Stom

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Stom

Bericht door Donna »

Beste allemaal,
De onderwerptitel heet stom en dat vind ik. Hoop jullie ook nadat jullie het gelezen hebben. Ergens in de winter was ik met Donna een wandeling aan het maken en zagen we in de verte een airedale. Het toeval wil dat we steeds meer naar elkaar toeliepen. Bij het dichterbij komen zag ik dat er iets "ontbrak" aan de andere airedale. Natuurlijk raak je aan de klets en ik vroeg wat ze met de baard hadden gedaan. Weggeknipt. Ik moest echt tot 10 tellen en vooral toen ik de reden hoorde. Bij het drinken wordt het een groot waterballet. Ik heb op m'n tong gebeten en denk nog regelmatig aan dit voorval als ik het water opveeg wat rond de bak ligt. Ik kies voor opvegen!
Gr.
Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Stom

Bericht door Eldrid »

:lol: Tja wij kozen ook voor de dweiloptie. Er was een speciale waterdweil naast de bak. En we kwamen met een doek aanrennen wat Diezel he-le-maal-niet leuk vond. Maar ja, somethings gotta give...

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Stom

Bericht door Bor »

Bor blijft netjes wachten tot wij hem komen bedienen van een droge(re) baard. Hij hangt dan met z'n baard boven de waterbak en wacht tot die is afgeveegd... Mika hoeft niet, die knoeit minder op de éen of andere manier. De baard afknippen is nooit in me opgekomen. In het volgende huis ligt er zeil in de keuken, waarschijnlijk stoppen we dan met vegen van baarden en doen alleen de vloer zo af en toe.
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Stom

Bericht door Sjef »

Sjef drinkt hier bijna altijd uit de vijver en dan ligt er inderdaad een heel spoor aan druppels in de tuin en in huis; wij hebben over zeil in huis dus mij maakt het niets uit. Bovendien is het maar water ! Minder is het als hij na het drinken even zijn snuit lekker komt afvegen maar ook dan: het is maar water. Het valt me trouwens op dat er verbazingwekkend weinig voedselresten blijven hangen in zijn sik. Een airedale zonder sik lijkt mij niks.

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Stom

Bericht door Helene »

Escher veegt zijn baard liever zelf af, meestal aan mijn broek en als ik begin te gillen van nee rent hij naar de bank .Ik heb het ook eens gezien op een camping in Frankrijk , daar stonden mensen met een airedale zonder baard ,vanwege dezelfde reden , inderdaad stom , het is maar water ! groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Stom

Bericht door mleentje »

Oh maaltte knoeien met water heb je echt geen baard nodig! Onze Wilma hapte water en liet de laatste teug gewoon van tussen haar bek glijden. GOok uus drinkt meestal uit de vijver. Wij vangen hem dan bij het binnenkomen op om poten en baard af te vegen. Daarbij draait hij zich promt op zijn rug en begint op onze handen te kauwen. Wij hebben een eeuwige pup in huis vrees ik. Een Airedale zonder baard, nee bedankt!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Stom

Bericht door Esther »

Als je last hebt van natte airedalebaarden dan moet je er een Russische terriër bij nemen. Dan klaag je daarna nooit meer over natte airedalebaarden. :engel:
Afbeelding
Plaats reactie