Eigenwijze airedale

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Eigenwijze airedale

Bericht door Esther »

Vanochtend kwamen we onderweg 2 airedales tegen! Benthor vond dat natuurlijk prachtig. Helaas was de bazin van één van de airedales een beetje chagrijnig. We kwamen haar tegen in het losloopgebied. Ik had alles aangelijnd vanwege de wei met de stier. Passeren ging prima.

Toen keerde ze om en zei ze " loop maar even door". Ik dacht eerst dat ze het tegen haar hond had want ik krijg nooit commando's. Maar nee, ze had het tegen mij. Waarom ze mij niet gewoon opnieuw passeerde is mij een raadsel. Wij liepen op ons eigen relaxte tempo door.

Toen zei ze "Als je gewoon even 50 meter doorloopt dan kan ik ook verder". Ik zei haar dat het mijn probleem niet is als haar loslopende hond (die ondertussen in een sloot zat) niet wil komen. Toen was het opeens mijn schuld dat ze haar hond had moeten loslaten en dat ze mij niet kon passeren.
Ik heb haar gezegd dat ze zich niet zo moet aanstellen.

Ondertussen liep ik door en wilde haar hond nog steeds niet komen. Toen kon ik het niet laten om te roepen dat het gewoon een eigenwijze airedale is. :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Eigenwijze airedale

Bericht door Bor »

Sommige baasjes van airedales moeten nog even gewezen worden op de verantwoordelijkheid van het voor schut lopen, met een airedale... helemaal eigen schuld, bij de aanschaf direct al. Haha.
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Eigenwijze airedale

Bericht door FENNA »

Met een airedale is een wandeling altijd wel een hele belevenis
Meestal als ik mensen zie aankomen lijn ik Fenna vast maar vorige week was ik weer te laat
Wij wandelen rond een hal waar af en toe beurzen zijn en dan loopt daar ook veel volk
Er zaten 2 bejaarde dames op een bankje te wachten en Fenna daar recht naartoe :x
Ik ben haar dan achterna gelopen hopend dat ze niet met haar vuile poten op die dames zou opspringen
En deze keer had ik geluk ze heeft niet gesprongen :applaus:
Voor alle veiligheid heb ik haar de rest van de wandeling maar aan de lijn gehouden
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Eigenwijze airedale

Bericht door Helene »

Ja als ze wat interessants zien ,zijn ze weg ,gelukkig heeft fenna niet gesprongen tegen die dames ,de volgende keer denk ik je weet het nooit bij onze vriendjes, het is altijd alert zijn ,zelfs als ze bijna 10 jaar zijn groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Eigenwijze airedale

Bericht door mleentje »

Tja, rustig wandelen is er met onze vriendjes niet bij. Wij hebben ondertussen een goede 20-jaar zo’n spring-in-het-veld - een Wheaten en twee Airedales - en nog laat ik mij soms verrassen. Vooral joggers vormen bij Guus een gevaar. Hij springt er enkel naar als ze een raar loopje hebben en ik niet oplet. Zo heb ik een paar maar een scheldcannonade naar het hoofd gekregen en ik kan die mensen wel begrijpen. Ze schrikken zich een bult en krijgen een krab op hun blote dijen toe.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Eigenwijze airedale

Bericht door Bor »

Ja, scheldcannonades horen bij het bezitten van een airedale. daarmee is mijn woordenschat al redelijk verbreed :mrgreen:
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie