Jonge airedale trimmen

Plaats reactie
Jork
Nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:11

Jonge airedale trimmen

Bericht door Jork »

Even een vraagje over het trimmen van puppy's en jonge honden.
Jork is van 10 Januari 2008, hij is nu dus 7 maand en
ongeveer 3 weken.
Maar op welke leeftijd mag hij geplukt worden?
Wij hebben zelf het gevoel dat het nu nog wat te vroeg is.
Maar aangezien dit onze eerste airedale is hebben we niet zo heel veel verstand van.
Hiervoor hadden we een Ierse Terrier, dat is volgens mij wel ongeveer hetzelfde idee qua vacht.
Alvast bedankt!
Groeten,
Evelien& Jork
Maaike

Bericht door Maaike »

Dat ligt aan de vacht van je hond hoor. Onze Hero was al vrij vroeg en die kon ik met 5 maanden al trimmen.
Als je hem borstelt dan kun je dat testen door gewoon te proberen of je de dode haren er makkelijk uit kunt trekken. Dit wel even op verschillende plekken doen want dat het op zijn rug goed gaat wil nog niet zeggen dat de haren in zijn nek al loslaten.
Als je pup veel gaat krabben kan dat ook een teken zijn dat ie last heeft van de loszittende haren.
Gebruikersavatar
Siem
Junior
Junior
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 apr 2007 20:54
Locatie: Badhoevedorp

Bericht door Siem »

een goede trimster kan beoordelen of hij plukrijp is. Ik weet nog dat we met Bailey ook dachten dat hij wel plukrijp was. De wolken vlogen in het rond en als we hem borstelde kwamen er ook hele plukken af. Vol trots presenteerde we hem bij de trimster (die we voor onze chi tzu hebben) maar die zei dat hij nog niet zo ver was. Best e moeilijk te beoordelen hoor.
Jork
Nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:11

Bericht door Jork »

Oke bedankt voor de reactie!
Op sommige plaatsen op de rug zit het haar wel echt los, maar op andere plekken zit het nog erg vast...
Ik borstel Jork wel best vaak, om hem aan het idee te laten wennen en omdat hij het natuurlijk lekker vindt.
Ik had niet verwacht dat het per pup verschilt!
Het is mij nu wel duidelijker.
Wanneer de vacht er wel klaar voor is, wat wordt er dan aangeraden?
Om bij de eerste keer trimmen naar een trimmer te gaan of kun je het ook goed zelf doen met de 1e keer trimmen.
Groetjes
Evelien
Gebruikersavatar
Ineke
Puppy
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:04
Locatie: Gelderland

Bericht door Ineke »

Ik weet niet of je de Ierse terrier ook zelf getrimd hebt, maar als je al wat ervaring hebt is het goed te doen om hem zelf de eerste keer te trimmen. Heb je al wel het nesthaar er uit geplukt?
Jork
Nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:11

Bericht door Jork »

We kwamen er deze week achter dat het haar van Jork goed los zit.
Dus we hebben maar een afspraak bij onze trimmer gemaakt!
Ook heb ik er wat haar zelf uitgeplukt, om hem er wat aan te laten 'wennen', maar hij vond het absoluut niet vervelend.
Maar de eerste keer gaat hij naar de trimmer, maar we deden met Terry (onze Ierse terrier) het ook wel eens zelf wat.
Pas als Terry er echt aan toe was dan ging ze pas naar de trimmer, maar meestal deden we het zelf ook vaak.
Maar naar de Trimmer vond ze wel altijd een groot feest, aangezien er heel veel honden bij de trimmer wonen!
Dus binnenkort zien we wat Jork er dan van vind!

Evelien&Jork
Plaats reactie