Honden zijn soms net kinderen

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Esther »

Af en toe (vooruit, regelmatig :engel: ) maakt Benthor er een spelletje van als ik ze wil gaan uitlaten.
Iarik en Mukkie lopen enthousiast naar de hal, Benthor blijft in de kamer staan. Als ik hem wil ophalen dan eindigt zoiets in rondjes rennen om de bank.

Ik haal hem dus bij voorkeur niet op. :mrgreen:

Een alternatief is roepen. Ik weet natuurlijk al dat dat redelijk kansloos is. Maar goed, ik ben de baas :lees: en roep mijn hond.
En nu komt het: als Marco thuis is wat doet Benthor dan als ik hem op zo'n moment roep? Hij kijkt Marco aan. Echt met een blik van, wat vind jij er van, zal ik luisteren?
En natuurlijk luistert Benthor dan wel naar Marco, zijn baas die hij altijd (vooruit, bijna altijd :mrgreen: ) gehoorzaamt.

Honden zijn soms net kinderen. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door mleentje »

Daar zeg je wat. Wij zijn niet zo'n regelmatige uitlaters. Vooral de avondwandeling kan wel eens letterlijk in het water vallen. Bovendien kunnen vergaderingen en werk roet in het eten gooien. Heel soms is een TV-programma de schuldige.

Is iemand thuis - of hij/zij nu aan het werk is ziet Wilma niet - dan durf Wilma wel eens staan bedelen. Normaal krijgt ze haar zin dan niet: er is geen tijd en wij beslissen bovendien of de avondwandeling al dan niet doorgaat- Wilma mag/kan altijd de tuin in en daar valt heel wat te beleven -.

Meestal is 'wandelen?' voldoende om Wilma uitgelaten naar de hal te laten rennen. Soms doet ze alsof ze niets merkt en het woord haar niets zegt. Dan moet effectief de lijn worden gehaald en Wilma aan het tuinraam aangelijnd. Niet dat ze niet graag mee wil maar blijkbaar verkiest zij dan het baasje even niet te begrijpen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Bor »

Bor wil altijd heel graag wandelen, of in ieder geval mee. Ondenkbaar dat het vrouwtje richting voordeur gaat, zonder dat Bor mee wil (en ook alvast mee loopt, voor het geval ik er in m'n eentje tussenuit zou willen knijpen) Maar bij andere gebeurtenissen herken ik het verhaal van benthor en Wilma goed! Vooral Benthor die naar z'n baasje kijkt is herkenbaar! Als Inge of Henk iets van of met Bor willen, kijkt hij vaak naar mij en wacht zo'n beetje op mijn toestemming. Een knikje is dan voldoende... inderdaad net kinderen!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Helene »

meestal gaan wij samen wandelen , maar vandaag bleef ik thuis vanwege een open tuinweekend .Roel zegt ;Escher ga je mee? Escher wil opstaan en kijkt naar mij.Ik blijf zitten ,wat doet Escher? hij gaat niet mee en gaat weer liggen. Toe maar zeg ik ,ga mee met de baas anders moet hij alleen wandelen. Zeer traag en af en toe omkijkend volgt hij Roel die al buiten staat. Inderdaad net een kind. Dat grote kind wordt a.s. woensdag de 18e, al 6 jaar . Groeten Héléne
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Esther »

:lol:

Wat zijn airedales toch een eigenwijze drollen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Eldrid »

Diezel heeft ook zo zijn voorkeuren. Elke dinsdagavond werk ik tot laat in de avond. Steevast wacht hij met zeuren totdat ik thuiskom en dan blijft hij net zo lang jengelen tot ik hem meeneem naar buiten. Zelfs als Joep hem ervoor net heeft uitgelaten :? :lol:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Helene »

Diezel kent vast het boek :hoe heurt het ,het moet gaan zoal het altijd gaat
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Eldrid »

Over kinderen gesproken: het is hier knokken om aandacht tussen Pinkeltje en Diezel :roll: en da's best lastig want stiekem gaat mijn voorkeur toch uit naar mijn eigen hond :oops: Ik heb eigenlijk helemaal niks met schoothondjes en probeer van Pinkel ook weer een 'gewone' hond te maken. En dat gaat niet zonder slag of stoot.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Bor »

Ik kan me je voorkeur voorstellen. Geeft niks! Pinkel komt niets tekort bij jullie en het schoot-stukje gaat er wel (gedeeltelijk) vanaf. Met ieder dier heb je je eigen band en als dat een wat minder sterke band is, hoeft dat niet perse slecht te zijn. Met de hond die Henk mee nam in ons gezin had ik ook erg weinig. Maar al met al hebben we toch een leuke tijd samen gehad. Het leven brengt je dieren, mensen en momenten op je pad waar je zelf niet altijd voor zou kiezen, maar waar uiteindelijk toch iets moois uit kan groeien. Niet vergelijkbaar met wat er tussen jou en Diezel is, maar op een eigen, andere, manier ook goed.
Succes!! :duim:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Helene »

met knokken bedoel je jalouzie of het gedrag wat ik ook zag tussen Escher en het pupje van onze zoon, alles zien van elkaar en daar op reageren.Ik vond het toen moeilijk , dat weet je , gelukkig ging hij na een paar dagen weg en nu komt hij zo af en toe een dagje op visite, leuk maar je moet erg alert zijn en dat heb jij nu alle dagen?Het zal wel makkelijker worden natuurlijk want pinkeltje is er elke dag dus het is ook een soort training.Zelf houd ik wel van kleine hondjes en als ze dan nog schootje willen zitten, is het voor mij helemaal geweldig.Ik heb nooit een gehad.
Dat zal voorlopig ook niet gebeuren, maar misschien in de toekomst ?Als ik oud ben ? Neem Pinkeltje af en toe op schoot he voor mij , groet Helene
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Eldrid »

Pinkeltje is bazig en dringt graag op de voorgrond en Diezel doet dan een stapje terug. Aangezien ze de jongste binnen de roedel is moet ik daar wel een stokje voor steken anders neemt ze hier mijn toko over. Dus Diezel mag na mij naar binnen en dan Pinkeltje. De katten krijgen eerst eten dan Diezel en dan Pinkeltje. Diezel krijgt eerst aandacht en dan Pinkeltje. Zo laat ik haar weten dat zij het niet voor het zeggen heeft.

Ik neem haar soms ook wel op schoot hoor. Maar ik moet erg oppassen dat ik geen medelijden met haar krijg omdat haar bazinnetje overleden is. Ze mag pas op schoot wanneer ik haar roep en niet wanneer zij dat wil. Momenteel gaat dat redelijk. Al wil ze soms in haar enthousiasme zomaar op je schoot springen :roll: .

Ze heeft ook geen 'rem'. Je moet echt tegen haar zeggen dat het nu 'klaar' is en haar op een rustig plekkie laten liggen anders gaat ze door met Diezel treiteren d.w.z. in zijn wangen bijten etc. Ook dat is al een stuk minder geworden hoor. Ze leert wel heel snel. :ok:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Honden zijn soms net kinderen

Bericht door Helene »

teefjes zijn zo wie zo een beetje bazig en reuen geven dan alles toe , je doet het uitstekend ,geweldig en ze zal zich vast snel aanpassen
Plaats reactie