Natte Bavvies !!!

Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Natte Bavvies !!!

Bericht door Spike »

Hey allemaal!

ik vroeg me even het volgende af;
Hoe gaan jullie om met de typische Airedale-sik/baard???
want iedere keer na het drinken laat Spike een spoor van waterdruppels achter...
en hij vind het vooral prettig om na zijn slokje water lekker om zn koppie en
zn "natte bavvie" (=limburgs voor natte baard) op ieders schoot te laten neerploffen...
met als gevolg een lekkere natte soms beetje modderige vlek op je broek... hahaha

nu kan ik er de lol wel van in zien (als ie t tenminste niet doet als ik nét weg moet...)
maar mijn moeder word al helemaal panisch als ze hem hoort drinken en dan gaat snel de deur naar de keuken dicht..
onlangs was ook mijn vader het beu en heeft hij
de schaar gepakt en de sik er zonder pardon afgeknipt :shock: !!!
(ja mijn moeder zat blijkbaar ook in het complot..)

in middels is de sik alweer wat bijgegroeid en loopt spike weer vrolijk druppelend rond na ieder slokje water (hihi!)
maar ik vroeg me af hoe jullie daar mee omgaan :?:
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Bij Sally gebeurd dit, vind ik, niet heel overdreven. Ik zie wel eens honden die hele zwembaden achterlaten. Liet ze wel een heel spoor achter, dan liep ik waarschijnlijk de hele dag met een handdoek achter haar aan :lol: Tja, wat kun je er verder aan doen? Die baard eraf vind ik zonde, ik ben juist gek om de sik van mijn meisje.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Sandra

Bericht door Sandra »

ik had bij mijn airedales juist hele lage baarden :D ik vind dat zooo cool staan :oops:

maar idd ze kunnen lekker lekken en kliederen.

ik had een eigen handoekje voor ze en als ze gedronken hadden dan haalde ik die langs hun baard en dan was het droog.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Sandra schreef:ik had bij mijn airedales juist hele lage baarden :D ik vind dat zooo cool staan :oops:
Ja mooi he?
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

ja ik vind de sik ook fantastisch!!!
en mij maakt ook niet zo heel veel uit die paar druppels,
maar mijn ouders hebben het er niet zo op...

heb ook een tijdje geprobeerd iedere keer na het drinken zn bavvie af te drogen,
maar dat kon zn sik helaas niet redden... :wink:
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

BAVVIE POWERRRR!!!!
hahahaha :lol:

ik ken het Corrie :wink:
inderdaad na het bavvie afvegen gelijk weer drinken!
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Wanneer je ook een russische terrier hebt rondlopen maak je je geen zorgen meer om het natte baardje van een airedale :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

Esther schreef:Wanneer je ook een russische terrier hebt rondlopen maak je je geen zorgen meer om het natte baardje van een airedale :mrgreen:
hahaha daar zit wat in ja.. :lol:
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Tineke

Bericht door Tineke »

Het is inderdaad soms wat lastig. Ik heb in ieder geval een aparte handdoek hangen hiervoor.

Het lukt niet altijd, want ook bij mij gaan ze soms gelijk erna weer drinken.
Wat wij nog het meest lastige vinden is dat ze druppen op de tegels. Vooral Sheila die drinkt soms zo wild dat de bak verschuift of soms omgegooid wordt en vervolgens mijn keukenvloer drijfnat is. :roll:

En die wordt dan spiegelglad en dan moeten wij oppassen dat wij op onze pantoffels niet onderuit glijden :shock: (is al een keer gebeurd :!: )

Dus daar hangt ook een handdoek voor om de vloer droog te maken.
Maaike

Bericht door Maaike »

Tja onze Hero is een sop type. Die vind het zelfs leuk om een speeltje in een volle waterbak te gooien en het er dan weer uit te vissen. Ik ben dan ook heel blij dat ik tegels heb hier. :roll:
Maar we hebben hier toch wel een doekje in de buurt van de waterbak. Als hij het te erg maakt dan veeg ik het wel even af hoor. Zeker omdat hij na het drinken altijd ff komt knuffelen.
Ik vind dat niet zo'n probleem maar hij doet dat ook bij eventuele visite :twisted:
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Bericht door maria »

Harrie kwakt ook al zijn speeltjes of sokken die uit de was komen in zijn waterbak.
Ik heb wel zijn baard eraf gehaald ( wel in overleg met hem :lol: ),zeker omdat hij altijd in het bos rond loopt en elke dag op de boerdeij komt.je wilt niet weten wat hij anders ophaalt in de paarden en koeienstal.Het is even wennen deze look en het hoort ook niet,maar tja.......soms kan het even niet anders.
Gebruikersavatar
Ineke
Puppy
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:04
Locatie: Gelderland

Bericht door Ineke »

Wij werken hier ook met handdoek of keukenrol. Maar Risca is in vergelijking met onze vorige airedale een keurige drinkster. Onze Mayra had de gewoonte de laatste slokken water elders weer uit haar bekkie te laten lopen. Overal plasjes. Niet te veel water in de bak en regelmatig bijvullen/verversen scheelt ook wel. Kunnen ze minder flodderen.
Sinds de komst van Risca hebben we zo'n bodemstandaard waar haar bakken inpassen. Ideaal! Geen geschuif meer van bakken in de keuken en geen vieze plekken meer op kastwand of muur, omdat de rand van de bakken altijd daar tegenaan schuurde.
Gebruikersavatar
Spike
Junior
Junior
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 mar 2007 12:10
Locatie: Margraten

Bericht door Spike »

maria schreef: Ik heb wel zijn baard eraf gehaald ( wel in overleg met hem :lol:
aah dan is Spike gelukkig niet de enigste die soms zonder sik loopt :wink: :lol:
Spike,door de ogen van zijn baasje Romy!=XxX=
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Bericht door Barbera »

Donna slobbert ook af en toe lekker weg...
Onder haar waterbak heb ik een grote theedoek liggen.
Een stukje zeil of iets anders kan ook.

Donna heeft een hele mooie 'sik'.
Dat hoort bij haar, dus ik pak liever evt. even een doekje.
Airedales zijn voor de rest supermakkelijk, ze haren niet. Geen kleding en meubels onder het haar, wat dan ook, dus ik maak me niet druk om een paar waterdruppels.

Groetjes,
Bar
Maaike

Bericht door Maaike »

Spike schreef:
maria schreef: Ik heb wel zijn baard eraf gehaald ( wel in overleg met hem :lol:
aah dan is Spike gelukkig niet de enigste die soms zonder sik loopt :wink: :lol:
Och, wel jammer hoor. Ik vind nou juist die sik zou leuk. Een beetje druppen en een doekje erbij is toch niet zo'n ramp?
Plaats reactie