Een goed verstaander...

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Een goed verstaander...

Bericht door Eldrid »

Diezel was in een moddersloot gedoken en gitzwart. Vervolgens had ik een bal in de vijver gegooid waar hij dan achteraan duikt en dan is hij weer helemaal schoon. Even later stond hij naast me opnieuw smerig doordat hij uiteraard opnieuw de sloot in geweest was. Waarop ik tegen hem zei; "getver ben je nou alwéér vies?" Hij keek me aan draaide zich meteen om en rende naar de vijver, sprong erin zwom een rondje en kwam er weer schoon uit.
:lol:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Bor »

:ok: :hoera: :applaus:
Hoera voor Diezel!! Hij weet best he het moet.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Een goed verstaander...

Bericht door mleentje »

Een zeer goede verstaander me dunkt. Nu ja, zo mooi en gemakkelijk als Diezel zwemt heb ik er nog maar weinig gezien. Hij wint het m.i. zelfs van de doorsnee 'echte' waterhond. Wilma kan als wij er bij zijn - ze kan en doet veel meer als baasjes niet in de buurt zijn - enkel waden. Ook onze Wheaten die veel sneller dan Wilma het water indook hield het daarbij. Die laatste hebben. We een keer in een vijver en één keer in de zee gegooid. Hij wist niet hoe snel hij terug moest komen zwemmen. En Wilma ? Nou, ik weet het niet. Ik heb Escher tijdens de wandeling in de problemen gezien en vrees dat Wilma net zo is. Ze is tijdens de wandeling in het Belgische Limburg trouwens niet mee gaan zwemmen maar vond rondjes lopen en nu en dan een lik water tegen de dorst blijkbaar leuker. Neen, een waterrat hebben wij niet.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Esther »

Handig, een hond die meedenkt. :mrgreen:
Afbeelding
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: Een goed verstaander...

Bericht door inky86 »

Geweldig die Diezel :hoera:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Donna »

Diezel is echt goed!

Donna pakt de zaak wat anders aan; vies worden hoort er gewoon bij, wat je ook doet, maar bij Donna komt alles ( meestal) weer goed!
Ze kan heel truttig zijn: nee, door nat gras loop ik liever niet, beter gewoon op het pad waar wij ook lopen. Maar..... als, dan ook goed.
Door de meest vieze sloten, modderpoelen en noem maar op en dan zo zwart als de nacht naast je komen staan, helemaal happy.
De vervolgstap, spoelen, gaat niet zomaar. De "drijfkoekies" zoals eerder beschreven, bieden soelaas. We gooien er een onder luide aanmoediging in het water. Donna vindt dit meestal genoeg om er dan ook in te duiken en het koekje op te halen ( en eten natuurlijk hè) en verschijnt dan weer schoon op land. In het geval Donna nog sporen vertoont van boerensloot of ander akelig geurende zaken, herhalen we deze stap nog een keer ( of -tig) en zo nemen we een schone Donna mee naar huis :D

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Helene »

jullie hebben het steeds over schone sloten, waar zijn die? Escher gaat gewoon vies naar huis, wij laten hem in de tuin ''opdrogen'' en dan laat hij al het vuil vallen op onze parketvloer. De slaven ruimen het op groeten hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Eldrid »

Je zou zeggen dat er geen schone sloten bestaan. Dat is waarschijnlijk ook zo. Want ondanks dat Diezel er 'schoon' uitziet. Ligt er elke dag toch een berg zand op de vloer... hoe zou dat toch komen?
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Een goed verstaander...

Bericht door Donna »

Schone sloten bestaan wel, alleen het centrifuge programma ontbreekt........

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie