rozen-asperges-bosbessen

Leuke of gekke verhalen over je hond
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

rozen-asperges-bosbessen

Bericht door Helene »

wij zijn momenteel in Limburg voor een paar dagen, we hebben de rozenroute-de aspergeroute en de bosbessenroute gefietst met Escher in zijn ''koets'' . Doe je ogen dicht en stel jezelf voor:Roel rijdt voorop, korte broek, t- shirt met op zijn hoofd een airedale pet. Daarachter komt Escher in zijn karretje ,zittend op één bil leunt hij tegen de zijkant van de kar, af en toe verzit hij en komt zijn andere bil aan de beurt. Zijn oren wapperen naar achter, zo ook zijn sik, de zon schijnt en er waait een forse bries. Ik fiets erachter met aan het stuur een mandje met daarin een koeltasfles met het water van Escher, ons water in flesjes ligt in de zon naast de koeltas. Ook een zakje met daarin een boterham voor Escher, want om 12 uur eet hij graag een sneetje. Escher zit in zijn kar, kijkt van links naar rechts en hij vind het geweldig, af en toe gaat zijn neus omhoog ,hij ruikt iets, ja na een paar minuten ruiken wij het ook ;een varkensboerderij, geen rozen. Af en toe stoppen we om Escher eruit te laten zodat hij zijn pootjes kan strekken, hij krijgt dan ook drinken uit de koeltasfles, wij drinken ons lauw flesje water en fietsen weer door. Honden in de tuinen van boerderijen die we passeren herkennen Escher niet als hond met die 2 wieltjes eronder. Escher vind dat wel fijn ,de fietstochten gaan uitstekend ,Escher is geweldig braaf in de kar. Als we weer bij de camper zijn parkeren we de fietsen, na een paar uur gaan we wandelen in het bos. Ga je mee Escher ?Escher komt slaperig onder de camper vandaan en rent naar zijn karretje, nee knul, je moet nu lopen! Groeten uit een warm Limburg
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: rozen-asperges-bosbessen

Bericht door Eldrid »

Geweldig! Ik zie het helemaal voor me. Prins Escher die gereden wordt door zijn lakei in zijn persoonlijke Riksja en zijn hofdame die er achteraan fietst met z'n natje en droogje... Hij houdt zijn personeel wel fit met al dat gefiets en gewandel. Het enige dat nog ontbrak in dit verhaal waren de rozenblaadjes.... :lol:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: rozen-asperges-bosbessen

Bericht door Bor »

Zo herkenbaar!! Al word onze Bor niet zo koninklijk vervoerd in zijn eigen koets... dat dan weer niet. Maar het feit dat er voor Escher koel water is en voor de baasjes niet, dat ken ik dan weer wel.
Hier word eigenlijk altijd eerst aan de noden van Bor gedacht, dan pas komt de rest van het gezin aan de beurt. En iedereen vind het eigenlijk wel best ook.
Onze honden zijn het waard!
Veel plezier nog in het mooie Limburg.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: rozen-asperges-bosbessen

Bericht door mleentje »

Heerlijk, die Escher in zijn koets. Voorlopig moet Wilma het stellen met haar gewone dagelijkse wandelingen, waarvan één in een overvolle stad, al kun je die laatste geen wandeling noemen. Wilma wordt nagegaapt en moet geregeld op de foto. In Japan zijn er zo te zien geen Airedales en Britten worden verschrikkelijk nostalgisch.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: rozen-asperges-bosbessen

Bericht door Esther »

:lol: Ik heb beeld! :lol:

Bij mij krijgen de honden de koeltas niet. Ik doe alles voor ze maar de koeltas is voor mij. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie