vanaf welke leeftijd trimmen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

vanaf welke leeftijd trimmen?

Bericht door Boukje »

Hoi allemaal,

ik heb even een vraagje, vanaf welke leeftijd plukken/trimden jullie je airedale?

Ik heb bij Jane toen ze 3,5 maand was de nestharen van haar voorhoofd geplukt en toen zag ze er veel mooier uit. De rest is nog niet lang en zit nog 'vast' dus daar heb ik niets mee gedaan hoor.

Groetjes.
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Maaike

Bericht door Maaike »

Ik heb Hero elke dag even op de trim tafel voor een kam beurt en dan kijk ik even of er hier en daar geplukt moet worden. Vaak begint hij last van jeuk te krijgen en dan zit er ergens veel oud haar. Bij pups kun je vaak al stukjes plukken omdat die vacht nog moet veranderen.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Benthor is voor het eerst getrimd toen hij zes maanden was.
Afbeelding
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Sally is voor het eerst getrimd toen ze 4 maanden oud was. Sindsdien wordt ze elke 6 maanden getrimd.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Siem
Junior
Junior
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 apr 2007 20:54
Locatie: Badhoevedorp

Bericht door Siem »

Bailey is pas laat voor het eerst getrimd. Hij was een maand of 6/7. Ik was al eerder bij de trimster geweest omdat ik dacht dat hij al plukrijp was vanwege alle plukken die je er zo uit kon trekken maar zij vond hem toen nog niet plukrijp.
Een goed trimster weet wanneer je hond er aan toe is.
Gebruikersavatar
Siem
Junior
Junior
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 apr 2007 20:54
Locatie: Badhoevedorp

Bericht door Siem »

Dat klopt niet helemaal hoor. Ik dacht ook dat hij trimrijp was omdat ik er echt makkelijk bossen uit kon halen maar de trimster vond toen van niet. Voor een leek lijkt hij al snel plukrijp vooral omdat je blijft stofzuigen :lol:
Plaats reactie