeftijd (hij is bijna 14 jaar geworden)pijnlijk voor hem was.
Hoe zit dit bij de oude airedale?
Kun je hem dan ook laten scheren i.p.v. plukken als hij dat vervelend vindt?
groetjes jacqueline
roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Bericht door roos »

Jackie een van mijn Airedales die ik heb gehad is ook 14 jaar oud geworden die heb ik op het laatst ook geschoren. In mijn trimsalon kom ik ook wel eens voor dit probleem te staan. Als de hond te veel pijn heeft scheer en knip ik de hond . Natuurlijk wel na overleg met de eigenaar.
marie-josé
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 203
Lid geworden op: 08 dec 2006 01:15
Locatie: brabant
Contacteer:

Bericht door marie-josé »

Hoi Jacqueline,

Ik heb ook een oudere airedale. Tosca is nu ruim 11 jaar.
Het trimmen wordt een steeds grotere belasting voor haar. De laatste keren is de trimmer gewoon begonnen met trimmen en toen dit teveel voor haar werd (qua tijd/last) is de rest geschoren. Per trimbeurt wordt er meer geschoren.

We weten allemeaal dat scheren eigenlijk slecht is, maar de oudere hond is dan wel zijn langere haren kwijt, het duurt minder lang en hij heeft er minder last van. De minder mooie vacht neem ik dan graag op de koop toe.

Groeten
Marie-José
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Zelfs de meest doorgewinterde Airedaletrimmer, zet de tondeuse op zijn airedale als trimmen een te grote belasting wordt. Op zo'n hoge leeftijd is dat geen probleem meer.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Plaats reactie