Trimmen hoe vaak?

Tineke

Trimmen hoe vaak?

Bericht door Tineke »

Vanavond de honden weer goed geborsteld en gekamd.
Ik trim ze dan ook een beetje bij. Vooral bij Sheila komt er dan veel haar van af. Bij haar is het allemaal wat sluik en lang.
Bij Kyra is korter en steviger en daar haal ook niet veel van af.

Nu lees ik bij de vorige topics dat sommige 4x per jaar worden getrimd.
Nu heb ik altijd begrepen dat ze maar 2x per jaar trimrijp zijn. Ik laat dat dan ook doen door een echte trimster.
Hoe zit dat nu precies?

En de honden die shows lopen die worden toch het hele jaar bijgewerkt, geeft dat geen problemen met de huid?

Harry is altijd bang dat ik er teveel tussendoor trimt.
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik heb 2 aparte trimmesjes. De een wat groffer.
En met mijn vingers. (van mijn schoonmoeder geleerd 30 jaar geleden.

Maar echt handig ben ik nog niet bij de lastige pleken zoals kop, staaart, buik.

Mijn trimester vind het ook niet verstandig meer dan 2 keer per jaar.
Bij Kyra vind ik het niet nodig. Maar bij Sheila vind ik het een ander verhaal.
Jade

Bericht door Jade »

18 oktober: triminstructiedag te Elst via de ATCN.

Ik weet er het fijne ook niet van, maar misschien is zo'n dag dan reuze handig en leerzaam?
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik weet het . Ik wilde de afgelopen keer al gaan, maar toen kon ik niet. :( En later bleek ook dat het niet doorgegaan was.

Dus ik hoop dat ik 18 oktober kan. :)
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Als je een hond in een stripvacht zet dan kan je ze vaker (laten) plukken. Een deel van de vacht is dan eerder plukrijp dan het andere deel van de vacht. Het voordeel is dat de hond er altijd netjes bij loopt.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Een stripvacht :?: Wat is dit,nog nooit van gehoord :oops:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Op deze pagina staat een uitleg over plukken en strippen. Ongeveer halverwege begint het stuk over stripvacht. http://home.planet.nl/~storm780/plukvacht.htm
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Esther ik heb het verhaal gelezen van de stripvacht. Maar dat is echt werk voor een professionele trimster.

Het is denk wel prettiger voor de hond en inderdaad je hond ziet er altijd netjes uit.

In ieder geval bedankt voor de informatie. :)
Maaike

Bericht door Maaike »

HMMM Het klinkt allemaal wel heel erg professioneel en ik twijfel er echt niet aan dat het ook heel professioneel gebeurd hoor, maar reken eens even uit wat je dan kwijt bent aan de trimsalon of in hun geval, wat zij er aan verdienen als je je hond dus op die manier getrimd wilt hebben.
Ik vind het zinnetje dat een hond die maar 2 keer per jaar getrimd zou worden dan onverzorgd zou zijn wel erg ver door getrokken. Een niet getrimde hond is niet per definitie ook meteen onverzorgd. Dat vind ik toch echt 2 verschillende dingen.
Als een kapper roept dat lang haar onverzorgd is dan komt dat alleen maar omdat iemand met lang haar nu eenmaal minder vaak zijn kassa spekt dan iemand met een kort kapsel.(onverzorgde types even buiten beschouwing gelaten)

Ik vind het prettig dat Hero er goed uitziet hoor maar ik ga er niet extra voor naar een trimsalon. Met wat training en advies her en der kom je een heel eind.
Ik weet trouwens nog niet echt of ik Hero vaker dan 2 keer per jaar ga trimmen of niet. Ik wil gaan trimmen naargelang zijn vacht dat aan geeft. Dus wanneer hij pluk rijp is. En als ik het echt even niet meer weet dan kan ik altijd nog naar een trimsalon.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Jeanette schreef: Hij is ongeveer 4 weken geleden tot op zijn huidje kaal getrimd. Dit heeft een andere fokster gedaan, die mooi kan trimmen.
Foto! Foto! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Hij ziet er prachtig uit :D

Op die laatste foto is ie inderdaad wel kaal maar vier weken later ziet ie er weer deftig uit!
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Zo kaal zijn ze bij ons niet geplukt. Maar het resultaat na 4 weken mag er wezen. :)
Prachtig :!:
Maaike

Bericht door Maaike »

Hij ziet er echt heel mooi uit hoor
Jade

Bericht door Jade »

Hij ziet er netjes uit en leuke fotos.
Sandra

Bericht door Sandra »

Jeanette schreef:Hier snel een paar net in de tuin gemaakt.
Meneer had niet veel zin, dus kijk de komende dagen wel weer om nog een paar foto's te maken.
Maar hier een kleine indruk.

Afbeelding
Hier zou Glenn alvast wat aardbeien plukken.
Die heeft hij van de week uit een emmer "gejat", die wij hadden weggegooid, omdat die week waren geworden.
Maar Glenn vond ze blijkbaar nog erg lekker en heeft de smaak nu te pakken :roll:

Afbeelding
Glenn wilde niet echt stilstaan.
Het is dan soms net een stuiterbal.
Poseren? Nooit van gehoord :x

Afbeelding
Nou, vooruit ... dan ga ik wel even een paar seconden op mijn kontje zitten, maar daarna :(
Wegwezen .....................

Vier weken geheel kaal en nu alweer lekker mooi in de vacht, die ook steeds stugger begint te worden.
Glenn wordt volgende week op 2 juli alweer 14 maanden oud.

Ogh ja, hier nog een foto toen hij pas getrimd was.
Dat was wel effe schrikken, hoor :roll:
Afbeelding
Wat een verschil in 4 weken, he?
Geheel kaal getrimd tot op de huid :oops:
super netjes hoor :!: , die van mij gingen ook altijd zo kaal.

offtopic; wat een mooi onderschrift :D
Plaats reactie