krabben na trimmen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

krabben na trimmen

Bericht door Boukje »

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb Jane nu voor het grootste gedeelte getrimt en het is allemaal erg netjes geworden, alleen ze heeft nu op verschillende plekjes gekrabt (na het trimmen)(BUITEN MIJN ZICHT) en dus heeft ze nu op haar rug een klein korstje en bij haar oor wat rode strepen (je ziet dat het nagelkrassen zijn).

Is dit normaal? Ze krabt zichzelf niet totaal open hoor allen de vorige keer dat ik haar trimde heeft ze dit niet gedaan.

Graag hoor ik jullie mening hier over.

Alvast enorm bedankt,
liefs van Helen (poot van Jane)
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Benthor doet dat ook. Vooral bij zijn bek, soms tot bloedens toe (uiteraard ook als wij er niet bij zijn). Hij likt dan ook vaak bij zijn piemel die dan helemaal geïrriteerd raakt. Na een tijdje houdt hij er mee op en wordt het weer beter.

Soms als het ons echt te gortig wordt doen we hem een kap om op de momenten dat we niet op hem kunnen letten.
Afbeelding
Maaike

Bericht door Maaike »

Hero doet dat ook maar ook hij houdt er vanzelf weer mee op. Dus het hoort er denk ik gewoon bij. :)
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Bericht door maria »

mijne had ook altijd erge last van zijn huid na het plukken,en dan vooral bij zijn kontje, en zijn piemel ging ook altijd ontsteken.nu scheer ik die stukjes en ik geef hem voor het plukken pijnstillers en nu gaat het erg goed.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Sally klappert altijd heel erg met haar oren na het trimmen. Wat uierzalf smeren op de geïriteerde plekjes wil wel eens helpen.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Jade

Bericht door Jade »

Dat komt omdat ze dan plotseling van alles voelen wat ze normaal niet voelen. Hun oren bijvoorbeeld, zijn normaal bedekt met haar, na het trimmen ineens een stuk minder. Hun gezicht - waar die oorharen normaal tegen aan komt - is nu ook kaler. En daar voelen ze dan ineens oren tegen. Rossi had de eerste keer ook een wondje aan een oor. Heeft ook veel gekrabd. Gaat over.
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

Marieta schreef:Sally klappert altijd heel erg met haar oren na het trimmen.
Spike klappert inderdaad ook altijd veel met zn oren na het trimmen.
krabben doet hij dan niet meer dan normaal eigenlijk...
verder is hij meestal erg moe
en ligt ie de hele dag lekker te suffen :)

Groetjes Spike & Romy.
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Bericht door roos »

Mijn ene Airedale Jackie had zo'n last van haar oren dat ik op een gegeven moment heb besloten om de binnenkanten van haar oren te scheren en knippen(we konden destijds drie weken lang niet aan haar koppie komen)nou, en dat is mij toch echt te gek. In mijn trimsalon kom ik deze problemen ook vaak tegen met name bij de Fox Terrier. Bij de geslachtsdelen knip ik het haar altijd bij een plukhond ,en ook niet te kort; anders hebben ze nog weer huidproblemen.
Plaats reactie