Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Donna »

Op dit moment genieten wij van de laatste dagen van onze vakantie in Noord Spanje. Donna heeft net nog een sardientje gegeten (ja, beter verwend dan verwaarloosd), haar zoveelste tapa.
Het had nog al wat voeten in de aarde voordat we besloten weer naar Spanje op vakantie te gaan. Dit voorjaar bleek dat we onze vakantie op het einde van het hoogseizoen moesten nemen. We schrokken ons rot toen we naar de prijzen keken die we voor een vakantie, zoals wij die willen doen, zouden moeten betalen. Donna keek regelmatig mee en liep dan meestal kopschuddend van tafel. Toen het woord Texel viel ging Donna door het lint. "Je denkt toch zeker niet dat ik op zo'n stom eiland ga zitten. Ben toch niet voor niets vorig jaar met een cursus Spaans begonnen". Donna was voor geen enkel argument te hebben. Toen we haar er op aanspraken dat ze geen kostgeld hoefde te betalen had ze als tegenargument dat de hondenbelasting ook afgeschaft was in Amsterdam. Tsja, daar konden we niets tegen in brengen. Er bleef ons niets anders over dan verder te zoeken. Vorig jaar waren we verwend met een huis dat in het voorjaar helemaal verbouwd was en wij de derde gasten waren. Zoiets moest het weer zijn. Helaas drie weken voordat we op vakantie zouden gaan was dit huis verhuurd (voor een prijs die wij niet wilden betalen). Donna fluisterde ons in het oor: zeg tegen die verhuur mevrouw dat ze verder moet blijven zoeken. Twee weken voor onze vakantie was er een mail. Er was een annulering op een huis voor let wel!!! 18 personen!!!! In dezelfde wijk als waar we vorig jaar waren. Dit huis konden we krijgen voor een last-minute prijs. Het huis was omheind, op een berghelling gebouwd met een gigantisch uitzicht. Dankjewel Donna. Meteen geboekt.
Na een goede rit met een overnachting in Frankrijk in Spanje aangekomen. Natuurlijk geen zin in koken dus 's avonds naar een restaurant aan het strand waar we vorig jaar ook al lekker hadden gegeten. Vanaf het moment dat we de auto geparkeerd hadden liep Donna al met een kwispelende staart naast ons. Zou ze het doorhebben vroegen we ons af. Nou Donna had het feilloos door. Bij de deur lag een grote varkenspoot op tafel. Ze keek naar de tafel maar hield zich keurig in. We zaten nog niet of daar kwam de beloning. Een bordje vers afgesneden ham. Zoals gebruikelijk één stukje voor ons en één stukje onder de tafel. Voor ons tapa voor Donna hapa.
Qua wandelen hadden we dit jaar met het huis ook geluk. We hoeven maar 500 meter te lopen en daar begint het bos. In dit gedeelte van Spanje is het niet zo vlak als bij ons dus hebben we na bijna 2 weken extra kuiten en bovenbenen gekregen. Op het moment als we van de zandwegen afgaan en de paden nemen worden het klauter- partijen. Voor Donna niks leuker natuurlijk. Gelukkig wel veel bomen zodat er genoeg schaduw is. En het resultaat van de cursus Spaans mag er zijn. We hebben nog steeds niet door of Donna Catalaans of Castellaans spreekt met de honden hier maar het gaat echt fantastisch.
Als een echte donna houdt Donna natuurlijk haar siësta's en omdat de tuin omheind is dachten wij ook zorgeloos te kunnen ontspannen. Niets bleek minder waar. Donna was op een middag verdwenen. Paniek in de tent. Donna had haar halsband met penning met telefoonnrs. niet om (want het was toch omheind). Nog grotere paniek dus.
Waar ze over de muur of door het hekwerk is gegaan is ons nog steeds niet duidelijk. Wel haar beweegreden om zich buiten de tuin op te houden. Een kat. Dit maakte Donna ons even later duidelijk. Wij roepen Donna, Donna. Op een gegeven moment hoorden we haar hijgen. Ze liep op straat voor het hek met haar tong bijna op de grond. Wij de trap af en blij dat ze we weer was. Toen Donna enigszins op adem was gekomen kwam het hoge woord eruit.
"Ik zag een kat en dacht hapa weer een tapa".
Met oude ligstoelen de vermoedelijke gaten in de omheining gebarricadeerd en nog hele fijne en ontspannen dagen gehad met Donna.

Gr.

Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door mleentje »

Wat een spannend verhaal. Tja, Donna houdt de stand hoog maar verliest het jachtinstinct evenmin uit het oog. Een gat hoeft niet groot te zijn om er door te klimmen. In gaten of spleten zien zijn ze kampioen en een afsluiting op losse aarde is zo ondergraven. Gelukkig bleef Donna 'plakken' bij de eerste atractie. Omheind en Airedaleproof zijn duidelijk geen synoniemen!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Eldrid »

Wat een bofkontje is Donna! Ze heeft haar personeel duidelijk goed onder de duim :lol:

Groetjes,
Diezel en Eldrid
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Esther »

:lol: :lol: Wat een leuk verslag!
Ik mis alleen de foto's nog. :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Bor »

Wat een heerlijke vakantie heeft Donna gehad, zeg! En wat lief, dat jullie ook wel mee mochten genieten van haar.
Het afzetten van de omheining met tuinstoelen komt ons bekend voor. Mika was ook (een paar) keer foetsie uit de leuke omheinde tuin in Callantsoog (Bor en Mika spreken geen Spaans, dus deden het met een stukje Nederland)
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Sjef »

Het klinkt als een superlocatie zeg ! Jullie zullen wel heerlijk genoten hebben. Ik neem aan dat jullie Donna's uitstapje gevierd hebben met een aantal heerlijke Hapas ????? Wat een donderstenen kunnen het soms ook zijn hè

Groeten van Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Donna en de Spaanse Tapas (in haar geval Hapas)

Bericht door Helene »

wat een leuk verhaal typisch Donna , lekker haar eigen gang gaan , geniet groet hélène
Plaats reactie