Donna en reuring in het cafė

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Donna en reuring in het cafė

Bericht door Donna »

Afgelopen woensdag besloten we dat ons fornuis koud bleef. We zijn naar Nieuwendam gelopen om daar in een café wat te eten. In het café aan de sluis en heel toepasselijk met de naam "Het Sluisje" gingen we naar binnen. Donna gedroeg zich voorbeeldig. Er zat een Golden Retriever bij twee heren. Deze hond werd keurig begroet en een tafeltje verderop namen wij plaats. De Golden werd keurig genegeerd en Donna vond het heerlijk dat ze tussen ons in mee mocht naar het café. Nee, bij Donna hebben we het toch niet nodig om de riem onder een stoelpoot te doen. Plotseling schiet er wat over de vloer. Donna in staat van paraatheid en achter de schim aan. De heren van de Golden zeiden als uit ėén mond: "een kat". Dat had Donna ook al bedacht. Onze Lieve Schat kennende is ze nu op een missie. Ze ziet er ineens twee keer zo groot uit en ze schiet naar het volgende deel van het café waar alle tafeltjes bezet zijn met mensen die genieten van hun drankje. Donna houdt hier geen rekening mee en omdat wij Donna kennen houden wij ook nergens meer rekening mee. Voordat de hele zaak verbouwd wordt zijn wij ook op een missie. Donna te pakken te krijgen voordat er in de media staat dat er een kat naar de eeuwige jachtvelden is gebracht door een Airedale. Er achteraan dus. Gelukkig zat de riem nog aan de halsband en balancerend tussen de tafeltjes op de riem gaan staan. Onze Lieve Schat gerustgesteld, kostte wat overtuigingskracht, en terug naar ons tafeltje. Wat bleek de schim was geen kat maar een kleine teckel. Terwijl wij verder gingen met eten werden we door twee bezoekers bedankt dat we wat reuring hadden veroorzaakt. Hoe graag hadden we deze complimenten niet ontvangen. En wat zijn we jaloers op leden van dit forum waar katten over hun Airedales lopen, bij elkaar slapen. Mocht iemand nu denken Cesar heeft hier een oplossing voor dan zal mijn antwoord zijn nee, niet bij Donna.

Groet

Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Donna en reuring in het cafė

Bericht door mleentje »

Wat een heerlijk verhaal. Of Cesar de opdracht zou aanvaarden is maar de vraag. Katten en Airedale princessen gaan zelfs zijn kunde te boven, vrees ik.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Donna en reuring in het cafė

Bericht door Eldrid »

Wat een avontuur weer! Maar wat fijn dat je je airedale zonder boze gezichten mee kunt nemen naar een eetcafé. Dat hebben wij nog wel eens anders meegemaakt. :( En in het geval van een 'vreemde' kat is het bij Diezel ook een ander verhaal hoor. Dan gaat hij er net zo hard en ook door roeien en ruiten achteraan. Waardoor wij dan ook alle zeilen moeten bijzetten :oops: Of als er een ongecastreerde dominante reu onder een tafel zit :? . Nee, dan is onze honnepon alles behalve lief... zoals een aantal forumbezoekers wel weten :wink: . Misschien moet ik de minder voorbeeldige verhalen ook maar 'ns wat vaker opschrijven....

groetjes,
Diezel & Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Donna en reuring in het cafė

Bericht door Bor »

Ik heb helemaal film! En nee, ik zal niet proberen om een oplossing in welke vorm dan ook aan te dragen. Ik weet hoe goed jullie Donna kennen en de Airedales hebben allemaal zo hun eigenaardigheden. Als er eenmaal iets is wat deze honden wel of niet willen/doen, dan is er geen Cesar, koekje, kaas, smeken, lief zijn dat nog helpt om er verbetering in aan te brengen. Zo zal met geen enkele overtuigingskracht iemand anders de poten van Bor kunnen knippen, of zelfstandig in zijn bek de boel kunnen/mogen controleren. Pas bij volledige narcose zal hij zich overgeven aan een ander. Tja... dus ik laat het wel uit m'n hoofd om jullie tips mee te geven voor de opvoeding van jullie koningin! Ik neem even aan dat het eten gewoon gesmaakt heeft?!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Donna en reuring in het cafė

Bericht door Helene »

ik zie het helemaal voor me, wat zullen jullie geschrokken zijn in eerste instantie en fijn dat je met donna en al de zaak niet bent uitgezet , want dat had ook gekund groeten hélène
Plaats reactie