Donna en het borrelen

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Donna en het borrelen

Bericht door Donna »

Beste Forum Leden,

Wij moeten jullie wat bekennen. Bij de opvoeding van Donna is er bij ons een fout ingeslopen. Het zullen er wel meer zijn maar deze fout is ernstig. Donna weet wat borrelen is. Wij drinken regelmatig een wijntje aan het begin van de avond voor het eten. Bij dit wijntje staat er vaak een schaaltje met nootjes op tafel. In het begin was het allemaal nog vrij onschuldig en kreeg Donna af en toe een hazelnoot, een walnoot of wat voor noot dan ook. Nu zijn de rollen omgedraaid. Donna heeft door dat we aan het begin van de avond staan en wij aanstalten maken om iets op tafel te zetten. Donna gaat alvast zitten bij de tafel en wacht geduldig af tot dat wij alles op tafel hebben staan. Zodra wij gaan zitten zet Donna de volgende blik op: "gezellig", begint af en toe met haar achterste te draaien en kijkt ons aan met een streng gezicht dat boekdelen spreekt: "neem nu nootjes". Wij proosten samen en ja hoor de eerste hand van één van ons gaat naar de zijkant van de tafel en Donna heeft gewonnen. Ze doet mee met het borrelen en kauwt zeer tevreden op een nootje. Dit ritueel herhaald zich dan natuurlijk ettelijke malen. Donna loopt daarna richting de keuken en gaat weer zitten. Er moet nu voor haar gekookt worden. Wie heeft ook alweer de kreet: Life is being owned by an airedale?????

Groet,

Patrick & Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Donna en het borrelen

Bericht door Bor »

:lol:
Zó herkenbaar!! Zo vind Bor dat een banaan niet voor ons is om te nuttigen, maar voor hem (hij krijgt dan ook altijd een stukje) Na het eten even aan tafel blijven zitten kan ook niet; dan wil meneer "zijn" bordje aflikken in de keuken.
(daarna mogen we dan best weer even gaan na-keuvelen, dat dan weer wel)

De spreuk staat bij de baasjes van Diezel onderaan hun stukjes, maar telt volgens mij voor velen van ons.... :oops:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Donna en het borrelen

Bericht door Helene »

een geweldig verhaal, zo ook hier, na het 2de kopje koffie gaan wij altijd naar het bos, al jaren.Als Escher de kopjes ziet gaat hij al klaar zitten midden voor ons neus.Na het eerste kopje koffie gaat Escher liggen en zucht en zucht nog eens totdat Roel zegt opschieten met de koffie Escher wil weg.We haasten ons om hem zijn zin te geven.Niet goed ,ik weet het maar het gebeurt wel Groeten Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Donna en het borrelen

Bericht door Esther »

:lol:

Hier wachten ze keurig. Doen net alsof ze slapen. Maar als ik even niet kijk dan zitten ze met hun kop in de chips-schaal. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Donna en het borrelen

Bericht door Esther »

Helene schreef:een geweldig verhaal, zo ook hier, na het 2de kopje koffie gaan wij altijd naar het bos, al jaren.Als Escher de kopjes ziet gaat hij al klaar zitten midden voor ons neus.Na het eerste kopje koffie gaat Escher liggen en zucht en zucht nog eens totdat Roel zegt opschieten met de koffie Escher wil weg.We haasten ons om hem zijn zin te geven.Niet goed ,ik weet het maar het gebeurt wel Groeten Hélène
:lol: :lol:
Ik zie het voor me. Herkenbaar. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Donna en het borrelen

Bericht door Eldrid »

Ja hoor, zo ook hier... Als de schaal met lekkers op tafel staat komt meneer altijd even 'dichtbij ruiken' (alsof ie van niks weet) :D En kijkt ons met zo'n blik aan van; "Nou? Komt er nog wat van?" Verzetten is zinloos. Al wachten we wel altijd even met geven totdat we zelf hebben gehad. :knip:
En als we koekjes voor hem pakken, weet hij altijd dat je er meer dan 1 in je hand hebt.
Hij laat het koekje wat hij heeft gekregen vervolgens vallen en wacht op de volgende.
Pas als hij zeker weet dat hij de volgende niet krijgt eet hij het koekje op.

groetjes,
Diezel & Eldrid
inky86
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:18
Mijn hond heet: Nika

Re: Donna en het borrelen

Bericht door inky86 »

Geweldig die Donna :lol:
Afbeelding
Plaats reactie