Aardje naar haar vaartje

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Aardje naar haar vaartje

Bericht door mleentje »

Vorige week zaterdag was het weer trim tijd. Wie al langer op het Forum actief is herinnert zich wellicht dat Wilma getrimd wordt door haar kweekster en papa en mama daar hun thuis hebben. Op de boerderij - niet in het trimsalon- wel te verstaan.

Toen we binnenkwamen zat een mooi getrimde Airedale die met mijn ongeoefend oog toch wel erg op Wilma leek in de wachtbench. Het bleek Gust, Wilma's papa te zijn. Dat daar een dame binnengestormd kwam die duidelijk het trimsalon als 'haar domein' beschouwde deed hem blijkbaar weinig. Na wat aarzelen begon hij enthousiast te kwispelen en toen Wilma achter de muur verdween, klonk er wat gepiep. Best zielig. Hij mocht er dus even uit. Dat even werd de volle trimbeurt.

Wilma op de trimtafel en 'de Gust' los. Gust vond het duidelijk spijtig dat hem geen langer speelkwartier gegund was maar legde er zich bij neer: Wilma op de trimtafel en hij er rond - niet in de bench maar ook niet zo dicht dat het vervelend trimmen werd.

Wat volgde was typisch Wilma gedrag. Klappen met de tanden, piepen, het zwijgen opgelegd worden, erbij gaan liggen, ergens anders gaan zitten ... Kortom wat Wilma in de zelfde omstandigheden doet. Raar hoor een hond zien met gewoon hetzelfde gedrag. Hij kijkt wel minder triest uit zijn ogen en zijn oren zijn kleiner en zijn staart de helft, zonder krul en pikzwarte rug en 7 kilo zwaarder en reu. Maar toch.

Onze dame heeft duidelijk een aardje naar haar vaartje. Lief geboren zijn ze, Gust en Wilma.

Ik heb een foto waar hij van op afstand naar Wilma op de trimtafel kijkt. Ik poog hem gepost te krijgen maar dat zal ten vroegste op maandag zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Aardje naar haar vaartje

Bericht door Bor »

Leuk, om zo weer eens terug te zijn met de trimbeurt, dunkt me! En idd altijd weer leuk om te zien dat de airedale echt hele specifieke gedragingen heeft, die je niet in een ander ras terug ziet.
Ik kijk uit naar de foto!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Aardje naar haar vaartje

Bericht door Esther »

Haha een heren-versie van Wilma! Wat leuk trouwens dat je de ouders van Wilma nog regelmatig kan zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Aardje naar haar vaartje

Bericht door Eldrid »

Een bijzondere ontmoeting dus. Ik kijk heel erg uit naar je foto!

groetjes,
Diezel & Eldrid
Plaats reactie