ienieminie

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

ienieminie

Bericht door Bor »

Wat een mooi begin van de dag! Sowieso is het wandelen met twee kanjers al geweldig om je dag mee te starten. Goed of minder goed gehumeurd. Wel of geen planning voor die dag. Goed of slecht geslapen. Maakt allemaal niet uit als je in de natuur wandelt met twee van zulke lieverds.
Vandaag een extra mooi randje, we kwamen een ienieminie klein pieterpeuterig engels bulldogje tegen. De man was duidelijk aan het oefenen met het zwartje buikje op pootjes en vroeg rustig vanaf een afstand of mijn honden goed gingen met pups. Ja natuurlijk!
Trots en smeltend kijk ik dan toe hoe Bor als eerste heel voorzichtig even het dingetje benaderd en dat Mika er achteraan snuffelt en ook al veel, veel beter door heeft hoe om te gaan met zo'n zwart vlekje.
Man blij met weer een fijne kennismaking met twee hele enge, grote reuzen. Hij had thuis nog een Amerikaanse bulldog, maar de pup was toch nog wat schichtig voor andere indringers. Ik blij met mijn twee reuzen.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: ienieminie

Bericht door Helene »

klinkt allemaal heel lief , Escher gaat ook heel goed om met pupjes , ze mogen zelfs omhoog springen om aan zijn oren te hangen hij laat het rustig over zich heen gaan .Als hij het beu is wandelt hij weg ,mooi toch! Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: ienieminie

Bericht door Eldrid »

Geweldig he? Hoe ze met pups omgaan? Wat zal jij trots zijn op je reuzen!

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: ienieminie

Bericht door Nicoline »

Dat klinkt heel lief, leuk hoor. Ik kan me goed voorstellen dat je dan erg trots bent. Molly is ook heel behoedzaam met pups, en ook met kleine mensjes.
We hadden hier met oudjaar een huis vol vrienden waaronder ook een net 4-jarig meisje Zahra. Ze werd onweerstaanbaar aangetrokken door Molly, maar was aan de andere kant ook een beetje bang. Aanvankelijk wilde ze Molly alleen aaien als er iemand bij was , Molly mocht niet aan haar snuffelen en Molly leek dat te begrijpen. Ze was heel rustig en kalm en bleef op afstand hoewel ze erg graag met dat miniatuur wezentje wilde spelen.Na een dag was het ijs helemaal gebroken en weken ze niet meer van elkaars zijde, Zahra kroop naast Molly in de mand , wilde haar zoveel aaien dat ik zelfs rust periodes moest instellen. Molly zocht hulp, kwam naar me toe en keek me vragend aan alsof ze wilde zeggen, houden die kleine handjes dan nooit op met aaien? We hebben Zahra goed leren tellen tijdens haar bezoekje, als ze bij honderd was mocht ze weer even gaan kroelen!
Afbeelding
Plaats reactie