Trimmen hoe vaak?

Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

Bericht door Evelien »

De fokker waarvan wij een puppy willen kopen raadt ons 1x per 5 maanden aan.

Evelien
Maaike

Bericht door Maaike »

Dat komt dam op 2 a 3 keer per jaar uit.
Tineke

Bericht door Tineke »

Dank jullie wel voor de reacties. Als ik alles zo lees denk ik dat ik het bij 2 keer per jaar hou, als ze trimrijp zijn. Dat laat ik dan doen bij onze trimster. En zelf zal ik tussendoor een beetje bijhouden.
Ik probeer 18 oktober wel bij de triminstructiedag langs te gaan.
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik heb Sheila en Kyra vanochtend toch even bij de trimster gerbacht. Ik vond dat bij Sheila er veel haar vanaf kwam met het borstelen en kammen. Op de vloer vind ik ook veel losse haren.
Bij Kyra is dat een stuk minder.

Dat klopte bij Kyra zat het veel vaster en dichter, die heeft heel licht bijgetrimd bij de kop, poten en kont.
Maar Bij Sheila zat het veel losser en daar heeft ze bij de rug ook bijgetrimd. Ze verwacht dat Sheila ook binnenkort echt trimrijp is. Dus afgesproken dat wij september dat even bekijken.

Dus waarschijnlijk gaan ze in verschillende periodes getrimd worden.

Ik vind het wel heel apart dat ondanks ze zussen zijn zo verschillende vacht hebben.

Ik zal proberen vandaag of morgen even foto's te maken.
Jade

Bericht door Jade »

Tineke schreef: Ik vind het wel heel apart dat ondanks ze zussen zijn zo verschillende vacht hebben.
Rossi en Tubbe hebben dat ook. (broertjes)
Tineke

Bericht door Tineke »

Ja nu ik erover denk, bij mensen is dat ook :lol: :lol:
Mijn zus en ik hebben ook totaal verschillend haar.
:wink: :wink:
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Bericht door Barbera »

Bij mijn vorige hond dit ik 'de grote pluk' zelf, elke dag een uurtje.
Daarna bracht ik haar bij een goede trimmer, die de poten, kop en moeilijke delen dan af maakte.
Scheelt een heleboel kosten en je hond vindt het leuker dan 5 uur op een trimtafel staan.

Donna heeft eind mei een grote beurt gehad en gaat na onze vakantie even terug om alles bij te werken. Voor haar ook een stuk fijner en het ziet er mooier uit.
Het 'uitwollen' of het 'strippen' laat ik wel doen, met name de poten en haar kop. Vaak wordt dat lang, stro-achtig en knoperig.
Je kan een heleboel zelf doen, dat scheelt in tijd bij de trimmer, dus ook in de kosten.

Groetjes,
Barbera
Plaats reactie