6e zintuig

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

6e zintuig

Bericht door Bor »

Gisteren liep ik met Bor in ons eigen park en ineens bleef Bor stokstijf staan. Zijn houding was... groot, anders, raar, en heel serieus. Zodanig duidelijk dat ook ik bleef staan en hem niet probeerde over te halen met me mee te komen. Ik keek om me heen en zag toen waar Bor op reageerde. Het ging hem overduidelijk om een jongeman die er stond. Er staan vaak jonge mensen in het park, er is een school vlakbij. Zelfs als ik me weleens wat geïntimideerd voel, loopt Bor er normaal gesproken gewoon langs en houdt dan hooguit mij meer in de gaten. Nu was het anders. Alsof Bor zei: we gaan niet langs die persoon! Ik heb geen risico genomen en ben een weggetje eerder afgeslagen dan dat ik eigenlijk van plan was. Prima. Toen ik even later de jongeman weer zag, begreep ik Bor z'n gedrag. De jongen stond te dealen en was dus hoogstwaarschijnlijk zenuwachtig geweest, waardoor Bor een geur/gevoel oppikte. Voor mij geen gevaar, maar dat kon Bor niet weten en ik ben blij met zo'n beschermer met een feilloos gevoel voor "gevaar".
Mooi om mee te maken!!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
marionblomsma
Junior
Junior
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 jun 2013 21:56
Mijn hond heet: nelson
Locatie: hallum

Re: 6e zintuig

Bericht door marionblomsma »

Het is toch geweldig dat je vriend dit doet, wij weten nog lang niet wat er in een hond omgaat ! Mijn Nelson vertoonde ook dit gedrag, en wel speciaal bij één persoon die altijd zat te vissen bij de vaart waar ik veel wandelde met Nelson, daar kon hij altijd lekker loslopen, maar altijd als ik die man zag zitten moest ik Nelson altijd aanlijnen, al waren we dan nog wel op 100 meter afstand. Nu hoor ik jullie denken ,
'' dat zal wel', maar toen we deze persoon een keer bij ons in het dorp tegenkwamen, hij zat toen op zijn fiets', reageerde Nelson ook furieus. Ik heb dit nooit begrepen, jammer dat ze dan :?: niet kunnen praten!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: 6e zintuig

Bericht door Bor »

Je kan ervan uit gaan dat Nelson in ieder geval voor hem een goede reden heeft. Ik neem dat graag serieus, zonder dat ik een persoon er op zal afrekenen. Maar een ommetje of gewoon even aanlijnen kan geen kwaad, denk ik zo.
groetjes Esther
Afbeelding
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: 6e zintuig

Bericht door inky86 »

Geweldig die Bor, wat een fijne waakse vriend is hij!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: 6e zintuig

Bericht door Esther »

Ik ga in zo'n geval ook op het instinct van de honden af. Slimme Bor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: 6e zintuig

Bericht door Eldrid »

Honden liegen niet. Mensen wel. De hond heeft dus altijd gelijk denk ik dan.
Een geweldige ervaring heb je gehad met Bor.

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: 6e zintuig

Bericht door Donna »

Zoiets heb ik met Donna een tijd geleden ook meegemaakt en volgens mij ook hier geschreven. Ik sprak vlak daarna een meneer die ik vaker tegenkom met wandelen en hij zei toen: " dan mag je ervan uitgaan dat je hond gelijk heeft". Ik ben erg geneigd dit te geloven, daarna nog weleens 'ongure' personen tegengekomen, waar Donna anders op reageert. Fijn te weten dat je een extra sensor naast je hebt!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie