staart trimmen

Plaats reactie
Maaike

staart trimmen

Bericht door Maaike »

Omdat mijn plannetje om bij de fokker te leren hoe een airedale te trimmen, laatst niet door ging ivm met de verkeerde brandstof in de auto, ben ik er zelf maar aan begonnen.
Ik heb een trimmesje gekocht en van die vingercondooms en samen met het trimschema moet ik zeggen dat ik niet intevreden ben over het resultaat. :)
Ik heb alleen een probleempje. Hero laat het bijna niet toe om aan zijn staart te komen. Met kammen is ie er ook al niet dol op maar met trimmem maakt ie er helemaal een drama van. De staart aanzet lukt nog wel maar als ik zo ongeveer 1/4 heb gehad dan gaat ie draaien, piepen en uiteindelijk gaat ie op zijn staart zitten zodat ik er niet meer bij kan. :? Ik geef niet zomaar toe maar ik wil hem ook niet bang maken om getrimt te worden zodat ie dadelijk niet meer op de tafel durft.
heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?
Jade

Bericht door Jade »

Ik zou even kijken of hij misschien ergens pijn heeft...? Zo niet, misschien een andere keer verder gaan als hij weer fris en fruitig is?
Aan de voorkant wat afleiding bezorgen?


:lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

Jade schreef:Ik zou even kijken of hij misschien ergens pijn heeft...? Zo niet, misschien een andere keer verder gaan als hij weer fris en fruitig is?
Aan de voorkant wat afleiding bezorgen?


:lol:
Daar kijk ik ook iedere keer naar. Ik mag wel aan zijn staart komen om te aaien maar trimmen en kammen niet. Ik voel of zie ook niets aparts aan de staart.
Jade

Bericht door Jade »

Beetje masseren zodat hij wat ontspant misschien en dan weer langzaamaan verder proberen voorzichtig...en anders misschien beter wachten tot een volgende keer weer, beetje bij beetje... Wat je al zegt, niet forceren..
Sandra

Bericht door Sandra »

de staart kan soms bij de airedale gevoelig zijn met trimmen.
soms is het ook slim om er iets meer haar erop te laten [ niet te kaal trimmen]

ik zou even stap voor stap in etappes dus de staart doen.
niet lang door gaan als het zeer doet [negatieve ervaring met trimmen]
Maaike

Bericht door Maaike »

Jeanette schreef:Ik heb Glenn zijn staart met de hand getrimd, maar ... moet zeggen dat hij het ook goed vindt dat ik aan zijn staart en kontje kom.
Zowel met kammen als met trimmen.
Alleen rond zijn anus knip ik het haar voorzichtig weg met een schaartje met zo'n rond topje.
Wordt bij kleine kinderen ook wel gebruikt om nageltjes te knippen?
Hero heeft het van begin af aan niet leuk gevonden als ik aan zijn staart kom. Rond de anus is ook geen probleem.
Ik denk dat ik het nu maar even met rust laat en gewoon iedere keer met kammen er even aandacht aan besteden door er gewoon kort overheen te kammen ed.

bedankt voor de reakties. Daar kan ik wel wat mee denk ik.
Maaike

Bericht door Maaike »

Ja stom dat ik daar niet aan heb gedacht zeg. Dat doe ik inderdaad ook altijd zo. Behalve bij die staart dan.
Thanks for the eyeopener :D
Jade

Bericht door Jade »

Helemaal zo gek nog niet :!:
Plaats reactie