trimmen

Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

trimmen

Bericht door Helene »

Nog maar pas geregistreerd en dus heel druk met lezen van allerlei berichten.Leuk dat veel mensen zelf trimmen , wij ook d.w.z. Roel trimt , ik knuffel af en toe en geef wat lekkers.Soms gaat Pijke heel luidruchtig geeuwen.Dan heeft hij er genoeg van.Roel trimt elke dag een uurtje.Na een paar dagen is het klaar.Het haar stop ik in uiennetjes en hang ik in de bomen als nestmateriaal voor de vogels.Als ik in het najaar de nestkastjes schoonmaak en kijk wat zo gebruikt is dan zie ik dat de bekleding bestaat uit:ja airedalehaar.Is dat niet vogel slim?Groeten Hélène
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

Hey!

das leuk ja! zo is het nog ergens goed voor!
zelf heb ik zo ook wel een keertje gedacht (gewoon na het borstelen)
om de plukken haar in het voorjaar gewoon buiten in de tuin te leggen,
maarja.. ik was niet zo slim om het in een uiennetje te stoppen...
dus er dwarrelden overal plukjes Airedalehaar door de tuin... :?

Groetjes Romy & Spike!
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Tineke

Bericht door Tineke »

:lol: :lol:
Wat grappig dat de vogels dat voor nestjes gebruiken.

Roel wat een werk dat trimmen toch, maar zo over een paar dagen is het goed te doen. En heb je eer van je werk :wink:
Gebruikersavatar
Ineke
Puppy
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:04
Locatie: Gelderland

Bericht door Ineke »

Ja, leuk dat de vogeltjes dat airedalehaar gebruiken. Als ik hier in het voorjaar buiten trim heb ik altijd tamme musjes en merels rond de trimtafel hippen. Druk bezig met het verzamelen van al dat haar voor hun nestjes. Onze vorige airedale bleef dan altijd rustig liggen kijken naar die vogeltjes. Maar Risca vindt het maar niets. Die "indringers" moeten haar tuin uit.
roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Bericht door roos »

Het haar van mijn eerste Airedale Joyce heb ik laten spinnen. Ik heb twee bollen wol van haar en die Mevrouw die het destijds gesponnen heeft ,heeft het haar van Joyce ook nog gebreid voor mij.Dat zit in een dasje verwerkt met haar van een zwarte en bruine Newfoundlander en een Berner Sennenhond. Maar! het moet wel gesponnen worden met een draad van schapenhaar anders valt je gebreide werkje uit elkaar. Ik laat het vaak zien aan de klanten in mijn trimsalon. :)
Plaats reactie